K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2008, 18:56   #1
Mussi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mussi er ny på vejen
Hjælp til førtidspension

Hej
jeg har nu været sygemeldt i 4 år afbrudt af diverse job prøvninger, træning, afklaringer osv. nu er jeg afsted igen... Jeg er alene med to børn og kan simpelthen ikke klare det mere og ønsker virkelig pension nu, har aldrig ønsket det før... men sagsbehandler og fysioterapeuter ved kommunen siger at det får jeg ikke pga min alder... jeg er 32 år og hybermobil har haft problemer siden jeg vae 19 år men efter den sidste graviditet og en bil ulykke er det blevet helt slemt... mit spørgsmål er så hvordan jeg skal komme vider og gerne så det ender med en pension fordi jeg kan ikke mere... er der nogen som har gode råd??? MVH. Mussi
Mussi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 08:55   #2
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
Hej Mussi.

Pu-ha... det lyder som en drøj omgang.

Har du overvejet selv at søge direkte om pension ??

Det synes jeg, at du skal overveje....for det lyder som om, du ikke har kræfter til mere nu.

Har du brug for hjælp til at skrive brev til kommunen - så vend tilbage, så er jeg sikker på at vi er flere der godt vil hjælpe dig
.

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 09:54   #3
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Mussi,

Jeg har stået ligesom dig og gennem mange år forsøgt at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet - og via 2 fleksjob.

Jeg var så smerteplaget, at jeg fik en henvisning fra egen læge til et Tværfagligt Smertecenter - og det kan ikke roses nok.
Desværre er ventetiden lang.

Helt fantastisk og en helt uvurderlig hjælp.

Det var helt klart her jeg fik det spark og den hjælp og erkendelse af, at en førtidspension var den eneste udvej for mig.
Smertecentret ansøgte om min førtidspension og det gik igennem uden problemer.

På Smertecentrene er psykologer, socialrådgivere, fysioterapeuter, læger med særlig bistand i form af evt. smertestillende medicin, teknikker til smertedæmpende hjælp (visualisering, afspænding) - en super ide!

Jeg har ikke indtryk af, at det er en særlig god ide at søge førtidspension selv.

Hvor er din egen læge - er han/hun ikke inde i kampen?
Synes det burde være her du skal få hjælp til at ansøge om pension.

Håber det bedste for dig.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 12:56   #4
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Nu er jeg flere gange stødt på, at det frarådes at man selv søger pension, men....

Jeg har selv søgt pension - og fået den !!



Efter at have været i systemet i mange år, uden at have været i arbejdsprøvning mm. - søgte jeg i 2005 direkte om pension, da det rent lægeligt var tydeligt dokumenteret at jeg ikke magtede at være på arbejdsmarkedet.

At det så har taget så mange år, skyldes ren og skær ufattelig inkompetent behandling af min sag i Københavns Kommune.

At man godt selv kan søge om pension med et positivt resultat, synes jeg er en vigtig besked til jer andre.

Hvis jeres sag er godt belyst mht. helbred, tidligere arbejdsprøvninger, revalidering og andre tiltag - kan jeg ud fra egen erfaring derfor sige :

Det kan lade sig gøre, at få en pension man selv søger om... så fat mod derude....

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 13:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Giver Silke helt ret, har også selv været med i sager hvor det er en § 17 der gjorde udfaldet...

Men når det er sagt skal man være meget forsigtig og kigge på hvor man er henne i systemet ...

Er man feks på ledighedsydelse er det enormt vigtigt at gøre klart for kommunen at man ønsker at arbejde men at man ikke mener at kunne magte det for ellers kan de stoppe for ledighedsydelsen pga man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så man kan feks sige....

Jeg gør helt klart at jeg gerne vil arbejde, jeg nægter ikke at arbejde, men jeg forventer at hvis i mener det er fleksjob så SKAL det tilgode se alle mine skånehensyn sådan at jeg kan magte det om så det kun er en times arbejde om ugen...

man skal passe meget på ikke at give dem et smuthul til at sige nej til pension og derefter tage ledighedsydelse fordi man ikke kan/vil arbejde

så er der sygedagpenge...

Sker det at man søger selv og man får nej , så skal man huske at de stopper sygedagpengene i den tid man anker ... og man derfor er henvist til kontanthjælp hvis man kan få det...


så er der den sidste kategori kontanthjælp, der vil jeg også anbefale alle at søge den førtidspension på den måde kan man måske få sin ftp og om ikke andet så ses der på ens sag samlet og også med nye øjne ...

Så der kan jeg heller ikke se noget til hindre for at man søger selv, man har alt at vinde og intet at tabe,...

men man skal altså være lidt forsigtig med at kaste sig ud i det i de to andre tilfælde ....

og hvorom alt er ... gør det IKKEfør i har fået aktindsigt og sikret jer at alt ligger i sagen, også selv om tror og formoder og ved at læger har sendt papir , så kan i ikke være sikre på at det så også er der, så tjek det for guds skyld inden ansøgningen , så i selv kan nå at få lagt relevante papir ind

ergo man kan ikke skære alle over en kam til enten at skulle søge eller ikke søge, man er nød til at kigge på hvor de er henne i de forskellige sager og hvad de har som eksistensgrundlag nu og her...
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 13:15   #6
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Bede om at få det skriflig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mussi Se meddelelser
men sagsbehandler og fysioterapeuter ved kommunen siger at det får jeg ikke pga min alder...
Bede om at få det skrift

Dette kan nemlig gi kommune store probelmer i forhold til beskæftigelseankenævnet og borgmesteren i din kommune
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 16:50   #7
Mussi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mussi er ny på vejen
Hejsa

Hvor er i bare søde allesammen...
Jeg er ikke på sygedagpenge mere det er forlængst slut det kan man jo kun få i 52 uger + 2x forlængelse a 16 uger og jeg har jo været sygmeldt i (ja lad mig lige regne lidt) 4 år og 5 måneder så har været på kontanthjælp i nogle år... så i mener at jeg intet har at tabe hvis jeg søger selv? Jeg er stadig medlem af fagforening og regner med at de skal hjælpe mig... Tror min læge gør hvad han kan men jeg syntes det er svære jeg er ikke så god til at sige fra...
TRINE Hvor ligger Tværfagligt Smertecenter?
Jeg er ikke lige så god til det her computer endnu men regner med at det kommer så i må have lidt tålmodighed med mig
Knus Mussi
Mussi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 17:41   #8
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Hej igen Mussi.

Når du nu alligevel er på kontanthjælp, så synes jeg bestemt at du selv skal søge pension.
(jeg var oz på kontanthjælp, da jeg søgte - og under den meget lange sagsbehandlingstid)

Du kan intet miste ved det rent økonomisk - men før du gør det, så spørg ind her på K10, hvis du er i tvivl om noget - så du evt. kan få hjælp til at sætte et brev sammen.

Og så ønsker jeg dig al mulig held og lykke fremover.


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 22:31   #9
Mussi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mussi er ny på vejen
Hej Silke
Og tak det er rart lige at høre andres mening... og få lidt støtte og det er i rigtig gode til der på K10...
knus Mussi
Mussi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 08:35   #10
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Mussi er du medlem af en fagforening ?

Jeg har beholdt min, selvom jeg har været sygemeldt i 1½ år. Og det har bare været guld værd. Jeg skal jo ikke betale for ekstra hjælp og støtte fra dem, som jeg skal med advokaten som tager time løn...
Fagforeningen tager med mig til møde som jeg skal til på det reva center jeg skal starte på. Og hun har sagt, at hvis det ender ud med jeg ikke kan arbejde nok, så vil de hjælpe mig med at søge ftp.
De har hele vejen igennem, støttet mig. Jeg har kunnet ringe og følt at jeg blev forstået, fik støtte osv.
Det er bare et tip
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
HJÆLP......Til Førtidspension.. oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-07-2011 14:54
Lov om førtidspension - kan jeg få hjælp? Skizonym Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 21-03-2011 13:44
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
førtidspension hjælp anne tina friis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-10-2006 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension