K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2008, 08:04   #1
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
I dag - speciallægeerklæring - råd !!!

Hej alle sammen.

I eftermiddag skal jeg så have lave min speciallægeerklæring, og jeg er rigtig bang for ikke at kunne gennemføre mødet.

Har angst og den viser sit grimme ansigt rigtig meget i dag.

Har lavet en aftale med en veninde om at hun står på kommunen og venter på mig - så hvis jeg ikke kan gennemføre mødet så kan hun forklare hvorfor jeg er gået. Ringet også til hende psy, som kommunen ville have til at komme og lave den erklæring - tror at det var en stor fejl. Hun syntes ikke at have stor forståelse for mit problem -jeg sagde til hende at hvis alt gik op i hat og briller for mig i dag - om hun så ville komme hjem til mig og lave den erklæring - NEJ det ville hun ikke - og det skulle nok gå - jeg kunne jo bare ringe til min sagsbehandler og få hende til at møde mig udenfor kommunen ?????.
Har tænke på om jeg selv skulle bestille en tid hos min egen psy og få ham til at lave en speciallægeerklæring og så aflever den på kommunen - hva syntes i om den ide ???? (og skal kommunen bruge den hvis jeg få lavet den selv ???)
Hva mod der sker hvis jeg ikke kan gennemføre mødet i dag ? skal der så bare bestilles en anden tid ?, Hende der kommer og lave erklæringen kommer indfra Frederiksberg - og hun gider nok ikke komme igen hvis jeg ikke kommer idag.
ÅHHHH er der nogle der kan give mig nogle gode råd - er bare helt ude og sk.... i dag!
jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 08:23   #2
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg vil klart råde dig til at møde op.

Når du lider af angst, kan du så eventuelt tage noget ekstra beroligende, så du er dækket ind til mødet?

Jeg har selv været i din situation og fik mig gjaldt det om at "få det overstået" (jeg har også angst). Jeg er bange for, du kommer til at skubbe din sag foran dig, hvis du aflyser - mødet skal gennemføres og bedst nu (også i forhold til din angst, få den ged barberet..)

Jeg håber det kommer til at gå godt for dig.

mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 09:17   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Mød op!

Jane - jeg mener bestemt også du skal møde op.

Har du råd til det, vil jeg anbefale dig at få en speciallægeerklæring fra din egen psy også, da han kender dig!

Har du mulighed for at optage samtalen skjult ved hjælp af MP3-afspiller, - så gør det!!!!!!!


Varme tanker herfra
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 10:42   #4
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
hejsa !!

Tak for svar !!!

Jeg har også tænkt mig at prøve at møde op, for jeg vil se gerne have det overstået, og har ikke lyst til at skulle dette igennem igen. MEN hvis min angst bliver så stor at jeg ikke kan gennemføre møde - hva så. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om hvad der venter mig - hvilke spørgsmål stiller de til en ? - må man have en med sig ?, hvor lang tid tager det sådan ca ??
Håber der er nogle der kan give mig svar - måske hjælper der lidt at vide hvad der skal ske. Min sagsbehandler er ligeglad - så hun er ikke til nogle hjælp.
Mht. hvis jeg selv betale for en speciallægeerklæring hos min egen psy - SKAL kommunen så tage den med i min sag ???????
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 11:04   #5
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Jane

Jeg kender ikke reglerne for om kommunen selv skal rekvirere den undersøgelse (hos din psy), for at de har pligt til at lægge den i sagen og benytte den i sagsbehandlingen? (jeg synes dog min fys sagde det engang) Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have den vurdering med, fordi det netop er en der har mødt dig flere gange - og ikke kun een gang, hvor du måske har en rigtig dårlig dag. Prøv at send et brev til din sagsbehandler og bed hende indhente oplysninger fra din psy, måske kan du presse den ind ad "bagdøren" på den måde?! Så skal de tage den med i sagsbehadlingen og du sparer selv pengene..

Du skriver at du har problemer med angst. Måske er det ok, at de ved undersøgelsen ser at du ikke er "superwoman" hver dag og klar til ethvert job og enhver opgave i livet? At de får indblik I hvordan du faktisk har det og fungerer i hverdagen, også under pres, som i dag. Jeg skal ikke kloge-åge den, men vil bare støtte dig i at få overstået undersøgelsen. Krydser fingre for at at det går godt.

Måske kan din veninde gå med dig ind til selve undersøgelsen? Måske kan I lave en liste over ting du skal huske at nævne og så kan hun ved mødet læse lidt op, hvis du lige har brug for et pusterum...Man må jo gerne have en bisidder med.

Pøj pøj med det! Skriv og fortæl hvordan det er gået.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 13:11   #6
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Er lige blevet ringet op af den psyk. der skal lave min speciallægeerklæring - hun havde fået en akut sag og kunne derfor ikke møde med mig på kommunen kl 14.30 - derfor ville hun høre om hun så kunne komme hjem til mig privat i dag og lave den !!!! JA JA selvfølige kunne hun det, py ha sikke en lettelse. Er dog meget spændt på hvad der skal ske -
Knus til jer alle
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 16:41   #7
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Ser først dit indlæg nu.... men nu er alt sikkert vel overstået.... og hvor var du da heldig, at situationen ændrede sig til din fordel....

Giv dig selv et stort knus, for nu er dén angstprovokerende samtale overstået.... og så kan du slappe af....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2008, 06:28   #8
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hejsa

Ja så er det overstået - min samtale med hende - men jeg er helt flad her til morgen. Når men det gik godt - og hun siger det samme som de andre jeg har været hos.

Det var jo meningen at samtale skulle forgå på kommunen - men da hun ikke kunne når derned til den aftalte tid - ja så ringet hun til mig og sagde at hun ville komme til mig i steden for. Og om jeg lige ville give besked om det på kommunen - JA JA det ville jeg rigtig gerne - så jeg ringet for at tale med en af mine sagsbehandler (har nemlig 2) Svaret var - den ene er holdt op og den anden er taget på ferie og kommer først tilbage den 21 maj - FLOT - ingen vist noget om dette møde som skulle have være på kommunen!!!

Kommunen havde sendt hende nogle papier omkring mig - der stod bla. at Min farmor skulle have begået selvmord - nej det har hun ikke, har aldrig kendt hende, da hun døde af kræft da min far var 12 år gammle - hvor har de det fra ??????
De havde også skrevet at jeg havde en dårlig ryg ? - NEJ jeg har IKKE dårlig ryg - jeg gad altså godt se de papier som kommunen har om mig.

Glemt at spørge om jeg måtte få en kopi af det brev hun ville sende til kommunen - men vil da prøve at få fat i hende i dag - har også tænkt mig at spørge om jeg må få en kopi af det kommunen havde sendt til hende om mig. Tak til jer alle herinde. knuz jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2008, 06:53   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis det er en psykiater der er udpeget af, men ikke ansat hos kommunen, har Du ihvertfald ret til at få en kopi af brev/statusattest/lægeerklæringen. Det fik jeg hver gang, men nu er der måske endelig morgenluft forude for mig. Fik lige at vide i denne uge at kommunen er igeng med en indstilling til førtidspension for mig , og det ligner din sag rigtigt meget mht, til angst osv. som barriere.

Det går nok Jane

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 09:14   #10
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Skal de ikke sende et brev ?????

Ja jeg skriver lige lidt videre på min gammle tråd.

Nu er vi så kommet til at den speciallægeerklæring er blevet lavet Meeen den har så fået lov til at ligge nede på kommunen i godt 2 md uden at der er sket mere.
Har så skrevet og ringet til min sagsbehandler, for det er kun når jeg skriver til hende at der måske sker lidt igen( der er sgu utoligt). Nå men hun ringet så til mig den 7 juli og sagde at, NU havde hun så fået den tilbage fra lægekonsulenterne - og at hun lige skulle skrive den ind i min ressouce-profil, og så skulle hun finde ud af om jeg skulle have den hjem og se den igennem !!
Dagen efter ringe hun så og sagde til mig at nu var den klar - og hvis der ikke var noget jeg havde at tilføje - så ville hun bare skrive at hun havde talt med mig over tlf - og så ville hun sende den videre til pensionsnævnet.

Mit spørgsmål er nu om pensionsnævnet ikke skal skrive at de har modtage "min" ansøning om førtidspension ????? (sidste gang hørte jeg ikke noget, før jeg fik af vide at pensionsnævnet ville have den speciallægeerklæring)

Og skulle min sagbehandler ikke have sendt mig en et brev + kopi af profilen som nu er blevet opdateret ????

Jeg har tænkt mig at skrive til hende, og sige at jeg gerne vil have en kopi af den opdateret R-profil.

Har også tænkt på om jeg skulle prøve at ringe til kommune/pensionsnævnet, for at høre om de har modtage min sag fra hende "heksen" - (hun er bare rigtig og ikke til at stole på) - eller skal jeg bare vente og se hvad der sker ( pensionsnævnet har jo 3 md til at afgøre sag i) Kunne godt bruge nogle gode råd fra jer herinde
KNUZ jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension