K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2008, 21:23   #1
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
A-kassen giver problemer...



Ja, så er jeg fisme knotten på systemet igen-igen....

Har været medlem af A-kasse siden 1979....

I forbindelse med min pension, var jeg til samtale.... og min sagsbehandler spurgte, om jeg ikke havde noget til gode hos dem ??

Jeg skrev et brev til dem, om jeg ville være understøttelses-berettiget ifald jeg f.eks havde meldt mig rask i oktober 2007....

Ellers mener jeg, at jeg har betalt forgæves siden marts 2001 - hvor jeg sidst var på understøttelse....

Fik svar fra A-kassen i dag....

*Vi kan ikke se, at vi har modtaget nogle oplysninger fra dig, hvor du spørger om hvordan din situation ser ud ved evt. ledighed/raskmeldelse til A-kasse og Jobcenter.

Da A-kassen ikke har kendt din situation fra år 2001 og fremefter, kan du derfor ikke få udbetalt dit kontingent for disse år*




Og så er det bare jeg spørger :

Skal jeg som medlem af en A-kasse selv lave opsøgende arbejde f.eks. hvert halve år for at høre om jeg ved en evt. raskmelding er understøttelsesberettiget ???

Har en A-kasse virkelig ressourcer til at servicere mig/andre på den måde ???

Skal medlemmer selv sætte sig ind i diverse regler for tilbagevenden til arbejdsmarkedet/understøttelse ??

Jeg er RASENDE - og synes, at det er helt til grin... for jeg synes at kunne læse mellem linjerne, at jeg IKKE ville få understøttelse hvis jeg havde meldt mig ledig .... og det synes jeg, at DE skulle have oplyst mig om..

Hvad synes du ????

Bare kom til torvs med din helt oprigtige mening - oz selv om du ikke er enig med mig....

Venlig hilsen

Silke

Sidst redigeret af Silke; 06-05-2008 kl. 21:48.
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 22:34   #2
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Silke

Jo, jeg forstår din frustration over endnu et uigennemskueligt system!!! Det er virkelig til at blive eddikesur af! Har ingen anelse om, hvor meget du som medlem selv er forpligtiget til at undersøge, men man skulle da tro at A-kassen i en eller anden grad burde yde råd og vejledning i den konkrete situation. Hm! Kan du tage et møde med en sagsbehandler på din A-kasse og diske op med dine konkrete data om perioder med syg/rask/ferie osv og så bede om nogle klare svar....? Bare en tanke.

Og måske skal du sætte skub i tingene, mens du er i det "skrappe hjørne"

Pøj pøj med det.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 22:43   #3
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Hej Tino.

Tak for dit svar...

Ja, måske burde jeg tage et møde med dem... mens jeg er OLM ... .... men jeg bliver nu olm, hver gang jeg læser brevet - så mit skrappe hjørne bliver ikke svært at holde fast i....

Jeg mener :

Vi har som medlemmer af en A-kasse oplysningspligt om både dette og hint - så det mindste, man kunne forlange - var vel, at de oplyste mig om at min dagpengeret nu var udløbet....

Med brevet fra A-kassen fulgte beskeden, at jeg kunne anke denne afgørelse - så det har jeg bestemt tænkt mig at gøre.... anker er snart mit speciale...
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 22:53   #4
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Ja, det lyder da nærmest suspekt, at de kan udlade at fortælle dig at din dagpengeret er udløbet. Det ville jo blive en go forretning for dem, hvis der er ret mange ligesom dig der bare indbetaler år efter år uden en reel chance for at kunne få nogen ydelse....

Godt at høre du er klar til at hvæsse pennen (og kløerne, hehe) og få gang i en klage. Go skrivelyst! Og go tur på A-kassen, hvis du vælger det. Du må læse brevet fra A-kassen på vej derind i bussen, så du er i den rigtige stemning til et møde med den A-kasse-chef der tør duelere med dig
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 22:59   #5
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Tak for et herligt svar...

Ja, jeg synz oz at det er helt horribelt at tænke på alle de penge jeg og andre måske har indbetalt forgæves...

Hvad mon de bliver brugt til ??

Dyre adresser, dyre internatkurser, julefrokoster, ekstra ferieuger, gratis frokost ???



Jeg vælger at skrive til dem - jeg synes, at jeg får mere med i et brev - for når man sidder over for *dem* - er man nemmere at hyle ud af det - og glemme alle de guldkorn, man liiige skulle huske....

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 23:17   #6
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Ha ha, Ja, du har da vist ret vedr. de penge. Jeg kan se det for mig ... frynse-fest afholdt for alle de forgæves indbetalte kontingentkroner...slipsedyr der danser med store sombreros på hovedet mens papirflyvere af girokort flyver gennem luften, ha ha!

God ide at skrive tingene til dem. Så kan du også bagefter dokumentere hvad spørgsmålet var - og ikke mindst svaret. Go kamp
ps Skriv gerne og fortæl om udfaldet
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 09:05   #7
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Ja...sikke en fest, det kunne blive for alle vores penge.... men - burde vi så ikke som minimum inviteres med, hva' ???



Jeg skal nok vende tilbage - følg med i næste afsnit.....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 22:15   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Silke er du også i fagforening ?

Jeg kender en der havde godt nok et lidt anderledes problem med a-kassen og hun kontaktede den faglige del og de hjalp hende tro det eller ej med at få vredet penge der var til gode hos a-kassen ud af hende...

er du det ikke eller er det en dårlig faglig fagforening, så skriv du lystigt et åbent brev til dem via K10 (send brevet til dem og skriv at det samtidig offentliggøres her) og sæt det også gerne ind i deres debat forum...

kommunerne skal opføre sig ordentligt men det samme går for a-kasser og fagforeninger..

Hvis man mener at de behandler en dårligt (som i dit tilfælde) så skal man ikke bare lade dem dø i synden ...

Held og lykke med det hele og glæder mig til at høre næste del
  Besvar med citat
Gammel 08-05-2008, 08:57   #9
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Jeg er ikke medlem af en fagforening - har blot været medlem i A-kassen....

Jeg skriver et brev til dem med mine klagepunkter - og dit forslag med at oplyse dem op, at brevet samtidig er offentliggjort herinde..... det er bare kræs....

Den ide havde jeg nu aldrig selv fået - men jeg mener som dig, at vi skal behandles ordentligt.

Måske har jeg ret i, at de har begået en fejl - måske tager jeg helt fejl - men jeg vil nu prøve at se, om de kan henvise til en § i loven hvor der direkte står dét de har oplyst mig om....(for det tror jeg nemmerlig ikke, at de kan)



Mange tak for dit gode svar....
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsvurdering ved a-kassen USP Alt det andet 2 19-09-2012 01:10
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
HKI er et jobfirma med millioner i kassen ekseleven Politik og Samfund 20 05-12-2011 14:09
fra sygdagpenge til A kassen? stiglic Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-06-2011 09:41
kassen er tom ... Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 8 22-10-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension