K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2006, 08:14   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dagens sure opstød

læste lige den her over hos Bistandsbums og syntes også lige i skulle have mine irretationer med i dag

http://tinyurl.com/y9tuha

Jamen det syntes jeg da er godt og et godt intativ som mange andre kommuner kan lære af.

MEN og der er et stort MEN.
Kommunen udtaler at det er match 4 og 5 dem med andre problemer end ledighed og det er jo også fint nok.
men den her bemærkning skulle han nok have holdt inde mellem sine egene øre

Citat: Vi arbejder med sociale kompetencer; vi skal have dem til at møde til tiden og opføre sig ordentligt, når de er ude blandt andre. Det er det, det drejer sig om,« forklarer direktør Niels Peter Pedersen fra Revacentret.Citat slut.

Øhh jeg er match 4 men jeg har sq aldrig haft problemer med hverken at komme op om morgen eller at opføre mig ordentligt.
Ej heller har jeg problemer med mine sociale kompentencer.
jeg har bare (idag ) skide ondt i mine skuldere, i mit hovede og er irreteret over sådan en bemærkning
:@
Gid de kommunalt ansatte og politikere engang imellem ville tænke sig om inden de udtaler sig, gid de ville finde deres brede briller frem og finde ud af at man kan ikke skære alle over en kam.
Match 4 og 5 er også de mennesker der har fysiske skavanker..
det var bare morgens sure opstød

Jeg er så træææt af at blive puttet i kasser .
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 09:09   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Dagens sure opstød

Helt enig, Hejdien.
Han DUMMER sig jo, men han er sikkert OGSÅ alternativ behandler.

Der står om match-gruppen, at det er folk med:

Citat: "...sindslidelse, hjerneblødning, stress..."

Citat: "Vi arbejder med sociale kompetencer; vi skal have dem til at møde til tiden og opføre sig ordentligt, når de er ude blandt andre. Det er det, det drejer sig om,« forklarer direktør Niels Peter Pedersen fra Revacentret." Citat slut

Det er bare for langt ude.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 10:06   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Dagens sure opstød

Det bliver da endnu længere ude, når man læser videre i artiklen:

"For mange handler det om afklaring.

»Den overordnede udfordring er at få motiveret de her mennesker og få dem til at se deres egne muligheder for at komme på arbejdsmarkedet – eller give dem den ro i sjælen, som det også giver at få af vide, at man ikke magter et arbejde,« siger
Niels Peter Pedersen."

AFKLARING???????? (EFTER HVOR LANG TID?)

AT FÅ MOTIVERET???? (EN HJERNESKADET, STRESSET?)

RO I SJÆLEN? (PÅ KONTANTHJÆLP MED LOFT OG DE SAGSBEHANDLINGSTIDER?)

RO I SJÆLEN VED AT FÅ AT VIDE, AT MAN IKKE MAGTER ET ARBEJDE? (DET HAR FOLK SELV VIDST I LANG TID)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 12:25   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Dagens sure opstød

Citat:
zuza skrev:
Helt enig, Hejdien.
Han DUMMER sig jo, men han er sikkert OGSÅ alternativ behandler.

Der står om match-gruppen, at det er folk med:

Citat: "...sindslidelse, hjerneblødning, stress..."

Citat: "Vi arbejder med sociale kompetencer; vi skal have dem til at møde til tiden og opføre sig ordentligt, når de er ude blandt andre. Det er det, det drejer sig om,« forklarer direktør Niels Peter Pedersen fra Revacentret." Citat slut

Det er bare for langt ude.

JA DEN ER FOR LANGT UDE !!!! folk med hjerneblødning kan ikke opføre sig ordentligt jamen helt ærligt HR.Pedersen, jeg håber for dig at du ikke selv ender i match 4 på grund af en hjerneblødning !!!! magen til infamt menneskesyn...stressede og sindslidende skal lære at opføre sig " ordentligt" egentligt er det dybt forargeligt at en reva leder udtaler sådan noget...
man skal opføre sig ordentligt dvs ikke blive syg !!!eller hvad mener Hr. Pedersen ?:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 13:10   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Dagens sure opstød


--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Vi arbejder med sociale kompetencer
Vi skal have dem til at møde til tiden og opføre sig ordentligt, når de er ude blandt andre. Det er det, det drejer sig om,« forklarer direktøren

E-mail til Niels Peter P.

[email protected]

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2006, 13:11   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Dagens sure opstød

Jeg har intet vidst om matchgrupper.
Så jeg har "Stjålet" det her fra bistandsbums.

HVOR f... står der noget om sygdom?


Til orientering for dem der ikke er inde i match indelingen.

Citat:
Match 1: Den ledige har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart matcher arbejdsmar-
kedets krav.

Match 2: Den ledige har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart i væsentlig grad matcher
arbejdsmarkedets krav.

Match 3: Den ledige har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart kun delvist matcher ar-
bejdsmarkedets krav.

Match 4: Den ledige har så væsentlige begrænsninger I kompetencer og ressourcer, at den
ledige ikke umiddelbart vil kunne indgå I jobfunktioner på det ordinære arbejdsmar-
ked.

Match 5: Den ledige har så omfattende begrænsninger I kompetencer og ressourcer, at den
ledige aktuelt ikke har nogen arbejdsevne, der kan anvendes I jobfunktioner på det
ordinære arbejdsmarked.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 19:04   #7
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Dagens sure opstød

hej

Det er noget møg at kommunerne inddeler fleksere efter de matchgrupper, som er beregnet på kontanthjælpsmodtagere.
Der er faktisk nogle kontanthjælpsmodtagere i match 4 og 5 der kan hjælpes ind på arbejdsmarked med hjælp....og ja, den hjælp kan bl.a. gå ud på at lære dem at møde hver morgen....lære dem at man skal vaske sig og bøste tænder inden du går nogle steder, lære dem om sociale færdigheder når de omgås andre mennesker.

Desværre tror jeg ikke der er ret mange kommuner der har projekter som kan hjælpe folk på den måde. De første to år jeg arbejdede i kbh's kommune (2002-2003) havde vi et - det var en stor succes, om ikke andet kunne man bruge dem til at afklare folk, finde ud af om de kunne komme ud på arbejdsmarked - eller om man skulle finde andre muligheder.

fleksere høre bare ikke hjemme der, da du ikke kan matche folk der er kroniske syge. Som man kan se i det ovenståede er det også en vudering taget ud fra om folk kan bestride et job på det ordinære marked.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 23:37   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Dagens sure opstød

Hej Isch

Det gør de så vidt jeg ved heller ikke. (matcher fleksjobbere)

Men det kunne være rart at vide...?


Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 11:06   #9
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Dagens sure opstød

Hej Stella

men det er der desværre kommuner der gør, på grund firkantet systemkrav til edb. Matchgrupperne er møntet på det ordinære arbejdsmarked - eller også skal man "læse" det på en anden måde.....folk er jo netop bevilliget da det ikke kan bestride et ordinært job

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 19:30   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Dagens sure opstød

Hej Stella og Isch..

Emet mach og flekser er diskuteret en gang og der kom man frem til at man ikke skulle matches.

Det vil sige, samtidig med at vi fik besked fra dem med forstand på loven fik jeg en mail fra Claus hjort fredriksen om at det skulle vi når vi var visiteret til fleks på kontanthjælp.

Men efter de kloge hovder skal vi ikke matches ... læs evt om detektiv arbejdet i denne tråd http://tinyurl.com/y52btg

Problemet er nu at en masse flekser ER blevet visiteret og har man husket at fjerne dem fra match systemet igen ??
jeg tvivler ..

Jeg fik en undskyldning fra min sagsbehandler og hun sagde at jeg ikke længere var matchet....

Men jeg har aldrig set det på skrift.
Af dem jeg kender har INGEN andre fået at vide at de ikke er matchet alligevel og de har fået brev om hvilke match kategori de er i....

Jeg beder nu om akt indsigt i min sag (fra de tre kommuner jeg har boet i siden jeg blev syg) også er jeg sq godt nok spændt på at finde ud af hvad der står om mig ...

og om jeg stadig er mathcet eller hvad ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagens spørgsmål zen-q Alt det andet 28 18-09-2012 20:45
Advarsel: Langt opstød om anden aktør LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-07-2012 23:05
Dagens 12 beha Alt det andet 4 14-01-2011 01:09
dagens vittighed buster Dit og Dat 15 10-02-2010 20:21
Dagens vits Angel Dit og Dat 3 29-09-2009 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension