K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2008, 16:03   #1
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
Alt gik efter bogen.

Hej Alle herinde.

Mit navn er Tonny, og har været med siden JAN 2007. Men ikke skrevet før idag.
Jeg tilmeldte mig dette forum i tilfælde af der skulle opstå problemer vedr. min
sygdom. En medfødt defekt (som jeg ikke vidste jeg havde ).
Nov 2006 var dagen hvor ryggen sagde stop! slut med at være Glarmester. det viste sig at jeg havde "Degeneret spondylolistesen mellem L4 -L5, med øget knoglevækst i højre side samt begyndende osteopeni, Og så jeg haft problemer med kronisk betændelse i muskulaturen ved venstre hofte, siden 1980. Og en operation er udelukket grundet de ricisi der er ved det.
Men som sagt, blev jeg sygemeldt Nov 2006, og måtte ty til sygedagpenge, min kommune (Ballerup) må jeg sige, efter hvad jeg havde læst herinde, fulgte bogen. Alle aftaler og tidspunkter blev overholdt.
Da jeg skulle på Vejledning og Afklaring i Gladsaxe, har det kun været en god oplevelse, da de var utrolig søde. Mens jeg var der røg jeg ned med en depression (opdagede lige pludselig at jeg ikke kunne gøre det jeg plejede) men vi blev enige om at, jeg kunne blive en xtra måned (som kommunen gik med til) til at få styr på depressionen "alletiders", det var virkelig noget der gav mig ro på, og få sat min egen fremtid på plads.
Så blev det tid til at komme i arbejdsprøvning, jeg fandt selv stedet, det var som Ejendomsfunktionermedhjælper i Måløv, dette blev aftalt til at være, 4timer om dagen. Som viste sig at være for meget, så vi blev enige om at, jeg skulle så arbejde 2 dage, 1 dag fri (til ryggen) samt 2 dage arbejde.
Dette var for mig det optimale da jeg så kunne arbejde igennem og stadigvæk have et liv derefter. Resultatet blev at 3 uger før begrænsningen, blev jeg visiteret til Fleksjob 16 - 20 timer om ugen.
Og nu skulle der findes et Fleksjob!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg havde selv et på hånden (gennem en god ven der er lagerchef) hvor de manglede en til forefaldende arbejde ca 20 timer om ugen. dette havde jeg selvfølgelig med, den dag jeg blev indkaldt til Jobkonsulenten, i Jobcenteret Ballerup.
Og dette skulle han da have at vide, Men nej for han kom ligepludselig i tanker om at, en ande flekser havde opgivet et job og som han mente var lige noget for mig, Og havde ret, det var job inden for forsvaret! (har selv været inden for Forsvaret i 7 år) nu er jeg lige blevet færdig, med praktik perioden, og fået at vide jeg er ansat fra den 1 Maj.
Men jeg har også været heldig: Har haft denne samme sagbehandler på kommunen hele tiden, og som jeg læst herinde, er der mange der kører rundt med forskellige vikarer ect. mine lægepapirer har alle sammen sagt sammen.
og at fleksjobbet passer mig.
Og til til alle jer, LOV MIG giv aldrig op!!!!!!!!!!!!!!
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 16:14   #2
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Hej Tonny.
Hvor er jeg glad på dine vegne, stort tillykke herfra.
Det er så dejligt at læse at det bare kører for nogen og at tingene bliver overholdt.
Held og lykke med fleksjobbet.
Louise
Og jeg har ikke i sinde at give op.
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 17:57   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Tonny.

Yess, siger jeg bare. Tillykke. Jeg har som dig være medlem her et stykke tid.(Februar) Jeg synes også det her er et fantastiske sted. Jeg har fundet svar på mange ting.
Jeg er blevet ret overrasket over, at det kan være så bævlet at blive ramt af sygdom.
Jeg har haft blind tillid til det offentlige, indtil jeg selv fik brug for hjælp.
Jeg kikker med her og ser hvordan andre bliver behandlet/mishandlet af det offentlige og så ved jeg, at jeg vil kunne finde hjælp og vejledning her på siden, hvis/når der bliver brug for det.

Jeg er rigtig glad for at læse, at du har haft en god oplevelse med din kommune. Det håber jeg der er mange der har, men de har jo nok ikke behov for at fortælle om det her.

Jeg håber også, at jeg kan komme godt igennem. Indtil nu har min kommune ikke lavet noget jeg kan klage over, for det har faktisk ikke rigtigt lavet noget. Jeg har været sygemeldt over 1 år nu, har ikke mødt den samme sagsbehandler 2 gange. Får hele tiden nye.

Skønt at høre om en vellykket afklaring og tillykke med jobbet.

Hilsen fra Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 18:25   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Dejligt at høre at dere også findes positive historier
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 22:05   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Tonny.

Velkomme til (selv om du har været her længe ) det er skønt at du gider at fortælle en af de positive historie , der er jo en vis tendens til at det er de dårlige der finder vej til siden , nok fordi det er dem der har mest brug for støtte, så en solskinshistorie hjælper gevaldigt på humøret ...

Tillykke med jobbet håber det går godt for dig
  Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 22:21   #6
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hej tonny
og et stort tillykke med jobbet skal det lyde fra fyn af
håber du kan holde til det,
husk du bestemmer selv tempoet.

som hejdien skriver det er dejligt med en god historie
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 12:53   #7
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
Tak til alle.
jeg var så uheldig, at nettet gik ned lige efter jeg havde skrevet mit indlæg.
Men Pøj Pøj, til alle.
(jeg bliver på stedet her, da min kone også sygemeldt, med deperasion)
Tonny
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 13:32   #8
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tillykke!

Dejligt at høre når tingene bare virker. Held og lykke på jobbet og velkommen på k10.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 13:34   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tonny, dejligt med en positiv historie Godt at høre, alt er gået glat, og du nu har fleksjob

Held og lykke med det
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
patient bogen buster Dit og Dat 22 04-11-2009 16:22
Fik job efter 26 år... Stella Politik og Samfund 5 28-06-2008 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension