K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 15:27   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Roskilde igen... Roskilde afpresser syg handicappet mor

Ingen vil kommentere sagen ingen socialleder vil kommentere sagen...kommunen er fandme væmmelig i Roskilde kommune eller har de Roskildesyge der nede på kommunen... den kommune minder mig om Odense Kommune ... Sætter den ind fordi det sikkert er en førtidspensionist der oplever denne totale Gyser ...skal straffes med tvangsfjernelse af de børn der betyder alt i hendes liv i hendes sidste tid før hun måske dør af sygdom...Hvor er kærlighen henne i kommunerne eller er det et skældsord.... Sæt den ud alle vegne så folk får viden om det...


Advokat: Roskilde afpresser syg handicappet mor

http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...107337825/3000

Roskilde Kommune har nu tilbudt den dødssyge Tina Christiansen at få sine tvangsfjernede børn hjem, hvis hendes familie vil love at passe dem 24 timer i døgnet. Det er afpresning, siger hendes advokat.

Lagt på nettet: 11. April 2008 13:10

Af Morten Jeppesen

ROSKILDE: Reelt er der tale om afpresning, når Roskilde Kommune har tilbudt den dødssyge 32-årige Tina Christiansen at få sine to tvangsfjernede børn hjem, hvis hun samtidig kan stille en garanti om, at hendes familie forpligter sig til at passe børnene 24 timer i døgnet.

Det siger Tina Christiansens advokat, Birgitte Harring-Lund fra Ret & Råd i Ishøj. Hun kritiserer samtidig, at hvis Tina Christiansen siger ja til at trække på sin familie og få børnene hjem, så mister den 32-årige mor sin mulighed for at klage over tvangsfjernelsen.

- Det er et helt urimeligt svært valg at sætte både Tina og hendes familie i. Familien er i forvejen helt kørt ned over det her, og nu lægger kommunen endnu mere over på dem. Jeg tvivler samtidig på lovligheden i det valg, som kommunen stiller familien i, siger Birgitte Harring-Lund.

Tina Christiansen, der i dag sidder i kørestol, fik for et år siden konstateret nervesygdommen ALS, som nedbryder hendes førlighed og evne til at tale. Sygdommen giver hende kun få år tilbage at leve i.

Efter diagnosen havde Tine Christiansen og hendes børn på et halvt år via Roskilde Kommune 71 hjælpere igennem deres hjem. Og netop de mange, skiftende hjælpere var en væsentlig årsag til, at Tina Christiansen fik tvangsfjernet børnene.

Siden har hun kæmpet for at få børnene hjem igen. Og samtidig kæmpet for, at det skal ske med den nødvendige støtte og hjælp, som hendes handicap kræver. Det vil sige, at der skal være døgnhjælp, og at hjælperne skal have de nødvendige pædagogiske forudsætninger for at kunne håndtere børnene.

- Kommunen er ganske enkelt ved at skille denne familie fuldstændigt fra hinanden. Jeg er dybt chokeret over hele forløbet i denne sag. Og det hele bliver forværret af, at der ingen tid er til lange klagesager. Faktum er, at Tina Christiansen ikke lever så længe. Derfor er det nu, hun skal være sammen med sine børn, siger Birgitte Harring-Lund.

Sagen om tvangsfjernelsen er indklaget for Ankestyrelsen. Her forklarer styrelseschef Jan Henriksen, at sagen bliver forsøgt hastebehandlet.

- Men jeg kan ikke love en præcis dato for, hvornår vi har en afgørelse, siger Jan Henriksen.

Velfærdsminister Karen Jespersen (V) ønsker ikke at kommentere sagen, så længe Ankestyrelsens behandling ikke er afsluttet.

Roskilde Kommunes socialdirektør Yvonne Barnholdt vil ikke kommentere den konkrete sag.

roskilde.reddb-faa.dk

Roskilde
2. sektion side 2

Sidst redigeret af Stella; 11-04-2008 kl. 15:29.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:46   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja man får en dårlig smag i munden når man læser sådan noget, al menneskelighed er forsvundet i sagsbehandlinger og erstattet ef skrankepaveri og papirtyrani af værste skuffe, og oveni lægges chikane, afpresning og lovbrud når det passer kommunerne, man skulle ikke tro at kommunernes medarbejdere faktisk er ansat til at hjælpe borgerne
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:54   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Tvangsfjernelse måske ulovlig

Det er et brud på menneskerettighederne, at Roskilde Kommune har tvangsfjernet Tina Christiansens børn, fordi den dødelige nervesygdom ALS har gjort hende handicappet. Det mener formanden for Danske Handicaporganisationer.
Citat:
Roskilde Kommune har med stor sandsynlighed brudt menneskerettighederne og FNs handicapkonvention, da kommunen tvangsfjernede den 32-årige og dødeligt syge Tina Christiansens to børn.
Det står fast efter et svar, som velfærdsminister Karen Jespersen (V) netop har givet til det socialdemokratiske folketingsmedlem René Skau Björnsson, der er gået ind i sagen.
http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...323410834/3000
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 01:44   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Svigt af børn indberettes ikke

Sikke nogle metoder.

Og her på siden læser vi også om borgere, der er blevet truet med, at deres børn fjernes, hvis de søger pension.

Er det så tomme trusler, fordi kommunerne alligevel ikke har råd til at fjerne dem?

Men metoderne er hæslige... sikke et samfund.


Citat:
Socialrådgivere undlader at underrette ankestyrelsen om sager, hvor udsatte børn svigtes, af frygt for repressalier fra deres arbejdsgivere.
Citat:
størstedelen af dem, der underretter, oplever, at de efterfølgende bliver indkaldt til en kammeratlig samtale med chefen, en markant dårligere stemning på arbejdet eller måske ligefrem en fyring, med en anden begrundelse selvfølgelig, siger Henning Breinholt.
http://www.fyens.dk/article/973810:I...dberettes-ikke

Citat:
»Vi får jo aldrig en reel diskussion om problemerne på børneområdet, hvis ikke vi har en ordentlig ytringsfrihed,« siger Henning Breinholt.

Formanden for Kommunernes Landsforening, Erik Fabrin, har dog svært ved at genkende situationen:

»Sådan mener jeg overhovedet ikke, at kommunerne optræder som arbejdsgiver. Hvis der er enkelte tilfælde, hvor sådan noget sker, så må vi selvfølgelig kigge på de sager,« siger Erik Fabrin.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/704110051/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-04-2008 kl. 01:50.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 12:36   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, men sagen er åbenbart løst, og børnene kan være sammen med mor.

Vi er nødt til lige at have "slutningen" med.

Citat:
Roskilde Kommune bøjede sig i går og ophæver nu tvangsfjernelsen af 32-årige Tina Christiansens søn på tre år og datter på et år. Samtidig har kommunen indvilget i, at der nu skal ansættes tre hjælpere, som på skift i døgndrift skal hjælpe familien.
http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...LOKALE_NYHEDER
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 12:51   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
GODT det kunne også lige passe andet !!!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 13:33   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
men det her er alarmerende...vorherrebevares

Svigt af børn indberettes ikke

Socialrådgivere undlader at underrette ankestyrelsen om sager, hvor udsatte børn svigtes, af frygt for repressalier fra deres arbejdsgivere.

Mange socialrådgivere undlader at underrette ankestyrelsen, når kommunerne ikke lever op til lovgivningen om at varetage barnets bedste tarv. De tier af frygt for, hvilke konsekvenser det kan få for dem på deres arbejdspladser. Det skriver Berlingske Tidende.

Kammeratlig samtale eller fyring

Ifølge Henning Breinholt, formand for Dansk Socialrådgiverforening (DS), får en underrettelse til ankestyrelsen, der kigger kommunerne over skulderen i alle sociale sager, ofte konsekvenser for den enkelte socialrådgiver og kan ende i en kammeratlig samtale og i værste tilfælde fyring.

- Jeg tror generelt ikke, at det er en særlig høj procentdel af socialrådgiverne, der underretter, fordi de er nervøse for konsekvenserne. Men størstedelen af dem, der underretter, oplever, at de efterfølgende bliver indkaldt til en kammeratlig samtale med chefen, en markant dårligere stemning på arbejdet eller måske ligefrem en fyring, med en anden begrundelse selvfølgelig, siger Henning Breinholt.


/ritzau/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:30   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-Og så er det ikke engang løgn!

Tro mig eller lad være - det sker og vi har oplevet det.

Lige præcis den med: Hvis ikke i klapper i vil vi tvangsfjerne jeres børn

Dette var løsningen på vores problem da vi begge var syge og sengeliggende, mens børnene var små.
Vi skiftedes min mand og jeg til at være indlagt - alt imens vi skulle forsøge incl handicaps at få en hverdag til at fungere.

Det eneste vi bad om var en hjemme hos`er blot de dage hvor vi begge var sengeliggende og således hjælpe os med at få børnene op, pakket taskerne og madpakken samt afsted og ud af døren til børnehaven, intet andet.

Nixen bixen - ikke engang en hjemmehjælp(gudskelov for super naboer) og hvis der ellers var mere vi kunne finde på at brokke os over ville de fjerne vores børn

Tak for kaffe siger jeg bare og så sagde vi ikke ét ord mere.

Senere - efter at have søgt aktindsigt - kan vi se at sundhedsplejersken har skrevet hvad vi vil kalde løgn vedr vores situation - men det er vel også en måde at fraskrive sig noget ansvar overhovedet ikk´

Vi har senere også oplevet at breve fra sygehus ALDRIG er blevet hverken besvaret eller registreret nogle som helst steder, skønt vi altid har fået en kopi af disse hvoraf tydelig fremgår til hvem og hvornår disse er sendt!

Til et varslet møde med sygehus,overlæge OG kommunal socialrådgiver oplevede vi at samtlige andre indkaldte mødte op UNDTAGEN den kommunale socialrådgiver, skønt varslet en måned i forvejen.
Tja, man gad ikke engang gøre sig den ulejlighed at be-eller afkræfte brevet/mødet

For os var det en total mangel for respekt over for alle - ja jeg var rasende, men lige meget hjalp det.

Så jo, man undlader at reagere for på den måde sker der jo ingenting - og hold da op hvor kommunen sparer penge

Til slut kan jeg da fortælle - efter mere end et halvt års renden rundt til de forskellige afd i kommunen - at vi er stort set ikke kommet videre.

Jo, vi har da endelig fået oplyst at vi kan klage - hurra som om det skulle hjælpe og ændre noget som helst.

Det hjælper jo slet ikke os og specielt vores datter som var hele sagens kerne.

Pas på hinanden
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2008, 22:41   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Smile hurra moderen vandt

Synes lige at jeg vil nævne at jeg i aften så i TV Lorry at man i Roskilde forvaltning i en intern mail har erkendt at der var åbenlyse fejl i sagsbehandlingen MEN

kommunen undskylder ikke!!

Føj for f...... - siger jeg bare

Det gode af det hele er at moderen senest d 23 april vil få sine børn igen !!!

De har sgu bare at komme med børnene - pronto

Og så har de bare at give den undskyldning - lige nu


BASTA
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2008, 22:45   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og så må vi håbe, familien får psykologstøtte undervejs.


Citat:
I e-mailen skriver Marianne Hoff Andersen:

Godt at hele din udtalelse kom med i lørdagsudgaven. Klummen fra Morten var som forventet. Skal vi ikke forvente at presseomtalen er slut nu, hvis ellers det falder i hak med hjælpere/pædagoger... Alt taget i betragtning, blev denne krisestyring OK, men det er klart, at vi skulle have handlet anderledes inden tvangsfjernelsen.M
http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...LOKALE_NYHEDER

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle fra Roskilde? flora Dit og Dat 0 05-01-2012 08:52
Bomi - roskilde? Bigmum Alt det andet 8 09-08-2011 11:13
Roskilde Jobcenter Lotus Alt det andet 1 03-03-2011 16:46
Roskilde Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-01-2011 17:07
Roskilde under lup. Stella Politik og Samfund 1 08-04-2008 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension