K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2008, 07:48   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Patientklagenævnet behandler klage over sociallæge i Odense!

Patientklagenævnet har sendt min klage videre til Embedslægeinstitutionen Syddanmark, som vil indhente de nødvendige oplysninger til brug for behandligen af min klage.

Citat:
Patientklagenævnet har forstået det således, at de ønsker at klage over følgende;
  • At læge xx ved udfærdigelsen af erklæringen ikke udviste tilstrækkelig omhu og uhildethed

De har hertil oplyst, at erklæringen bygger på urigtige og vildledende oplysninger, og at Odense Kommune efterfølgende har berigtiget nogle af oplysningerne. De har hertil anført, at kommunen imidlertid fastholder det lægelige skøn på baggrund af erklæringen.

På baggrund heraf vil Patientklagenævnet som udgangspunkt tage stilling til følgende;
  • hvorvidt erklæringen er udfærdiget på et relevant grundlag

Sagsbehandlingstid gennemsnitlig 15 måneder - men det er da et skridt på vejen

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 07:51   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er da et skridt på vejen, men sikken en sagsbehandlingstid

Håber sådan, du snart får en afklaring, alt andet er da helt urimeligt.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 11:46   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
15 måneder !!!! det var sørme meget...

Jeg håber også du får din ret snart...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 12:25   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Patientklagenævnet har sendt min klage videre til Embedslægeinstitutionen Syddanmark, som vil indhente de nødvendige oplysninger til brug for behandligen af min klage.


Sagsbehandlingstid gennemsnitlig 15 måneder - men det er da et skridt på vejen


Min sag ryger også afsted til Patientklagenævnet, vedlagt "Så langt rækker lægers ansvar" fra Ugeskrift for Læger.

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2005_45_48275

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 13:49   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Lige en opdatering

Fik i maj måned besked på at Patientklagenævnet alligevel ikke behandlede min klage.

Har først i dag haft resourcer til at reagere på dette, har derfor sendt flg. til Patientklagenævnet

Citat:
Under henvisning til Jeres skrivelse d. 28. maj 2008, skal jeg hermed vende tilbage.

Allerførst skal jeg beklage at jeg først får skrevet nu, hvilket skyldes helbredsmæssige problemstillinger.

I skrivelsen afviser I at kunne behandle min klage, under henvisning til http://www.pkn.dk/public/dokumenter/emneerkl2006.pdf særligt side 11 og 12

På omtalte hjemmeside står der; Hvis lægekonsulenten derimod har haft en sundhedsfaglig samtale med patienten, herunder vurderet dennes helbredsforhold og på baggrund heraf har udfærdiget erklæringen, har nævnet som udgangspunkt kompetence til at behandle sagen. Problemstillingen illustreres af nedenstående sag.

Sag 5 Læge-/patientforhold opstået på baggrund af samtale
Nævnet tog stilling til en lægekonsulents erklæring, da nævnet fandt, at der ved lægekonsulentens samtale med patienten var opstået et læge-/patientforhold, idet lægen bl.a. vurderede, at patienten ikke var syg, men at hun led af en illusion. Dette fremgik af samtalereferatet, som bl.a. dannede grundlag for udfærdigelsen af lægeerklæringen.


I Patientklagenævnets skrivelse af 22. maj 2008 fremgår det "Patientklagenævnet har nu fået oplyst, at den pågældende læge er ansat som lægekonsulent i Odense Kommune og på baggrund af lægeerklæringer udarbejder indstillinger i pensionssager." Såfremt Odense Kommune med denne sætning mener, at sociallæge Elisabeth Schmidt har udarbejdet erklæringen alene udfra dokumentation i sagen, og uden at have haft mig inde til en "konsultation", er dette faktuelt forkert. Min mand var med til mødet - hvor der blandt andet blev spurgt ind til symptomer og begrænsinger - og kan bevidne dette.

Jeg kan oplyse, at jeg har deltaget i en sundhedsfaglig samtale med sociallæge Elisabeth Schmidt, og Elisabeth Schmidt på baggrund af denne samtale har udfærdiget en socialmedicinsk vurdering. Dette fremgår også af min afmeldelsesskrivelse fra Reva-Odense "Lena havde derfor en samtale med sociallæge Elisabeth Schmidt d. 23. august 2005. Herfra kommer følgende vurdering......" Endelig har Elisabeth Schmidt vurderet "der skønnes at være tale om en betydelig funktionel/psykisk medkomponent forklarende det svært nedsatte funktionsniveau fysisk".

Jeg skal derfor anmode om at Patientklagenævnet behandler min klage over sociallæge Elisabeth Schmidt.

Med venlig hilsen



Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 09:33   #6
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hejsa,

Vil bare lige komme med en bemærkning til behandlingstiden hos Patientklagenævnet..
Indgav i feb. 2007 en klage for min svigerfar, som så desværre dødede i marts 2007. Der er endnu ikke kommet en afgørelse fra Patientklagenævnet, så behandlingstiden kan godt tage lang tid efter den er kommet tilbage fra Embedslægen..
Men håber for dig, at det går hurtigere.. Og til sidst, håber sagen falder ud til dig
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
samme sagsbehandler der behandler mine klage 3 gange. ZikZak Alt det andet 24 15-08-2013 15:08
Klage til patientklagenævnet jsn Alt det andet 12 13-06-2010 10:58
kun få får ret i patientklagenævnet! kurttrold Dit og Dat 0 16-10-2008 19:39
Patientklagenævnet har ikke modtaget klage fra regionen Trine Dit og Dat 13 18-08-2008 23:40
Klage sociallæge lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2007 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension