K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2008, 13:35   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vi tager lige arbejdsprøvning igen

fordi, min jobcenterfidus, der er ganske flink og rar, ringede lige her til morgen:

Hvordan går det så, har du hørt noget??

Næ, hvad tror du selv, de kegler jo rundt her i Tåstrup.

Sørme om han ikke lige har ringet igen, nu havde han talt med min sagsbehandler og jeg skal i arbejdsprøvning, men der er ventetid, så bare vent...!!

Jojo, har da også kun ventet i sådan cirka 10 år, så 1 år fra eller til....

Nå, til sagens kerne:

Hvad SKAL være på plads før en arbejdsprøvning??

Jeg gætter på at ressourceprofilen SKAL være på plads og underskrevet af mig.

Det er den IKKE, den er slet ikke lavet endnu, så går ud fra at jeg kan bede dem hoppe i havet, når de indkalder mig til arbejdsprøvning??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 13:41   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Nej Ressorceprofilen skal ikke være på plads. Formålet med arbejdsprøvningen kan jo blandt andet være at afklare om hvorvidt der er brug for at lave en ressourceprofil.

Det der skal være på plads er at der skal være beskrevet et formål med arbejdsprøvningen. Men dette behøver ikke at være mere præcist end at kalde det afklaring.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 13:49   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
http://www.socialjura.dk/index.php?id=6659

Det var den her, jeg lige faldt over:

Kommunen kunne ikke træffe afgørelse om arbejdsprøvning som led i opfølgning efter dagpengeloven, da der ikke var udarbejdet en ressourceprofil.

En beslutning om iværksættelse af arbejdsprøvning indebar i sig selv, at den sygemeldte ansås for omfattet af bestemmelserne om revalidering i aktivloven. En sådan beslutning medførte dog ikke nødvendigvis, at der senere skulle gives yderligere tilbud om revalidering.

Da tilbud om arbejdsprøvning var knyttet til aktivlovens bestemmelser om revalidering, måtte beslutningen om arbejdsprøvning træffes på grundlag af en ressourceprofil udarbejdet efter arbejdsevnebekendtgørelsen.

Da dette ikke var sket, var kommunens beslutning om arbejdsprøvning ugyld
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 13:59   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Maj-Britt. Den er god nok.

Der skal være et FORMÅL og en PLAN med det, kommunen forlanger af dig.

Du skal have en opdateret ressourceprofil.

Og da det er under revalideringsbestemmelserne, så skal du OGSÅ have en jobplan.

Det skal underskrives af dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:00   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Spørgsmålet er om du er Sygedagpengemodtager samt om dit ønske er at trække sagen i langdrag.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:08   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....hvad mener du THJ...der er regler for ting og Maj Britt har ret til at loven følges op af hendes kommune. Eller hvad...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:10   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
THJ... Maj-Britt har været i systemet i 10 år, og jeg tror ikke, nogen ønsker at befinde sig i en uafklaret situation så længe.

Og da slet ikke at trække sagen yderligere ud.

I Maj-Britts tilfælde er det vist kommunen, der ønsker at trække tiden ud for at undgå førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:22   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tak, Zuza, det anede mig jo at de igen var på gale veje :-)

THJ, når nu min læge skriver at arbejdsprøvning vil være formålsløst, når mit helbred vakler, bare jeg går 200 meter , tror du så ikke at jeg med djævlens vold og magt vil gøre ALT for at forhindre at mit helbred går mere end ad bakke?

Ikke p.g.a mig selv, men jeg har altså ansvar for to mindreårige børn, der HAR krav på at have en mor, der funker i hverdagen eller hvad??

Og jeg lover dig, ALLE love, regler og bestemmelser kommer min kommune til at overholde til punkt og prikke, længere er den ikke.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 08-04-2008 kl. 14:35. Årsag: Tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:26   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
godt Maj Britt sådan skal det være ...bare alle ville forlange det...selv om det er svært at være op imod så stort et system.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 14:37   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, Stella, det kan jo være svært at hamle op med systemet, og uden K10 havde det været HELT umuligt for de fleste.

Jeg har så før krydset klinger med Tåstrup kommune, hvor de måtte bøje af og erkende deres utilstrækkelighed.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så tager vi en praktikperiode igen pinballs Skal kommuner ikke overholde loven? 13 23-06-2009 23:15
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21
Arbejdsprøvning... igen igen ! passatb5 Spørgsmål ang fleksjob 3 06-11-2007 20:33
Prøver lige Eva Kjer Hansen igen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-08-2007 11:21
Arbejdsprøvning igen og igen bantam Skal kommuner ikke overholde loven? 9 22-09-2006 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension