K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2008, 12:09   #1
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
Question HJÆÆÆLP

jeg ved snart ikke noget mere, den 14/12 07 sluttet jeg på reva med besked om at min sag var sluttet på teammøde på kommunen uden nogen kommentar og sendt videre til pension. Har 3 overlæger - 2 psykologerklæringer - 2 speciellæger, lægekonsulent har afsluttet mig 2 gang og reva alle med erklæring om at jeg ikke kommer på arbejdemarkedet igen. fik at vide at pensionnævnet så skulle give svar efter 3 mdr, ringede før at hører, så viser det sig at min sagbehandler er holdt så min sag har lagt i 3 mdr på et skrivebord fik så fat i en og nu mener han jeg skal til den første psykolog igen.
jeg kan snart ikke finde ud af hvad man gør og hvem der har ret.
er der nogen der ved hvordan reglerne er når det har været på teammøde da jeg har forstået det sådan at det var det sidste store skridt?
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  2007-08-05_11-57-56_05082007193-001.jpg
Visninger: 503
Størrelse:  90,1 Kb
ID: 88  
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2008, 23:08   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa

det lyder godt nok noget rodet

kunne se du er på sygedagpenge, er du medlem af en fagforening ?
og hvis så kunne det være at de kunne hjælpe dig

ved ikke om du har bedt om agtindsigt i din sag ,

den person du fik fat i var det en fra pensionsafdelingen ?

det er sådanne når ens sag går vidre til pensionteamet at du vil få en sagsbehandler der, og den person skal sætte din sag sammen altså gøre den klar/færdig til at sagen kan komme på et møde, hvor de afgører om man tilkendes eller ej førtidspension

og den sagsbehandler kan også mene at der skal indhentes en ny erklæring
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2008, 23:13   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
fik at vide at pensionnævnet så skulle give svar efter 3 mdr
Du er NØDT TIL at få ALT på skrift.

Du skulle også gerne have en opdateret ressourceprofil, som du skal godkende, FØR den sendes videre i systemet.

De tre måneder regnes fra den dag, kommunen har GODKENDT, at din sag indstilles til pensionsbehandling.

Når de tre måneder er gået, skulle du så have et svar.

Så bed om aktindsigt og find ud af, hvor langt din sag er nået.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 08:44   #4
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
det var en fra pension der havde sendt den videre og sagt at alle huller var lukket og der ingen problemer var, men hun er så også holdt. så det er en ny der lige pludselig har fået sagen. min ressource profil er 4 mdr gl så det skulle være ok. jeg har ingen fagforening da jeg har været selvstændig i mange år og da jeg blev syg sagde de til mig at de kunne godt nok ikke hjælpe(ase)
jeg er tæt på at blive vanvittig for når man prøver at få svar ved de ingenting, min sagbehandler fra reva er også gået ind og hjælpe, hun har aldrig oplevet nogen ligende, hun siger når det er godkendt på det team møde så kører sagen bare så skulle man have svar omkring 3 mdr efter, og det var jo derfor jeg ringede derned hvor de så opdaget jeg havde lagt på et skrivebord
jeg har indtryk af at de bare trække tiden ud nu, hold op hvis et firma blev køre på den måde gik det konkurs
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:15   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Søg aktindsigt, så skal De(kommunen) samle alle akter i sagen, og så kunne man jo håbe den aktuelle sagsbehandler også selv fandt dem . Jo før jo bedre, når du ikke ved hvor du står længere, brug evt. det forslag til ansøgning om aktindsigt som er herinde på K10, såvodt jeg kan se er det glimrende og fyldestgørende formuleret ( Bravo til forfatteren )

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:17   #6
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
jeg har alle papir igemmen reva og de venter på de sidste fra den ny sagbehandler
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:33   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Santos!
Sikke noget rod de har lavet! Jeg kan godt forstå, du er ved at blive vanvittig af det. Umiddelbart da jeg læste dit første indlæg, kom jeg til at tænke på det her med, at en sag heller ikke må "overbelyses" mht. lægeudtalelse/statusattester. Det står vist direkte i pensionsloven. Derfor forstår jeg ikke, at du får at vide, at du skal tilbage til den første psykolog... Jeg kom også til at tænke på, hvad der mon skete, hvis du selv startede en pensionssag ved at søge efter §17...??? Det ser jo ud til, at din sag er temmeligt godt belyst, og om ikke andet ville en §17-ansøgning, måske sætte lidt fut i dem? Måske andre har erfaring med det?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 11:29   #8
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
ham den sidste jeg snakkede med sagde han ikke kunne forstå at jeg var blevet så syg af at være på reva?? ja ja. han er nok heller ikke afhængelig af en krykstok for at kan gå.

min baggrund er mislykket operation i ryggen efter discuprolaps,kan kun holde ud at fungerer i ca 2 timer det er max, så skal jeg ligge i 1 time det er noget med det væske i ryggen der forsvinder der er 2 prolapser der siver plus jeg har haft piskesmæld, der sidder en masse arvvæv som jo ikke kan fjernes, prøvet at passe min butik et halv år efter men blev nød til at lukke. jeg har 5 mr scanninger så der skulle ikke være noget, jeg ved godt nok ikke hvad hans problem er, jeg skal til den første psykolog på torsdag og han fattet godt nok heller ingenting?
ja det gør jeg heller ikke
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 11:54   #9
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Kære Santos


Ja sådan går det næsten hvergang, at der er udskiftning på personalet- jeg synes at du skal be om en skriftlig begrundelse på hvorfor du nu skal til psykolog, og denne begrundelse skal understøttes af gældende lovgivning, så du kan sikre dig at det ikke bare er endnu en smart idè din nye sagsbehandler har fået - vi skal vænne dem af med (kommunen) at komme med ubegrundede ideèr der ikke er lovmæssig hold i. Det plejer at virke meget godt når man beder om en skriftlig begrundelse, derved tvinger vi den administrative part til at tage ansvar for handlingen.
Mvh
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 14:34   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej Santos

Når ens pensionssag bliver sendt videre, så SKAL man have en kvittering på at sagen er startet og at der højest må gå 3 måneder! Har man ikke fået en kvittering, betyder det at sagen endnu ikke er startet men 'bare ligger et sted'. Så den dag du står med papiret i hånden, er den dag pensionssagen er startet. Så ved du det til næste gang....

Kan godt læse at din sag er rodet og at de trækker din sag i langdrag. Ventetiden er SÅ forfærdelig, og hver gang man tror sig sikker, så finder de på noget nyt så man igen bliver usikker. De fleste der søger en førtidspension om som søger pga af smerter mm, får ofte en psykisk lidelse med sig i form af depression og/eller stress pga kommunens dårlige og mangelfulde håndtering af sagerne. Rigtig sørgeligt!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
Hjææælp? ADHD :/ Blondinesille De Unge 22 20-06-2012 19:28
Hjææælp arbejdsprøvning frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 17-06-2012 07:13
Hjææælp restskat Linuzmor Alt det andet 12 31-01-2011 15:45
Hjææælp Gunell Alt det andet 11 13-04-2010 18:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension