K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2007, 00:04   #1
phiselknast
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
phiselknast er ny på vejen
Angry Arbejdsprøvning og lægekonsulent.

Hejsa.
Jeg er 49 år og i gang med en arbejdsprøvning. denne består i at pakke ting i poser eller at sortere genbrugsplast. Kan dette bruges som arbejdsprøvning. Dem der skal observere os er der ikke ret meget af tiden. Så jeg giver ikke meget for det. Jeg har en ankesag kørende pt. da pension er afvist.

Jeg har 3 prolapser, modicforandringer og degenerering i ryggen og min hverdag er ikke behagelig. Lægekonsulenten og socialrådgiver afviste min sag så nu er den anket. Et af problemerne er at lægekonsulenten ikke læser hvad der står i journalen fra rygcentret i Ringe. Han er meget nedladende og hører ikke andres mening og misbruger sin stilling som lægekonsulent. Det er også grotesk at det er den samme læge der skal afgøre udfaldet af den såkaldte arbejdsprøvning. Der mener jeg han er inhabil. Han er også under tilsyn fra myndighederne for overtrædelse af lægeloven for at begå en grov fejl. Det er jo ikke betryggende at vide at sådan en person skal afgøre om jeg skal have pension .

Er der andre der er i lignende situation så kom med din historie da jeg vil gå til medierne med min historie hvor der er begået mange fejl. Jo flere vi er jo stærkere står vi. Det må slutte med at vi skal trækkes gennem det offentlige maskineri gang på gang.
phiselknast er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2007, 15:35   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke rigtig komme med gode råd her, men syntes dit inlæg fortjener fornyet opmærksomhed, så andre måske kan svare og eller bidrage til temaet.

Det er flot at du har energi og overskud til at gå til offentligheden og jeg tror bestemt at mange herinde kan støtte op om dit initiativ.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2007, 15:49   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
phiselknast ja dit indlæg var smuttet for mig midt i alt juleræset så godt at majs hev den frem igen...

For mit vedkommen har jeg aldrig hørt om sådan en arbejdsprøvning kan ikke lige se hvad det er den skal kunne vise andet end din udeholdenhed så jeg håber at du husker at sige fra når det bliver for meget....

der er ikke så meget at sige lige nu, da vi nok lige skal google på et par ting for at finde ud af det omkring din lægekonsulent , men jeg vender tilbage med mere når nytåret har lagt sig (holdt bare lige en ryge pause da jeg så dit indlæg )

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 10:40   #4
phiselknast
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
phiselknast er ny på vejen
Næsten i mål

Så er jeg vurderet til ikke at have nogen arbejdsevne.
Det eneste der mangler er kommunalbestyrelsens godkendelse af min pension.

Til jer der er i arbejdsprøvning "Hold ud, mød op og sidst men ikke mindst sig fra når det er for meget der er kun en selv til at gøre det".
Husk endelig at få aktindsigt og gå aldrig til møder uden bisidder og tag gerne en diktafon med.
phiselknast er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 11:10   #5
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej
Har du ikke lyst at beskrive dit forløb herinde?
venlig hilsen
Anja
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 18:12   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har flyttet en ny tråd som phiselknast har lavet hertil hvor der står skrevet om sagen i forvejen , så phiselknast ikke skal til at fotælle det hele engang til , det er derfor anja spørger om historien , hun havde ikke set det første i denne tråd
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 15:31   #7
phiselknast
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
phiselknast er ny på vejen
Så er pensionen i hus. Det lykkedes ved at bruge diktafon skjult under tøjet og fange sagsbehandler i at lyve, samt at sige jeg ville kontakte pressen.

Giv aldrig op så lykkes det.
phiselknast er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:04   #8
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Tillykke din (røver) positivt
Ja man må sgu tage sagen i egen hånd.
Og BARE at have ondt i ryggen med div lægeerklæringer er da ikke noget, som jeg har sagt før så LUK alle skadestuer, bare lægekonsulenten eller sagsbehandleren er der så er man rask.
Hansen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:20   #9
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Tillykke phiselknast,

Jeg ønsker dig de bedste år fremover
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 17:01   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
EEEJ hvor GODT! Jeg ELSKER den slags nyheder - både en pension der går igennem, og at 'nogen' kan nappe sagsbehandleren i en løgn. Så tillykke med det hele!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
Drømmejobbet er næsten i hus Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 16-10-2012 22:59
Kan sgu næsten ikke mere... Kuzuri Politik og Samfund 36 11-07-2012 13:43
Helbredende behandling for næsten alt? Jørgine Et godt link! 6 05-01-2012 17:51
Det kræver næsten en Ph.D...... hutti Alt det andet 11 21-10-2008 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension