K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2008, 13:05   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Odense igen, igen... de kan ikke læse

Citat:
ODENSE: - Bare rolig. Du er klar igen om 14 dage.

Sådan lød beskeden fra lægerne, efter at Anette Andersen og en kollega var involveret i en trafikulykke.

Men lægernes udsagn kom langtfra til at passe. Nu knap ni år efter ulykken kan Anette se tilbage på en periode præget af den ubehagelige følelse af at været blevet kastet rundt mellem sagsbehandlere og socialrådgivere uden resultat.
Citat:
Hun trives godt i det job, kommunen har fundet til hende, og arbejdstiden på 17 timer om ugen kan hun klare med sine smerter.

- Men så ville kommunen have, jeg skulle arbejde 25 timer om ugen, som jeg gjorde før ulykken. Og det vidste jeg, at jeg slet ikke kunne holde til.
Citat:
- Jeg er rystet over den mangel på medmenneskelighed og kompetence, vi har mødt i dette system , fortæller Lars, og Anette nikker.
http://www.fyens.dk/article/960903:O...ticleid=960903

I kommentarer til artiklen kan man læse følgende:

Citat:
hun havnet i "systemet" pga. en arbejdsskade. Hun har lige været til samtale hos kommunen og der fik hun besked på at hun blev raskmeldt så hun ikke skulle "daller rundt" mere!!!!
Og endnu en kommentar, som er en sand gyser om en hjertepatient... og på REVA kalder de borgerne for HYPOKONDERE!!!

Citat:
nikke genkende til det hele, da jeg har 2 gode veninder som har været hele rumlen igennem. Den ene fik en en arbejdskade (diskosprolaps) iforbindelsemed sit arbejde som sosu assistent og nu godt 12 år senere har det udviklet sig til amnge flere prolapserog udsigten til et liv i kørestol. Hun har været igennem en masse og har oplevet, at sagsbehandlere har syltet sagen bevidst fordi "det sikkert var hysteri, at hun havdealle de smerter" på trods af utallige lægeerklæringer og mislykkedes operationer og genoptræningsforhold. Så det var først for knap to år siden hun langt om længe fik pensionog hun har altså i samtlige 12 år haft smerter, som lægerne sammenligner med styrken af veer i døgnets 24 timer. Og hun sidder ikke bare hjemme og ynker sig selv, hun er aktiv så meget som sygdommen tillader og det selvom bare en tur i bil til byen efterlader hende hundesyg en dag eller to bagefter. Så tænk at skulle sidde og fortælle flereforskellige sgasbehandlere alting hele tiden og i hendes tilfælde også et hav af skiftende læger.

Min anden veninde fik 3 småprolapser i nakken efter arbejde på en fabrik, hvor de ikke var så hurtige til at få idnført gode ergonomiske stillinger ved maskinerne. Så i over 5 år var hun sygemeldt og blev sjældent taget alvorligt af nogen. Hun har også oplevet at skulle fortælle historien om og om igen. Desuden har hun også oplevet, at en læge på reva smed i hovedet på hende at det avr spild af tid at udrede sygemedlte, for de var hypokondere alle sammen og de fleste kunen nøjes med et dagjob. Ogen del af dem var meget syge i den epriode hun var der. Bla. en hjertepatient som kun kunne klare en halv time ad gangen. Han måtte ligge og hvile sig i et par timer efter transporttiden ind til reva, arbejde lidt, hvile sig igen inden han skulle hjemog var så ødelagt resten af dagen.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-03-2008 kl. 13:21.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 13:12   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig

Næsten hver gang, hun er i kontakt med en sagsbehandler eller socialrådgiver, må Anette fortælle hele sin historie forfra. For det er sjældent den samme person, hun møder.

- Det er virkelig overraskende, hvor ustruktureret systemet fungerer. Og det er ærligt talt rimeligt hårdt at fortælle alt om ulykken hver gang. Og man ved, at det står i de papirer, de ikke har haft tid til at læse, lyder det fra Anette.


Gud hvor er det sandt... hele den historie genkender jeg fra Københavns kommune.

Det er sådan i hele landet , som de beskriver
.

jeg var engang på et sted der ligner Reva men lever af EU støtte , det var et kursus for sygemeldte der skulle afklares..der lå nogle de syge også på madrasser med ondt i ryggen og en var cancer patient, under foredrag om at man skulle lære at blive millionær...det var en New-age terapeut der var hyret til at opmuntre os til at tro vi bare kunne blive millionærer og vi var bare for dumme hvis vi ikke kunne se det...Vi var også bare indbildt syge...så fik vi en badge hvor der stod " DO IT NOW" vi skulle gå med...det var dog frivilligt men blev set negativt hvis vi ikke gjorde det... jeg var chokeret over det jeg så...en af kursisterne hviskede til mig ..." de ånderne dig i nakken dagen lang og skriver alt ned du siger"

Jeg kunne ikke lide det...var ked af det hele tiden og følte mig ikke respekteret.

Sidst redigeret af Stella; 20-03-2008 kl. 13:21.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 18:29   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Sakset fra Fyens Stiftstidende http://www.fyens.dk/modules/debat/topic.php?topicid=34

ATT
folketinget

JEG HÅBER DER ER NOGEN DER TAGER DISSE INDLÆG ALVORLIGT

jeg er en ung mand på 30
jeg har været hjertesyg siden jeg var 8 år
jeg har pacemaker nummer 8 på nuværende tidspunkt

og stort set fra jeg var 18 år har jeg været på kontanthjælp.

jeg var ude for en alvorlig arbejds ulykke den 20 april 1999 i aalborg da jeg var under uddannelse inden for transport og logastik, jeg brækkede 5 torn tappe / nakke /hals hvirvler jeg har siden den dag haft kronisk hovdepine og nakke og ryg smerter dagligt, og lyd og lys overfølsomhed og jeg må ikke løfte noget tungt

jeg har været i gennem 3 arbejdsprøvninger siden 1999 min gamle kommune i glamsbjerg mente jeg skulle have pension eller flexjob og dette ville blive nemmere i odense kommune men ingen ting er der kommet ud af dette.

jeg har længe været plaseret i match gruppe 4 og sidste år kom jeg i gruppe 5
og det er den gruppe for mennesker der betegnes for totalt uarbejds dygtige,

jeg har i det sidste halve år været tilknyttet reva aktiv i odense og de har en special læge som har kigget i min sagsmappe og han mener jeg skal søge mig et alm arbejde, jeg har aldrig snakket med manden.

jeg er pt i praktik / arbejds prøvning på fyens stiftidende og de vil gerne have mig i flexjob men odense kommune holder på jeg skal ud i endnu en arbejds prøvning et andet sted og det mener jeg er for sindsygt når der nu er noget jeg er god til og glad for så hvorfor ikke bare give mig dette flexjob da odense kommune ellers forbliver 100% forsørgende over for mig
og jeg har fået tilraget mig en deprision som jeg kæmper med ved siden af alt det andet her,

så kære BESKÆFTIGELSESMINISTERIE jeg vil gerne have jer til at finde et ordenligt arbejde til mig
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Så er der igen nyt fra Odense Hejdien Det er da strengt ! 10 19-04-2010 16:28
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Odense igen.. gh72 Politik og Samfund 16 18-06-2008 10:47
Er det en om'er IGEN Odense??? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-01-2008 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension