K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2008, 10:51   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Unhappy Offer for trafikulykke snart hjemløs

Pyha... sikken historie.

Jeg undrer mig over flere ting i artiklen.

1. Hvordan kan familien miste kontanthjælp på 300-timers-reglen, hvis begge er match-gruppe 5? (Man skal mig bekendt være i match-gruppe 4 for at høre under den kategori.) Konen skulle derfor ikke have været frataget sin kontanthjælp.

2. Hvorfor afdrager de restskat til SKAT, når de kun har kontanthjælp at leve for - og ovenikøbet kun een.

3. Hvorfor har familien ikke fået friplads i daginstitutionen med den lave indtægt?

4. En kommentator spørger, hvordan familien kan have en fladskærm... ja, det er måske en gave eller en gammel fladskærm fra dengang, han var i job.

Citat:
Økonomien vælter i vinteren 2007. Yousefs sygedagpenge ophører, fordi hans tilstand "i øjeblikket er kronisk", og derfor skal han indstilles til en førtidspension. Men den slags tager tid, så familien skal leve for hans kontanthjælp imens. Første februar betalte børnepengene huslejen. Den 25. marts skal familien være ude inden klokken 18.00.

http://www.information.dk/156220
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 13:10   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Grusomt og de svar der er kommet derinde er endnu mere kolde og kyniske...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 13:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er dansken når han er bedst

sjove kommentar.. folk har mere travlt med hvordan manden har råd til fladskærm end hvordan han er endt i den situation han er med det velfærdsdanmark vi har
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 13:27   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad koster en brugt fladskærm?

Og kan salget betale huslejen?

Ja, kyniske danskere er der rigeligt af... indtil den dag, de prøver på egen krop, hvad det vil sige.

Vi andre tror også, det er løgn, at man behandles sådan... men det er desværre virkeligheden.

Men korrekt... elendig journalistik.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 13:39   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, folk er sgu mærkelige. For det første er den fladskærm jo nok købt på den tid, hvor manden knoklede fra morgen til aften i sin grønthandel. For det næste, nej at sælge sin fladskærm kan ikke give brød på bordet ret længe.

Hvordan kan folk synes, det er ok, at smide et ægtepar der ikke kan arbejde pga sygdom på gaden? Og hvad med børnene?
Det er ikke i orden i velfærdsDanmark anno 2008!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 13:53   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fik fladskærm for et år tid siden .. kostede dengang 8000 kr og måtte låne mig frem men et nyt tv skulle der til og ville heller undvære andre ting et stykke tid, den samme fladskærm kan i dag købes for 5000 kr

Og det kan ikke betale nogen husleje

Min datters gamle hakkebræt af en puter er lige brændt sammen, og hun venter så et stykke tid med en ny...


Så vil hendes brødre og hendes far købe en bærbar til hende (hendes brødre er voksne og tjener pt ret godt ) og tænk jeg tror de ville blive ret negative på mig hvis jeg lige flående den ud af hånden på hende for at sælge den og betale nogle regninger

Det er en underlig mentalitet folk har, er du syg eller på overførelsesindkomst så skam dig og lev langt under standard for alle andre ... underlig mentalitet ..

gud det slår mig lige ... min datter har også fladskærms tv .. det har hun fået af sin far ... gisp lad mig ikke håbe at folk finder ud af at der er to fladskærms tv og overførelseindkomst her i huset
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 14:01   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er så småligt...de hakker på en der er trafikskadet...så går de efter hans fladskærms tv ...alle har et...undtagen mig.. konen er psykisk syg de er palæstinensere hvilket ikke gør livet lettere her til lands
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:40   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ups, jeg har to dyre symaskiner stående ( gaver fra min salige far).
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:48   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvad så med computer...må man ikke have noget overhovedet når man er sygemeldt og smidt ud af sin bolig ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:55   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
sygt folk har så ondt i enden, over en skide fladskærm, som de kan have afdraget på

sælge deres fladskærm ja det er jo bare som at tisse i buksene det varmer et øjeblik
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trafikulykke MissMurphey Alt det andet 5 14-06-2012 18:27
Hjemløs og hvad så? Ragdoll Alt det andet 20 19-05-2011 09:11
Offer for paragraf 21 Stella Politik og Samfund 9 06-04-2009 12:38
trafikulykke.. missmotter Dit og Dat 24 18-08-2008 14:10
Fra Hjemløs til direktør Tror karen J. Stella Politik og Samfund 13 18-03-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension