K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 20:40   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Strasbourg Benny G. mod Danmark

Søborg d. 09.03.2008

European Court of Human Rights
Council of Europe
F-67075 Strasbourg-Cedex
France

Jr.nr.: XXXXXXXXX
Gerhard mod Danmark



Med henvisning til de af 08.03.2008 fremsendte sagsakter i min klage mod Danmark, for tilsidesættelse, og overtrædelse af mine sociale og retslige menneskerettigheder, skal jeg her kort definere mine klagepunkter…

1. Klage over Procesbevillingsnævnets afslag på bevilling af fri proces til ankesag ved Højesteret. Til den ankede retssag fra Østre Landsret, var jeg berettiget til fri proces. Nu har Procesbevillingsnævnets indhentet sagsakter fra landsretten, og ud fra den tabte og efterfølgende ankede retssag til Højesteret vurderet og dømt, at jeg heller ikke kan vinde sagen ved Højesteret?

2. Som førtidspensionist opfylder de økonomiske betingelser til berettigelse af bevilling af fri proces, i henhold menneskerettighedskonventionens Art. 6, om adgang til domstolene i sager imod, det offentlige.

3. Klage over at ”læger” der i deres funktion som lægekonsulenter, eller som såkaldte ”administrative” læger i den offentlige sektor, og som oversættere af lægejournaler, af Socialministeriet og Lægeforeningen og i strid med lægeloven, er blevet gjort ”ansvarsfrie”?


Venlig hilsen


Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:41   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
(Denne FAX fra lørdag den 8. marts flytter jeg over fra min anden tråd. Det er jo en ny situation som kan tåle, at stå alene, hvis det har andres interesse?)


Jeg har i dag sendt FAX og brev til Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.

Jeg klager over, at Procesbevillingsnævnet afslår at give fri proces i sager, hvor de økonomiske betingelser for friproces er opfyldt. Dette er i strid med menneskerettighedskonventionens artikel 6.


Jeg klager over, at læger arbejder i det offentlige uden at skulle stå til ansvar, for det arbejde de udfører.

Dette indlæg har jeg skrevet i samarbejde med Jytte Hestbech.


http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/strasbourg.htm



Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 11:05   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Benny... emnet fortjener helt klart en tråd... og er interessant at følge med i.

Der er jo ikke så mange af den slags sager, og den er jo relevant for alle på k10. Tak, fordi du orker bruge kræfter på at holde os orienteret.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 14:35   #4
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Kære Benny

Vil bare lige sige, at jeg tager hatten af for din kampvilje og fighterånd
Ønsker dig held og lykke med det hele.
Bedste ønsker fra en forholdsvis ny bruger.
til dig fra mig
mvh
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 11:56   #5
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
NÅR VI SADLER, RIDER VI!

(Afskrift)

EUROPEAN COURT
Of
HUMAN RIGHTS

3. april 2008

Herved bekræftes modtagelsen af Deres fax af 10. marts 2008 og en udfyldt klageformular af 7. marts 2008 med bilag.

På baggrund af de oplysninger og dokumenter, De har fremsendt, vil Domstolen så hurtigt som muligt behandle Deres sag. Proceduren er som udgangspunkt skriftlig og De vil kun blive bedt om at møde personligt, hvis Domstolen ekstraordinært skulle beslutte således. De vil blive informeret om alle Domstolens beslutninger i Deres sag.

De bedes orientere mig om eventuelle adresseændringer. Ligeledes bedes De informere Domstolen om eventuelle yderligere udviklinger i sagen og fremsende relevante dokumenter desangående.

De bedes venligt notere Dem at Domstolen, som følge af en meget stor sagsmængde, ikke kan påtage sig at bekræfte modtagelsen af de breve, som De fremover måtte fremsende hertil. Af samme årsag bedes De endvidere venligst afholde Dem fra telefonisk at forhøre Dem om sagen. Såfremt De ønsker forsikring for, at Deres breve er nået frem til Domstolen bedes De benytte Dem af anbefalet postforsendelse.

Med venlig hilsen

På justitssekretærens vegne
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 12:11   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
FLOT...det er bare godt...Jeg ser frem til afgørelsen ...

På baggrund af de oplysninger og dokumenter, De har fremsendt, vil Domstolen så hurtigt som muligt behandle Deres sag citat slut.



Benny G godt kæmpet...hvor er det dejligt at se et menneske der ikke giver op...ligemeget hvor stor modstand ...

Du er sej...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 14:02   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, Benny... emnet fortjener helt klart en tråd... og er interessant at følge med i.

Der er jo ikke så mange af den slags sager, og den er jo relevant for alle på k10. Tak, fordi du orker bruge kræfter på at holde os orienteret.

Du har heldigvis ret zuza...

der er ikke så mange sager som min.

Nu er det ikke blot lige min sag det drejer sig om, for det kunne nemt have været undgået.

Problemet er som i mange af K10's sager, tilsidesættelse af borgerrettigheder i sociale sager, og det skal der sættes en stopper for. Derfor Strasbourg.

Hvis lægekonsulent Claus Bjerregaard som Gladsaxe Kommune har benyttet i min sag, skulle stå til "ansvar" for sine lægelige handlinger når han fungerer i kommunen, ville han have forholdt sig til lægeoplysningerne, og intet andet.


LÆGEKONSULENTER SKAL KUNNE STRAFFES NÅR DE BEGÅR ÅBENLYSE OG UNØDIGE FEJL, NÅR DE TILSIDESÆTTER JOURNALOPLYSNINGER OG LADER SIG LEDE AF ANDRE USAGLIGE SAGSBEHANDLEROPLYSNINGER, OG UANSET ARBEJDSGIVERFORHOLDET,

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 14:14   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, du hjælper os alle med din sag... og viser, hvordan systemet fungerer hele vejen fra Gladsaxe til Strassbourg.

Formanden for kommunelægerne Fendinge Olsen siger ellers, at de har "medansvar for borgernes sundhed og selvforsørgelse" (Indsat i din anden tråd).

Det synes jeg er yderst interessant.

Hvorfor siger han, de har ansvar? Har han "misforstået" noget?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 12:38   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
COUR EUROPEENNE EUROPEAN COURT
DES OF
DROITS DE L'HOMME HUMAN RIGHTS

CONSEIL DE L'EUROPE COUNCIL OF EUROPE
STRASBOURG STRASBOURG


Benny GERHARD
DK-2860 SØBORG

FEMTE SEKTION

2. september 2008

Sad nr. 37345/07 Gerhard mod Danmark

Jeg skal herved meddele Dem, at Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol nedsat i en komite på 3 dommere i medfør af konventionens artikel 27, (V. Butkevych, præsident, M. Villiger og M. Lazarova Trajkovska), den 26. august 2008 i medfør af konventionens artikel 28 besluttede at afvise Deres klage, fordi den ikke opfylder betingelserne nævnt i konventionens artikel 34 og artikel 35.

Domstolen fandt, i lyset af samtlige dokumenter i dens besiddelse og i det omfang de forhold, der klages over, er omfattet af dens kompetence, at der ikke er grundlag for at antage, at nogen af de rettigheder og friheder, som er sikret ved konventionen og de dertil knyttede tillægsprotokoller, er krænket.

Denne afgørelse er endelig og kan ikke ankes til Domstolen, Storkammeret eller andre instanser. Justitssekretariatet er ikke i stand til at give yderligere detaljer vedrørende komiteens votering eller at brevveksle videre om sagen. De vil ikke modtage yderligere dokumenter fra Domstolen vedrørende denne sag og i overensstemmelse med Domstolens instruktioner, vil sagsakten blive destrueret et år efter datoen for ovennævnte beslutning.

Nærværende meddelelse er fremsendt i overensstemmelse med § 53 stk. 2 i Domstolens Procesreglement.

Med venlig hilsen
På kommitteens vegne
J.S. Phillips
Deputy Section Registrar



Individuelle klager
Art. 34.


Domstolen kan modtage klager fra enhver person, enhver ikke-statslig organisation eller gruppe af enkeltpersoner, der hævder at være blevet krænket af en af de høje kontraherende parter i de rettigheder, der er anerkendt ved denne konvention eller de dertil knyttede protokoller. De høje kontraherende parter forpligter sig til ikke på nogen måde at lægge hindringer i vejen for den effektive udøvelse af denne ret.


Kriterier for antagelse til behandling i realiteten
Art. 35.


Domstolen må kun optage sagen til behandling, når alle nationale retsmidler er blevet udtømt i overensstemmelse med de af folkeretten almindeligt anerkendte regler, og inden for et tidsrum af 6 måneder fra den dato, den endelige afgørelse blev truffet.

Stk. 2. Domstolen må ikke behandle nogen individuel klage efter artikel 34, som a) er anonym, eller

b) i det væsentlige er identisk med en sag, der allerede er blevet undersøgt af Domstolen eller allerede har været underkastet anden form for international undersøgelse eller afgørelse, og som ikke indeholder nye oplysninger af betydning.

Stk. 3. Domstolen skal afvise en klage, der forelægges den i henhold til artikel 34, når den anser den for uforenelig med bestemmelserne i nærværende konvention eller de dertil knyttede protokoller, for åbenbart ugrundet eller for at være misbrug af klageadgangen.

Stk. 4. Domstolen skal afvise enhver klage, som den anser for uforenelig med denne artikel. Den kan gøre dette på ethvert trin i proceduren.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 19:08   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er da bare løgn.. hvor går man så hen ??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Benny G underskrift og borgersager @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-09-2009 15:32
Støtte til Benny på Søndag Viper Alt det andet 69 03-09-2009 00:05
Danmark dømt ved ret i Strasbourg Fussen Dit og Dat 2 23-01-2009 14:07
Benny. annasen Alt det andet 2 06-12-2008 20:53
TV" Lorry - Benny G Benny Gerhard Dit og Dat 68 19-11-2008 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension