K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 01:31   #1
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Angry Phönix Historie

Hej.

Som Phiselknast har jeg også fået afslag på min pension.
Fik i 2003 fjernet galdeblæren og blev af kommunen smidt på arbejde før jeg var klar for: som kommunen sagde:" de havde en statestik der sagde, at man var rask efter så og så mange uger ved denne operation".

Hvad pokker kunne jeg bruge det til når jeg ikke følte mig rask, men her hjalp jo ingen kære mor.

Jeg var selvstændig og slæbte mig så i gang igen. Min mand fik konstateret en svulst i øjet, blev opereret og fik stråler på svulsten efterfølgende. Håbede han kunne beholde øjet.

Jeg var nødt til at arbejde i 3 jobs ca. 120 timer om ugen for at få økonomien til at hænge sammen bl.a. da min mand var meget sygemeldt pga. øjet. Det blev fjernet i oktober 2004 da svulsten (cancer) kom igen.

Nøjagtig 1 md. senere døde min bror uventet.

Februar 2005 fik min mand et nyt knæ og var tæt på at dø efter operationen. Vi flyttede til Sjælland for at være tættere på familien og 2 mdr. efter fik min mand konstateret modermærkekræft i leveren. Det viste sig det var den samme kræfttype han havde haft i øjet men dem på Riget havde sagt han var rask. Det var et chok.

Samme aften som min mand var blevet indlagt (inden diagnosen) blev jeg ringet op fra Nykøbing F sygehus og fik at vide, at min far var afgået ved døden.

Jeg var i øvrigt sygemeldt fra februar 2005 pga. stress og vanvittigt højt blodtryk.

Nu kunne jeg så passe min døende mand (og min tiltagende depression) og i oktober 2005 var han væk.

Nu havde jeg mistet 3 nærtstående indenfor 10 mdr.

Kommunen mente nu jeg efter 2½ mdr. var klar til at arbejde igen.

Fik et rengøringsjob på Roskilde sygehus, hvor jeg generelt var glad for at være på den afdeling jeg havde fået tilkendt.

Ved et tilfælde blev jeg sendt gennem sygehussystemet, og fik der konstateret nyrekræft.

For at gøre en lang historie kort, kunne jeg tænke mig at høre jeres mening om kommunens behandling af min sag.

Fik fjernet nyren i slutningen af august 2006 og i marts 2007 kom jeg i (fik jeg at vide) enten arbejdsprøvning eller jobtræning i samme afdeling i kommunen, hvor de behandlede min sag.

Jeg var glad (sad og skrev lægeskøn) og forventede at blive frisk nok til at kunne komme i fuldtidsjob igen senere på året. Arbejdede dgl. 9.-11.30.
Skrev hver dag en dagbog om, hvordan dagen var gået.
Efter ca. 1 md. begyndte jeg at få problemer med træthed, hukommelsesbesvær, koncentration m.v. (havde dog disse symptomer i forvejen, men ikke så slemt). Samtidigt måtte jeg erkende at det nok var et fleksjob jeg skulle sigte efter.

Det skal siges, at der ikke på noget tidspunkt blev lavet nogen som helst papirer mht. til det jeg lavede i deres regi, ej heller fik jeg de samtaler undervejs i mit sygeforløb som loven kræver da min sagsbehandler var blevet syg med stress. Alt i alt tøffede jeg bare rundt og passede mig selv omend det hændte lederen i forbifarten lige spurgte om det gik godt.

Fik så problemer med at vågne om morgenen og komme af sted og min depression blev værre. Havde skiftet psykiater, da jeg ikke fik noget ud af at komme hos ham. Fik nu en kvinde, som desværre ikke virkede særligt interesseret i, at gøre noget ved noget.

Blev visiteret til Fjorden i Roskilde, hvor jeg for første gang fik en psykiater der vidste lige, hvordan jeg havde det og fik at vide jeg led af en svær depression.
Men nu må jeg jo se, hvordan det går med den 3. psykiater jeg nu skal til i denne md.

Søgte på et tidspunkt kommunen og hjælp til psykolog og vedlagde kontoudskrifter ½ år tilbage, men fik afslag og at vide de kun ville kigge på sagen, hvis jeg nøjedes med at sende relevante bilag med.
JEG har ikke overskud til at pille alle de oplysninger ud, så har ikke gjort mere ved sagen.

Nå, men 3. mdr. på jobbet måtte jeg kaste håndklædet i ringen og give op.
Så nu var der kun tilbage at søge førtidspension. (jeg er 56 år).

Kommunen havde opdaget deres fejl med at lade mig arbejde i samme afdeling og havde tildelt mig til en konsulent.

MAGEN til ubehagelig kvinde har jeg da aldrig mødt. Paragrafrytter om en hals og hverken til at hugge eller stikke i.
Hun meddelte mig kort at, hvis jeg stoppede ville mine sygedagpenge blive standset omgående. Havde på et tidligere tidspunkt fået besked på, at jeg uanset hvordan jeg havde det bare skulle møde op.

Var tit dødtræt allerede når jeg kom og begyndte at sove mens jeg skrev lægeskøn. Så ville jeg ikke mere da jeg jo kunne risikere at sidde og skrive noget forkert, som ville gå ud over andre klienter.

Søgte pension efter §17 uagtet der ikke lå nogle lægeoplysninger i sagen, andet end nogle jeg havde afleveret fra en psykolog i 1993.

Fik i december 2007 afslag, ankede den og fik igen afslag, hvorefter den blev sendt til ankenævnet.

Overgik samtidigt til kontanthjælp, hvor jeg i denne md. har 100 kr. at leve af pga. af en tandlægeregning (akut) igen fik afslag af kommunen med samme begrundelse som tidligere, selv har betalt den.

Næste md. bliver ikke bedre for der kommer kvartalsregningerne, men mangler da stadig at tabe 20 kg. selvom jeg har tabt 17 kg. så jeg overlever da nok....

Nu har jeg snakket med min nye sagsbehandler og ringede for 4 dage siden for at tale med hende omkring den arbejdsprøvning vi har planlagt. Jeg har stadig intet hørt.

HVAD POKKER GØR JEG.

Stille suk fra mig
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 11:58   #2
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Hej Phönix
Sikke en historie, du har skrevet, den er meget sørgelig at læse! Jeg synes simpelhen, at din kommune har svigtet igennem hele forløbet.
jeg har ikke mange gode råd, men det er jeg sikker på at andre har herinde. jeg ville bare lige sige at jeg føler med dig, og hvis der dukker nogle råd op, så skal jeg nok skrive dem til dig.
Louise

Sidst redigeret af Louise; 09-03-2008 kl. 11:58. Årsag: Stavefejl
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 12:58   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hej Phönix.

Jeg sidder her og føler mig skakmat ved at læse din beretning, og kan levende forstille mig, hvordan du så må føle dig.

Min første tanke er:

Medierne, alle politiske partiformænd, borgmester og samtlige partier i din hjemkommune, alle skulle de have et kopi af din beretning, hvis du orker det.

Jeg har sådan et, måske lidt naivt, håb om at hvis mange nok skriver til dem, så må de da en dag vågne op.

Alene bare din alder, ja undskyld, den burde sende dig på førtidspenion.

Jeg er rystet over den behandling du har fået.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 13:30   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pönix hvad mener du med at du skrev lægeskøn ??


Jeg syntes som Maj-Britt at du skal tage den historie du har skrevet ind her og kopiere den , send den til ALLE kommunalbestyrelsemedlemmer på din kommune inkl borgmesteren som klage over sagsbehandlingen ....


man kan håbe at der et eller andet sted sidder en i kommunalbestyrelsen der tænker hvad hulen foregår der ....

Så skal du søge aktindsigt der er en formular her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

På den måde kan du se hvad de har skrevet om dig hen af vejen og om der er noget der ikke passer sammen...

og jeg tør vædde med at der ikke er nogen konsulent der har nedfældet at du er blevet oplyst om at dine sygedagpenge vil blive stoppet hvis og så frem at du ikke mødte op ..

grunden til en arbejdsprøvning er jo netop at man skal finde ud af hvad man kan og ikke kan og hvis man bliver syg ja så er det jo ikke noget man kan og må derfor blive hjemme....

Jeg syntes det er en horribel historie du fortælle ...

Har du ikke haft læger med indeover i hele det her forløb sådan at du har nogen lægepapir ?

det er derudover også kommunens opgave mens du er sygemeldt at indhente papir fra div læger du er tilknyttet og det kan du se om de har opfyldt ved at søge en aktindsigt ....

Håber at der snart sker noget i din sag, det er en kamp men det er nok en du ikke kommer uden om

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 19:54   #5
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Louise.

Tak for dine søde ord og støtte. Det har jeg brug for.

Mvh Phönix

Hej Maj-Britt.

Takker også dig og giver dig ret i, jeg nok burde sende dette videre, men har simpelthen ikke overskud dertil.
Håber dog jeg får pensionen snart.

Mvh. Phönix

Hej Hejdien.

Jeg blev sat til at skrive lægeskøn (andre klienters)for lægekonsulenten i kommunen for de var bagud med sagerne og fandt ud af jeg var god til at skrive på maskine.

Kommunen har senere sagt, det ikke var en arbejdsprøvning men en genoptræning jeg deltog i, men det var arbejdsprøvningen der blev lagt til grund for afslaget på pension. Ret mystisk.

Der er læge papirer både fra egen læge, 2 psykiatere, en psykiatrisk overlæge på Fjorden og fra Roskilde sygehus omkring min cancer, men ingen har indhentet de oplysninger selvom jeg har bedt derom.

I øvrigt har jeg fået at vide at konsulenten ikke længere er i kommunen. Ikke noget savn efter min mening.

Det burde ikke være sådan at vi syge selv skal sørge for kampen.

Mvh Phönix

Kan også lige fortælle, at min kæreste har fået konstateret prostatakræft og blev den 25. februar opereret for en stor lyskebrok.
Han kom hjem efter 7 timer, men den 3. marts fik jeg ham indlagt akut da han havde stærke smerter længere nede i samme side.
Jeg havde 3 gange ringet til hospitalet men ingen reagerede.
Han havde en stor blødning og blev opereret igen næste dag.

Han fik efterfølgende høj feber (2 dage efter han var hjemme igen - kom hjem dagen efter operationen, da de skulle bruge hans seng).

Har i dag fået ham indlagt og det viser sig han har en lungebetændelse.

Føler vi går 1 skridt frem og 2 tilbage.

Hilsen Phnönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 10:29   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
.... jeg har ikke rigtig nogen gode råd. Men hvor må du besidde en utrolig indre styrke, når du på trods af al den modgang - stadig kan kæmpe.

Jeg sidder lidt og får følelsen af at du er for høflig, en lidt stille pige - som tillader andre at underkende dig, og har jeg ret, skal du altså ikke finde dig i uretfærdighed, men finde din indre rejekælling frem...og stå på dine rettigheder, for ingen ..INGEN fortjener at blive overset, overhørt og nedprioriteret som menneske som jeg læser du er blevet. Det skal man ikke finde sig i.

Mange mange tanker din vej....kæmp for din ret.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 12:05   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Phnönix du skriver at du ikke har overskud til at sende din historie videre ...

Du har allerede skrevet den her og på din kommunes hjemmeside kan du som reglen finde alle navne på medlemmer af kommunalbestyrelsen og mail adresser ... du kan også hvis det er mere overskueligt sende det til borgmesteren som klage over sagsbehandlingen (så er det kun en mail der skal af sted)

samtidig kan du sende en kopi af mailen til din sagsbehandler (det får dem nogen gange op af stolen hvis de opdager at folk er gået videre i systemet ) har du overhovdet hørt fra din sagsbehandler endnu....

og hvor om alt er , så burde du med det samme få aktindsigt erklæringen af sted ...

Jeg ved godt at du sidder i en edder hårdt spændt situation både hvad ang økonomi og pres fra privat livet, men jeg er sikker på at når først du har fået taget første skridt så er det som om energien og kamp gejsten kommer tilbage ...

Jeg håber at du finder bare en smule energi frem til at få om ikke lavet andet så bare de indledene øvelser

Jeg er bange for at vi har set så mange gange her på siden at hvis og så frem man ikke selv gør noget , så sylter kommunen bare ens sag, så længe de ikke høre fra dig er de ofte ligeglade ....


Krydser fingere for dig og for din kæreste... kan godt forstå at det kniber med overskud i din situation

Med venlig hilsen

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 02:40   #8
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Kære jer som har skrevet.

Vil snarest muligt kommentere det, men har selv lagt mig med lungebetændelse så orker det ikke lige nu.

Hilsen Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 00:51   #9
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Bumblebee.

Du har ret i, jeg måske nok er for høflig og har ladet andre træde på mig. Dog har jeg efterhånden lært ikke at finde mig i det.
Min tidligere sagsbehandler sagde direkte til mig, at jeg jo er en klog pige, så der var ingen grund til at jeg skulle have pension. Der blev jeg godt nok vred og spurgte om man da skulle være dum, for at få pension.
Der blev hun godt nok lidt rød om ørerne.

Takker for dine søde ord.
Hilsen Phönix

Hej Hejdien.

Efter den tur med lungebetændelsen, kan jeg mærke jeg er ved at få lidt kræfter igen så jeg
vil overveje at gøre som du siger, og sende historien videre.

Jeg ringede til sagsbehandleren for 3 uger siden og har intet hørt. Ringede igen i går og har stadig ikke fået respons fra hende.

Takker for din interesse..

Mvh Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 10:48   #10
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Phönix

Hvor kan jeg dog blive gal over din sagsbehandler sagde sådan til dig. Og hvor er dog godt at du svarede hende igen. Kan godt forstå hun fik røde ører!!!

Jeg har heller så mange råd at give dig. Har selv været igennem møllen hvor man ikke bliver kontaktet tilbage af sin sagsbehandler. Nærmest uanset hvor mange gange mange man ringer. Og hvis man så bliver ringet tilbage, er det med en besked om at de mangler at følge op på noget, eller mangler nogle papirer og vil ringe tilbage. Og så hører man ikke mere igen. Jeg kan ikke sige andet end Hæng i!!.. Bliv ved. Det lykkedes for mig. Selv om jeg også måtte hen og have en teamleder ind over, som også havde sagen i et halvt år uden at gøre noget som helst!! Og løj!!... Råb op ... Hæng i.... og brug dette forum til at få hjælp. Ingen spørsmål er for dumme. Og vi er ingen som synes der ikke er plads til at skrive, hvis man bare har brug for at komme af med noget.

Mange tanker

B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En god historie. annagw Din historie 9 22-05-2010 12:45
min historie tulle35 Din historie 1 20-10-2009 09:08
min historie Fie Din historie 3 07-10-2009 17:50
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Phönix, tillykke med dagen FlemmingLeer Dit og Dat 5 21-10-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension