K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 17:37   #1
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
Hvordan står jeg?

Hejsan... jeg er lidt ny, så jeg håber at det her er den rigtige kategorina.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svaret på.

Lige p.t. har jeg gået arbejdsløs et stykke tid, bøvler med dette og hint... og har så været i dum-i-arbejd i lige knap et år (slutter i næste uge).
Min sagsbehandler har sendt papirer afsted for at jeg kan blive visiteret til flexjob.. så langt så godt.

Der hvor jeg så er i dum-i-arbejd lige nu, de har tilbudt mig et vikariat, indtil videre kortvarigt, på ca samme timeantal som jeg i forvejen er på. Økonomisk er der ikke den helt store juhuuu-gevinst.

Nu tænker jeg så, at når mine papirer ER sendt videre... vil jeg få måsen i klemme hvis jeg siger ja til det her vikariat? Jeg kan nemlig forestille mig at jeg kan ende med at stå i en endnu ringere situation ved at tage vikariatet end jeg gør i nu.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 19:17   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej linak og velkommen til.

Jeg synes, du skal skrive til din sagsbehandler og spørge, hvad du skal gøre.

Det er da en dum klemme at stå i... jobbet er der, men fleksbevillingen mangler.

Måske hvis sagsbehandleren kunne skynde sig, kunne det falde på plads, men det sker næppe.

Måske andre kan rådgive dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 19:24   #3
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
nej, det ikke lige helt sådan.
Jeg synes ikke man kan ligestille begrebet job og så et vikariat... et job er længerevarende, og det er et vikariat ikke. Jeg får under ingen omstændigheder en flexbevilling hastet igennem, for det er ikke op til min sagsbehandler... men til de der flexdillere... og der er jeg ikke engang indkaldt endnu.

Et eller andet sted har jeg ikke rigtigt lyst til at spørge min sagsbehandler... har ikke de fedeste erfaringer med dem, og jeg ku godt forestille mig at det ville blive (mis)forstået til at jeg da saaaaaaaaaaagtens kan gå ud og arbejde på lige fod med 'almindelige' mennesker.

Jeg kunne jo forestille mig, at tager jeg det her vikariat, så ryger jeg ud af systemet, og derved sker der nok heller ikke mere mht visitationen... og når jeg så ikke længere har det vikariat, så kan jeg få lov til at argumentere for (igen) at jeg altså ikke KAN arbejde fuldtid. Tror at det måske er svært at argumentere når man lige kommer fra et betalende arbejde, uanset om det er fuldtid eller ej.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 19:25   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Smile hejsa og velkommen

hvis du syndes det er dum-i-arbejd ud har været ude i. så ville jeg ikke selv overveje at tage stillingen som vikar, du skulle jo gerne være glad for jobbet

men, snak med din sagsbehandler om dette, hvis du bliver godkendt som flexjobber kunne det jo være der var mulighed for et flexjob i stedet for, hos det sted

tror hvis du siger ja til jobbet og du bliver fyrret så skal du ind igen i systemet og søge om flexjob
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 19:31   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Et vikariat er da også et job... men ok, jeg ved godt, hvad du mener.

Engang hørte man noget om, at man kunne arbejde nogle timer, hvis man ville væk fra kontanthjælpsloftet. Det hører man aldrig om mere... det undrer mig.

Hvis det var min personlige mening, så ville jeg da mene, at du kunne bruge ventetiden til noget fornuftigt... at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet, få dig nogle forbindelser, få lidt mere erfaring osv. og selvfølgelig tjene lidt penge, som naturligvis modregnes i kontanthjælpen.

Men jeg kan på den anden side også se sagen fra en anden vinkel, at hvis du kan arbejde fuld tid i 3 måneder, så er fleksjob måske ikke løsningen, men en helt anden støtteordning (hvilken ved jeg ikke lige nu, men der findes jo mange forskellige støtteordninger).

Så selvom du har kedelige erfaringer med din kommune, så vil jeg alligevel råde dig til at spørge, hvordan du skal forholde dig.

Det bedste er nok at presse kommunen til at skynde sig... som peacock også skriver.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 19:51   #6
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Jeg var ansat på normale vilkår i et job, altså 37 timer. Men efter 3 år det gik ikke mere og jeg fik etableret et flexjob på samme arbejdsplads (da begrænsningen ville være den samme i ethvert erhverv) på halv tid.

Kan dog ikke svare dig på hvordan du ville stå hvis du sagde ja. Det kommer vel også an på hvor meget du arbejder nu, og hvad de vil forvente fremover.

Sidst redigeret af Rikke H; 05-03-2008 kl. 19:55.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 20:03   #7
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
jeg er der lige nu 20 timer, og jeg ER egentligt glad for at være der. Men jeg ER jo så under bistandsloven, eller hvad de nu kalder det af fine ting nu om dage.
Tager jeg vikariatet kommer jeg i princippet til at arbejde flere timer, selvom det stadig hedder 20 timer... lige nu er jeg der ma-to fra 8-13, men da der er betalt frokost, vælger jeg at gå hjem i stedet for at holde frokost og SÅ gå hjem. Jeg er så heller ikke sikker på at jeg vil kunne holde til de flere reelle arbejdstimer, uden at der ryger en del extra sygedage på.
Vikariatet skulle så hedde ma-fre 8-12. Der er ikke noget modregning i bistand, da det vil give lige omkring 300kr mere om måneden.

Men som sagt, så går min bekymring mest på at jeg så vil officielt være 'ude' fra bistandssystemet i de her 2-3 mdr, og så vil jeg igen stå på deres dørtrin og skal argumentere for at visitation for flexjob. Lige nu er papirerne sendt afsted, med et haster på, og i princippet kan jeg måske blive indkaldt om f.ex. 14 dage.

Det bliver da noget rod... og så for så få penge extra om måneden.
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 20:12   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan godt se dit dilemma, men ved ikke, hvad jeg skal sige.

Den allerstørste fordel kan måske være, at du kommer fri af kontanthjælpsloftet, for det er du vel ramt af, ikke?

Så giver det lidt mere pr. måned den dag, du er færdig med vikariatet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 20:28   #9
LinaK
På vej til at lære K10
 
LinaKs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
LinaK er ny på vejen
øh den tror jeg ikke. For det første fordi vikariatet er SÅ kort at det reelt ikke giver bonus nogen steder, dernæst får jeg kun små 300kr mere udbetalt, og sidst... så er jeg ikke i nogen former for A-kasse - og det er vel kun der at der er tale om kontanthjælpsloft?
LinaK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 20:32   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad får du nu, LinaK?

Kontanthjælp? Kontanthjælp med loft?

Du får vel ikke sygedagpenge, når du har været "dum i arbejde", vel?

Hvis du er på kontanthjælp med loft, så kan du slippe fri af loftet ved at være selvforsørgende i en periode. Jeg husker ikke helt loven. (Kender mere til sygedagpenge, fleksjob og førtidspension).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan står vi nu? (KH reformen) Funkytown Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-04-2013 16:58
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
Sygt barn med angst, hvordan står jeg nu Mickey Alt det andet 10 24-02-2011 12:07
Så står man der igen ..... Hyanna Alt det andet 40 04-04-2010 09:53
Hvordan står det til i Helsingør Kommune? cmbn Dit og Dat 1 16-09-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension