K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 12:44   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Danmark er et uland, når det gælder handicappedes rettigheder på arbejdsmarkedet

Så faldt dommen... og vi må så krydse fingre for, at sagen ikke ender her.

Det undrer jo meget, at man kan fyre en handicappet, når man ved, hvor meget lovgivning der er for at BEVARE handicappedes tilknytning til arbejdsmarkedet. Der er fortrinsret, hjælpemidler, mentorordninger, osv. osv. osv.

Så hvordan staten, som har skærpet pligt til at "tage sig af handicappede", kan fyre en medarbejder, er mig en gåde.

Men dommerne var heller ikke helt enige. Det er spændende, hvad det ender med... om laaang tid, desværre.


Citat:
Danmark er et uland, når det gælder handicappedes rettigheder på arbejdsmarkedet. Det er beklageligt, at dommen fulgte afgørelsen i byretten. Staten burde gå i spidsen, når det gælder om at få handicappede sluset ind på arbejdsmarkedet, men i stedet viser sagen, at staten går i spidsen for at sluse de handicappede ud i en situation, hvor der er brug for alle hænder,” sagde Eyvind Vesselbo.

Han vil først kalde velfærdsminister Karen Jespersen (V) og kulturminister Brian Mikkelsen (K) i samråd for at få dem til at fortælle, om det virkelig er udtryk for statens personalepolitik at afskedige en medarbe4jder på grund af hans handicap.

”Derefter vil jeg tage kontakt til beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) for at få en bedømmelse på baggrund af dommens præmisser om, hvordan vi kan ændre reglerne. Han har jo tidligere været ude med en bekymring om konsekvensen af dommen, som den faldt ud i byretten,” sagde Eyvind Vesselbo
Læs mere her:

http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...20080305110759

Og lidt mere baggrundsviden kan læses her:

http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...20080304145822
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 05-03-2008 kl. 12:47.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 12:53   #2
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Ja jeg sad og undrede mig over det, da jeg så det på NEWS. Der er ikke meget plads til handicappede i vores velfærdssamfund
Enten bliver man fyret eller også sidder der en socialrådgiver hos kommunerne, og kigger op og ned på en, og man føler ligefrem at de tænker- du skal bare igang, så slemt ser det heller ikke ud.
Bliver squ så sur når der er disskrimination i et velfærdssamfund, som nogle gør så meget ud af at fortælle at Danmark er.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 13:04   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er jo så de barske realiteter i vores land, syge mennesker bliver stresset,presset, pisket og sparket til at prøve at komme ind på arbejdsmarkedet og så går staten forrest når det drejer sig om at sparke velfungerende handikappede ud

Something is rotten in the state of denmark !!!
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 13:59   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Det rummelige arbejdsmarked... er hermed aflivet...nu kan arbejdgiverne fyre handicappede som de vil efter den dom...Det er en rystende udvikling og den mand må føle sig meget såret...

Det gør det ikke lettere for fleksjobbere og nu ved vi at det hele er løgn og bedrag med det rummelige slavemarked og alt det der snak.

Undskyld mig mit ordvalg her...men jeg er stiktosset over dommen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:06   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er så vred og skuffet over dommen, men se her, så undrer man sig ikke længere over regeringens holdning.


Den er og har været hamrende ligeglad med syge og handicappedes ve og vel.


Citat:
Spm. Nr. S 843
Til velfærdsministeren (Karen Jespersen (V)) . ( 4/3 08 ) af: Lone Dybkjær (RV)
Spm i fuld tekst: Hvordan prioriterer regeringen ratifikationen af Handicapkonventionen?

Skr begrundelse: Økonomi- og erhvervsministeren oplyste i svar af 18. juni 2007 på Retsudvalgets spørgsmål 306 (alm. del), at regeringen var indstillet på at ratificere konventionen snarest muligt, og at regeringen var indstillet på at fremme sagen mest muligt.

Det undrer derfor spørgeren, at velfærdsministeren, hvorunder sagen nu hører, i svar af 28. februar 2008 på Retsudvalgets spørgsmål 325 (alm. del) oplyser, at arbejdet med ratifikation af konventionen fortsat pågår, og at ministeren ikke kan give et konkret bud på, hvornår konventionen bliver ratificeret.
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...S843/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 15:00   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Mere U LAND...gad vide hvad de syge nu skal presses ud I mens sagsbehandleren sidder og regner ud hvad hun får i resultatløn !


Sygemeldte skal hurtigere tilbage i job

04. mar. 2008 17.52 Hjørring

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyhed...2.htm?rss=true


Sygemeldte skal hurtigere tilbage i job
04. mar. 2008 17.52 Hjørring

Hjørring Kommune er nu klar med en plan, der skal få sygemeldte borgere hurtigere tilbage i jobbet.

Kommunens udgifter til sygedagpenge er steget markant i de seneste år.

- Derfor har vi vedtaget flere initiativer, der skal vende kurven. Blandt andet nedsætter vi et særligt team med fokus på sygedagpengesager samt indfører resultatløn for sagsbehandlerne, siger Susanne Sander, næstformand i Arbejdsmarkedsudvalget:

Hun tilføjer, at Hjørring Kommune prøver grænser af for hurtigere at få folk tilbage i arbejde - men uden at bryde loven.

( gjorde de det før???)

Lige nu ser det ud til, at kommunens udgifter til sygedagpenge bliver på 120 millioner kroner i 2008. Det er 30 millioner mere end først antaget.




Skrevet af: Michael Skov Eskebjerg
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 14:36   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs down Staten går IKKE ind for et rummeligt arbejdsmarked

Citat:
Arbejdsgiveren hævder til gengæld, at afskedigelsen af medarbejderen skete ud fra en samlet vurdering af, hvem der bedst kunne undværes og at den blinde medarbejder, skulle ledsages af en kollega på besigtigelsesopgaver.
http://www.clh.dk/index.php?id=981&tx_ttnews[pS]=1205227626&tx_ttnews[tt_news]=1795&tx_ttnews[backPid]=980&cHash=cc9112bc98

Der er TO grunde til, at jeg ikke fatter en hujende f... af den dom, selvom de kommer med den fremhævede begrundelse:

1. Staten er arbejdsgiver. Handicappede har fortrinsret til at søge stillinger i staten. Hertil kommer, at det jo er regeringen SELV, der har ansvaret for det rummelige arbejdsmarked, og nu det fremhævede ovenfor... ansættelse af hjælpere til handicappede.

2. Når manden havde så mange års erfaring, hvordan kunne han så "bedst undværes"... efter en "samlet vurdering".

Jeg håber sandelig, at sagen køres videre, og at den vindes i næste instans.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formuegrænse gælder ved ? Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-07-2012 00:58
Hm, mon dette gælder for alt? buster Alt det andet 1 04-09-2010 00:35
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24
Aftaler gælder KUN en Vej......................... andi1975 Alt det andet 1 29-08-2008 21:50
Mur sætter fokus på handicappedes arbejdsforhold Stella Politik og Samfund 3 01-04-2008 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension