K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2008, 22:20   #1
Ullas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ullas er ny på vejen
Thumbs up Lidt om mig

Jeg hedder Ulla, og jeg er meget lige straks 49 år. Jeg lider af fibromyalgi, som "dukkede op" omkring 2003, men det havde selvfølgelig været der i flere år forinden, men det var der jeg blev sygemeldt.
Da jeg havde været sygemeldt i knap et år (2004) blev jeg sendt på Bomi i Rosklide, og derefter i arbejdsprøvning på et skolebibliotek. Arbejdsprøvningen blev dog afbrudt p.g.a. sygdom, og jeg startede på en ny arbejdsprøvning i et køkken på et af kommunens aktiveringssteder. Der var jeg i 3 mdr. og af en rigtig god sagsbehandler, som kunne tænke og handle selv, blev jeg i marts 2005 visiteret til fleksjob på max. 20 timer pr. uge og i nærheden af min bopæl.
I det kommende år fik jeg tilbudt 2 fleksjob i/udenfor Roskilde , og jeg bor i Køge.
Derudover blev jeg af min jobkonsulent "opfordret" til at søge et job, som lå tæt på, men som jeg dog ikke fik p.g.a. mine begrænsninger.
I august 2007 bliver jeg atter sendt på Bomi, for at få afklaret mine nuværende resurcer. Jeg kommer i arbejdsprøvning i deres køkken 5 timer pr. dag + 1½ times transport både ud og hjem ialt min. 8 timer om dagen. 4 uger senere gik jeg ned med flaget efter flere gange at have forsøgt at forklare dem at jeg rent faktisk arbejdede mere end en fuldtid.
Jeg fik begyndende mavesår og depression, og var sygemeldt i 2 mdr.
Så fik jeg en nyt arbejdsprøvningssted på Sygehuset i Køge i Centraldepotet. Det var mit livs bedste job, men desværre kunne jeg jo ikke blive der. Jeg skulle være der fra 8 til 12. men efter 1 mdr var jeg ikke nået højere op end 2½ time pr. dag. Så var jeg til opfølgningsmøde med en repræsentant fra Bomi og min sagsbehandler og vi besluttede at jeg skulle prøve med en måned mere og se om jeg ikke kunne komme op på 3 timer, og så skulle jeg skrive en udførlig dagbog, der også omfattede mine hjemmetimer. Jeg kunne godt høre at det var fp de slog lidt på men de ville ikke risikere at jeg ikke var afprøvet nok, så derfor en forlængelse. 1 mnd sener et nyt opfølgningsmøde og jeg fik ros for mine dagbøger og fik at vide at når Bomi havde sendt deres afslutningspapirer ville der blive søgt fp. Mine dagbøger kan ses på mit space: .
Dette er min historie i korte træk, og nu går jeg så bare og venter...
Knuzz fra Ulla og 1000 tak for sådan et dejligt forum
Ullas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 23:17   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Ullas og velkommen til.

Tak, fordi du fortalte din historie. Det er altid lærerigt at læse om, hvordan et forløb kan være.

Du har da også været en laaang proces igennem. Fem år. Det er desværre alt for lang tid om at blive afklaret.

Men forhåbentlig sker der snart noget for dig. Det må vi krydse fingre for.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 22:23   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Ulla og velkommen til (også fra køge her) du har glemt at skrive link til space hvor man kan læse din dagbøger

jeg er sikker på at der er mange af os der kunne hente inspiration ved at se hvordan andre bruger dem som værktøj i forbindelse med udredning
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 01:22   #4
Ullas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ullas er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej Ulla og velkommen til (også fra køge her) du har glemt at skrive link til space hvor man kan læse din dagbøger

jeg er sikker på at der er mange af os der kunne hente inspiration ved at se hvordan andre bruger dem som værktøj i forbindelse med udredning
Jamen det gjorde jeg jo også , så jeg iler med at bringe det, hvis jeg kan hitte ud af det ?

http://fibulla.spaces.live.com

Hvis man alligevel er inde og kigge vil jeg da være glad for en hilsen i min gæstebog

Hyggeligt at hilse på dig igen, Heidien

Knuzz fra Ulla

Sidst redigeret af Ullas; 04-03-2008 kl. 01:25.
Ullas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 01:40   #5
Ullas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ullas er ny på vejen
Dagbøger

I mit indlæg, hvor jeg skriver lidt om mig selv, nævner jeg nogle dagbøger, som min sagsbehandler opfordrede mig til at skrive i forbindelse med min arbejdsprøvning. Hun sagde, at jeg skulle skrive om min dag og nat både hjemme og på job. Det gjorde jeg så, og fik ros af sagsbehandleren, så hvis nogen har interesse i at se dem, kan de ses på:
http://fibulla.spaces.live.com

Knuzz fra Ulla
Ullas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 02:32   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Ulla

Jeg har flyttet det ovenstående indlæg over i denne tråd hvor det hører hjemme...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 23:52   #7
Ullas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ullas er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hej Ulla

Jeg har flyttet det ovenstående indlæg over i denne tråd hvor det hører hjemme...
Jamen, det er da bare helt iorden.
Det er faktisk en rigtig god ide, det der med dagbøger. Det kan være godt, at få sat ord på, hvordan man egentlig har det, og måske kan det være med til at se, hvad man kan gøre for at lette dagligdagen, men det er til gengæld hårdt at læse om sig selv.

Knuzz Ulla
Ullas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension