K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2008, 13:02   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej fleksjobber

Hvordan går det med dig ?

Er du lettet over at være visiteret til fleksjob ?

Har du fået en følelse af at der vil komme et fleksjob til dig I nær fremtid ?

Er din livskvalitet blevet bedre siden du blev fleksjob visiteret.



For min del er jeg ked af at sidde fast i den ordning og det der skulle gøre mit liv bedre har bare ført til flere bekymringer og langvarig ledighed og følelsen af at være sat i glemmebogen I samfundet.

Jeg er skuffet over hvor uendeligt svært det er at finde et fleksjob.

Livskvaliteten er dårligere som ledig fleksjobber fordi man skal arbejdsprøves en gang om året og alle de rapporter der skal skrives om en, man skal genfortælle alle sine trængsler og jeg hader den nedværdigelse det er at komme ud på virksomhederne med den betegnelse " I arbejdsprøvning"

jeg er kommet dertil at jeg ville være dybt taknemmelig for en førtidspension fordi det ville berolige mig og jeg ikke skulle være så bekymret for at finde det job der er så svært at få...Mine fysiske barrierer gør at jeg ikke kan arbejde i mere en 12 timer om ugen og 6 år udenfor arbejdsmarkedet har ført mig langt væk fra det hele ... jeg har søgt fleksjobs men har altid fået afslag så nu har jeg nærmest opgivet at få et fleksjob og min alder på over 50 gør det endnu mere svært at få et fleksjob...

Så kære " medfleksjobber"

Hvordan oplever du at være ledig fleksjobber og har du noget håb om at finde et fleksjob i nær fremtid ?

Ville du hellere have en førtidspension end være ledig fleksjobber og hvis ja... hvorfor ?


til alle ledige fleksjobbere .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 14:05   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg tillader mig at svare på indlægget på trods af, at det lykkedes mig at blive ansat i et fleksjob.

Jeg blev d. 1 juli 2007 godkendt til fleksjob, og min umiddelbare reaktion var lykke. Endelig kunne jeg komme videre med mit liv, og ikke længere sidde fast i det kommunale system. Så trods det, at jeg her på siden gentagne gange havde hørt at det var mere end almindeligt svært at finde et fleksjob, ja så var jeg optimist. Men jeg måtte erfare at arbejdsgiverne ikke er mangler arbejdskraft nok, da de i hvert fald ikke er interesseret i mennesker med nedsat arbejdsevne. Især ikke hvis ens arbejdsevne ligger under 20 timer om ugen, så er det ekstra svært. Der gik 7 måneder med aktiv jobsøgning, jobmesse og jobsamtaler. Og jeg må erkende at det var utroligt hårdt psykisk, den ene gang efter den anden, at få afslag. Samtidig er mit helbred i forhold til min hjertesygdom ikke blevet bedre, nærmest tvært imod. Når man så oveni det skulle kæmpe for at få det til at løbe rundt økonomisk, ja det gjorde det hele bare meget værre.

Ofte har jeg overvejet om det bedst ikke havde været en førtidspension. Før end jeg blev godkendt var det målbevidst fleksjob jeg kæmpede for, for jeg mente selv at jeg ikke var klar til førtidspension. Men min holdning i dag er en anden, når den tid kommer hvor at jeg bliver tilbudt en førtidspension, ja så vil jeg tage imod den med kys-hånd. Man kan sige at mentalt har jeg affundet mig med, at det er der jeg ender en dag, og fysisk vil det blive en lettelse.

Men endelig i januar lykkedes det, og d. 1 februar startede jeg i mit første fleksjob. Opstarten har været hård, og jeg forventer faktisk først når min prøvetid er ved at være over (har 3 mdrs prøvetid) at have et overblik over, om det er noget jeg kan holde til i længden. Lige nu vil jeg gætte på, at der er 50% chance for at jeg kan holde til det. Det er frustrerende, at når man så endelig har fået et flekjob, at så er der tvivl om man selv kan holde til det. Jeg har haft et par ture, hvor jeg bare var så træt at jeg bare sad og tudede. Og viser det sig, at jeg ikke holde til det i længden, ja så har jeg meget svært ved at se en løsning på problemet. Altså lige bortset fra en førtidspension.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 14:13   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kære Gitte tak for dit svar her som jeg sætter meget pris på ...selvfølgelig henvender indlægget sig også til alle i job...vil hellere end gerne høre alle både ledige og ansatte i fleksjob...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 14:27   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så hopper jeg med på vognen.

Jeg var lykkelig da jeg blev visiteret til fleksjob også selv om det galdt at jeg var på kontanthjælp pga sygedagpenge grænsen...

Min indgangsvinkel til det var , hvor svært kan det være (jeg har aldrig prøvet at gå ledige på det ordinære marked) men men jeg var også en af dem der blev klogere med tiden...

hundrede af ansøgninger og knap fire år senere lykkedes det mig at finde et job (faktisk to på en gang ) men jeg vidste godt med mig selv at det var job som var problem job for mig grundet min stress, men efter år på kontanthjælp er man villig til alt for at komme væk fra kontanthjælpen...

Så jeg tog det ene af jobbene og et år senere var jeg arbejdsløs igen (dog på ledighedsydelse denne gang ) og nye sygdomme var kommet til og de gamle var forværret ...

Så status lige nu er ledige flekser sygemeldt på ledighedsydelse (ingen opfølgning fra kommunen side af) og går og venter på hvad der nu skal ske...


Jeg må dog indrømme at jeg ikke tror at jeg er klar til førtidspension endnu, men at jeg derimod er den der går op og sparker nogle kommunalt ansatte i røven for at få dem til at hjælpe mig med at finde det job der passer til mig ...

Mange gange er det der fejlen ligger... man ved ikke selv hvad man kan (kigger jo på tidligere erfaringer ) og man har heller ikke endnu lært hvordan ens sygdom opføre sig når man kommer under pres på arbejdsmarkedet .

Det ved jeg nu og ved også at de skånehensyn skal overholdes også selv om det gør det svære at finde job, så jeg er nok en af dem der er ved godt mod endnu , og pt ikke ønsker førtidspension ....

Men alt afhænger jo af hvad man finder ud af inden for sundhedsområdet , for finder de ikke ud af noget og jeg fortsætter med at have det som nu, kan det være at det bliver sidste udvej, men indtil videre håber jeg på det bedste og glæder mig faktisk til at komme til at søge job igen og komme i gang igen ...

Og så en ting til , vi flekser skal være meget bedre til at sige fra både over for tåbelige sagsbehandlere (bed om forklaringer love osv på alle deres handlinger) og ikke mindst over for vores evt arbejdsgiver, ofte oplever man at arbejdsgiverne ligger mere og mere på ,,,

de ser os kun på jobbet og ikke hvor meget jobbet koster os på hjemmefronten (husk det gitte )
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 14:47   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Stella

Ja, hvordan går det.. Ikke alt for godt!

Som flere andre har skrevet, var det umiddelbart en lettelse at blive visiteret til fleksjob. Lettelsen er så hurtigt blevet skiftet ud med frustration! Og nej, jeg har ikke oplevelsen af, at jeg snart kommer i fleksjob.

I min naivitet troede jeg, at når man først var visiteret til fleksjob, ville man ret hurtigt komme ud i job - sådan er det så ikke! Og jeg kan mærke, at jo længere tid, jeg er væk fra arbejdsmarkedet, jo mindre tror jeg på, at det kan lykkes..

Jeg har gået hos AS3 for at finde et job. 4 mdr. hvor rådgiveren sagde, at han kunne hjælpe 19 ud af 20 i job! På mit hold var der én der fik job..

Har for nyligt været igennem revurdering med arbejdsprøvning. Det var i maj måned sidste år, min sag blev sendt tilbage til jobcenteret til revurdering, og hvad er der sket?? Ingenting indtil videre. Jeg må indrømme, at tanken om at skulle revurderes med arbejdsprøvning hvert år ikke lyder særlig tiltalende.

Nej, vi er alt for mange, der går ledige år efter år, ventetiden og uvisheden tærer på humøret og kræfterne. Man véd ikke, hvornår der sker noget.

Og så er der JSV i København. Jeg synes ikke, det virker som en særlig seriøs måde at prøve at hjælpe folk på. Jeg kan ikke sige ret mange pæne ting om dem.

Fleksjobordningen ville helt sikkert være god for mange, hvis man fik skaffet nogle flere jobs, men der er alt for mange, der bare hænger fast på ledighedsydelse.

Som jeg altid siger: det er ligemeget om kommunen og vi selv mener, vi kan arbejde, hvis ingen vil ansætte os!!

Sidst redigeret af gh72; 02-03-2008 kl. 14:50.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 14:48   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og så en ting til , vi flekser skal være meget bedre til at sige fra både over for tåbelige sagsbehandlere (bed om forklaringer love osv på alle deres handlinger) og ikke mindst over for vores evt arbejdsgiver, ofte oplever man at arbejdsgiverne ligger mere og mere på ,,,

de ser os kun på jobbet og ikke hvor meget jobbet koster os på hjemmefronten (husk det gitte )
Det skal jeg nok Det er faktisk derfor at jeg skriver en slags dagbog her i prøveperioden. Så er det nemmere at overskue om ens medicinforbrug stiger, om man generelt får det dårligere og så er der jo også lidt dokumentation, hvis det viser sig, at jeg ikke kan holde til det.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 15:30   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hej Stella

Ja, hvordan går det.. Ikke alt for godt!

Som flere andre har skrevet, var det umiddelbart en lettelse at blive visiteret til fleksjob. Lettelsen er så hurtigt blevet skiftet ud med frustration! Og nej, jeg har ikke oplevelsen af, at jeg snart kommer i fleksjob.

I min naivitet troede jeg, at når man først var visiteret til fleksjob, ville man ret hurtigt komme ud i job - sådan er det så ikke! Og jeg kan mærke, at jo længere tid, jeg er væk fra arbejdsmarkedet, jo mindre tror jeg på, at det kan lykkes..

Jeg har gået hos AS3 for at finde et job. 4 mdr. hvor rådgiveren sagde, at han kunne hjælpe 19 ud af 20 i job! På mit hold var der én der fik job..

Har for nyligt været igennem revurdering med arbejdsprøvning. Det var i maj måned sidste år, min sag blev sendt tilbage til jobcenteret til revurdering, og hvad er der sket?? Ingenting indtil videre. Jeg må indrømme, at tanken om at skulle revurderes med arbejdsprøvning hvert år ikke lyder særlig tiltalende.

Nej, vi er alt for mange, der går ledige år efter år, ventetiden og uvisheden tærer på humøret og kræfterne. Man véd ikke, hvornår der sker noget.

Og så er der JSV i København. Jeg synes ikke, det virker som en særlig seriøs måde at prøve at hjælpe folk på. Jeg kan ikke sige ret mange pæne ting om dem.

Fleksjobordningen ville helt sikkert være god for mange, hvis man fik skaffet nogle flere jobs, men der er alt for mange, der bare hænger fast på ledighedsydelse.

Som jeg altid siger: det er ligemeget om kommunen og vi selv mener, vi kan arbejde, hvis ingen vil ansætte os!!
Hej gh72

men spørgsmålet er om der virkelig er nogle fleksjob til alle de ledige fleksere hvilket jeg faktisk tvivler meget på ...og det med frustation kan jeg godt genkende..det er som om vi bliver snydt og får skyldfølelser over at vi ikke bare finder det job...men nogle er bedre end andre til at finde et...det kommer også an på uddannelse og timer man kan arbejde og når Gitte skriver at arbejdsgiverne egentligt ikke vil have fleksjobbere og slet ikke under 20 timer så er det jeg bliver deprimeret...

Bliver vi løjet for ?

JSV er simpelthen under al kritik og jeg ved ikke hvad jeg skal sige , måske hjælper de kun de stærke fleksere med uddannelser der svarer til nutiden ?...jeg har aldrig fået en eneste henvendelse fra dem

jeg har selv skrevet til dem...men intet svar ...det eneste de har gjort er at smide mig ud og sende mig til revurderinger.Ham der gjorde det var i øvrigt medlem af konservative folkeparti og vikar ...

Jeg holder mig ved lige med en portion humor...ellers er det da for depri...

Måske skulle man lave en underskriftindsamling eller skrive et brev til politikkerne med underskrifter om at vi beder om et job ellers er det førtidspension.


Sidst redigeret af Stella; 02-03-2008 kl. 15:40.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 17:17   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Enig, og man kan egentlig godt sige, vi bliver løjet for. For man bliver stillet i udsigt, at man skal have et fleksjob, men der kommer jo aldrig et job, hvis man ikke kan arbejde et vist antal timer. Så burde det i stedet hedde ftp.

ØV!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 17:59   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Her Gik jeg faktisk og troede og håbede blev man først ansat i fleksjob, så var ens lykke gjort i mange år frem. Men jeg har måttet sande sådan forholder det sig slet ikke.

1 job fint og blev der indtil min chef han lukkede firmaet, var der i 2 år mener jeg, så ud og lede men et andet firma som var under samme tag, ville gerne have mig lige indtil vi begyndte og snakke penge, uha så synes de det var dyrt og skulle betale højest 6000 for mig om mdr. Jeg var rystet og følte mig vel lidt ligesom et stykke kvæg der blev sat til salg, men startede hos dem. var der mindre end prøvetiden ud de ville kun have en telesælger og ingen af de ting vi snakkede om med min jobkonsulent blev overholdt. Job konsulenten sagde vi lader det løbe ud i sandet og nu er du jo sygemeldt så dem glemmer vi bare.

Så blev jeg ledig og var det i ca 4 mdr, så fandt jeg igen selv et arbejde og han var villig til at betale for jeg kunne arbejde hjemme. Alt gik fint fra april til september, så ringede han og fyrede mig jeg solgte åbenbart ikke nok, Jeg havde sagt at min gode periode lå i foråret og sommer. Men det kunne han ikke leve med, så ud i ledigheden igen.

Her idenne lidt underlige ledighedsverden har jeg så gået siden 31/10-07 og fik gud hjælpe mig af vide telefonisk af min socialrådgiver, jeg ikek skulle regne med at blive sendt ud i fleksjob før til foråret pga job centerne er presset.

Så endnu engang sidder man her og føler slet ikke samfundet kan bruge en, og kan de endelig så er det en arbejdsgiver der enten ikke forstår ens skånehensyn og alt det hospitals renderi, eller så er det en som tror man er gratis Det kan godt gøre mig enormt dårlig til mode også tænker man da tit på tiden før 2001 hvor man blev syg.

Jeg ved så med tiden bliver min sygdom kun værrer,og flere hospitalsbesøg, mere kontrol flere piller osv, men er da slet ikke klar til fp i en alder af 34.

Ligenu hvor min sygdom er blevet værrer er det nok meget godt jeg går ledig, men ellers de dage jeg har det fint der vil jeg jo også gerne yde noget til samfundet.

Lone

Sidst redigeret af lone t; 02-03-2008 kl. 18:01.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 18:07   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Lone

Det er godt at høre hvad i egentligt oplever som fleksere ...jeg syntes det er meget vigtigt at vide..

Jeg bliver chokeret over at læse at en arbejdsgiver ikke engang vil betale 6000 om måneden for en flekser det er meget trist at høre...

Nu har jeg aldrig prøvet at have et fleksjob endnu...men det lyder ikke særlig rart at være fleksjobber og guderne skal vide at det er bedre at være " normal" arbejdstager...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
må man eje APS som fleksjobber? socrates66 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2010 16:48
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension