K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 22:12   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Ministre på kollisionskurs

Ministre på kollisionkurs

Velfærdsminister Karen Jespersen er ansvarlig for lægekonsulenternes "ansvarsfrihed" i sociale sager.

Det er sundhedsministerens pligt at sørge for at lægeloven efterleves.

Sundhed og velfærd hører uhjælpeligt sammen i den sociale sektor.

Så det må være helt op til sundhedsministeren, at få klarlagt hvem af de to ministre der fortsat skal sidde på magten i Danmark, vedrørende borgernes og dermed vælgernes rettigheder og adgang til, at blive behandlet af ”ansvarsfulde” læger, også i kommunerne.



Søborg d. 24.02.2008

Sundhedsminister Jacob Axel Nielsen
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K

Kære Sundhedsminister

Det er sundhedsministerens pligt at sørge for, at lægeloven efterleves.

Med henvisning til sundhedsministerens ansvar for, at lægeloven også overholdes af læger der arbejder som lægekonsulenter i det sociale system ”som – oversættere – af lægeerklæringer”, skal jeg kraftigt opfordre ministeren til at gå Velfærdsminister Karen Jespersen på klingen.

Velfærdsminister Karen Jespersen har sammen med Lægeforeningen i 1998 vedtaget den såkaldte Fælleserklæring, der fritager ”læger” for at stå til ansvar, når de fungerer i den sociale sektor som såkaldte ”administrative” læger.

Kun en uddannet læge er sagligt berettiget til, at oversætte lægefagligt materiale fra læge og speciallæger, og dermed fagligt ansvarlig for sin udøvede lægegerning i henhold til sit aflagte lægeløfte.

Lægeforeningen svarer mig i brev af 04.01.2008…

Citat: Da det er Deres ønske og ærinde at få ændret de gældende regler på området, kan lægeforeningen således kun henvise Dem til at rette henvendelse til det politiske system, hvor De må fremsætte Deres ønsker om en ændring af lovgivningen i retning af Deres ønsker.

Lægeforeningen kan ikke foretage sig videre i anledning af Deres henvendelse hertil. Citat slut:

Lægeforeningen vil altså ikke påtage sig ansvar for, at have underskrevet Fælleserklæringen i 1998 ligesom Socialminister Karen Jespersen, dengang gjorde?

Sundhed og velfærd hører uhjælpeligt sammen i den sociale sektor.

Så det må være helt op til sundhedsministeren, at få klarlagt hvem af de to ministre der fortsat skal sidde på magten i Danmark, vedrørende borgernes og dermed vælgernes rettigheder og adgang til, at blive behandlet af
”ansvarsfulde” læger, også i kommunerne.

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 16:47   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Sendt som MAIL til politiske partier, vedlagt kopi af breve til mistrene og Lægeforeningen.

Den nye Sundhedsminister og den nye Velfærdsminister er på "kollisionskurs".


Velfærdsministeren har i Fælleserklæringen hun i 1998 underskrev sammen med Lægeforeningen da hun var Socialminister fravalgt, og i strid med lægeloven, at læger der arbejder for kommunerne er "ansvarsfrie" i henhold til deres aflagte lægeløfte.

Det udløser "magtmisbrug" i kommunerne, i årelange pensionssager og andre sociale ydelser som i min sag, hvor Gladsaxe Kommune stak lægekonsulenten en direkte løgn om mit funktionsniveau.

Det fulgte lægen, og kostede mig 75% af min hjælp i en årrække, så jeg i dag er tilbage i kørestolen.

Det Sociale Nævn har i 2005, dømt Gladsaxe Kommune til at yde DØGNHJÆLP, fordi kommunen ikke har kunne dokumentere, at jeg kan klare mig med mindre antal timer.

Når man efterfølgende ikke kan få lægekonsulenten straffet ved Domstolene, da han med henvisning til Fælleserklæringen, og som læge, ikke skal stå til ansvar for sit lægekonsulentarbejde, så taber man også sin sag mod kommunen ved Domstolene.

PS: Når lægen ikke skal "stå til ansvar", kan du ikke retsforfølge kommunerne!

www.Benny-G.dk Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En del ministre og polikere har aldrig arbejdet supersus Politik og Samfund 3 03-06-2012 20:57
P1 i dag: ulovlige løfter afgivet af Ministre buster Politik og Samfund 3 01-12-2011 10:21
De nye ministre ifølge DR Webmaster Politik og Samfund 5 03-10-2011 10:26
Ministre rollemodeller for de unge? buster Politik og Samfund 1 31-03-2011 22:14
Her bevis for at ministre går ind i sager: @PerChr Det er da strengt ! 6 29-10-2007 16:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension