K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2008, 23:31   #1
Botnakken
På vej til at lære K10
 
Botnakkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2008
Lokation: Randers
Indlæg: 1
Styrke: 0
Botnakken er ny på vejen
Aktindsigt - papirer før 2007 er væk

Sagen er flg.:
  • Jeg er visiteret til fleksjob i 2005.
  • Kommunen som visiterede mig til fleksjob blev delt ved kommunalreformen(sammenlægningen) i 2007.
  • Jeg har netop søgt aktindsigt ved både kommunen og jobcentret.
  • Men ... hverken kommunen eller jobcentret har papirer fra før sammenlægningen.
  • Alle lægeerklæringer, indstillinger og begrundelser for mit fleksjob er væk, samt ikke mindst dermed hvad min begrænsning er (selvom der står lidt i resource profilen).
  • De papirer der er i sagen er referat/notat af møder i 2007 samt papirer vedr. nogle freelance job jeg har haft, og en forkert resourceprofil.
  • Der er ingen forklaring på de manglende papirer
  • Faktisk er jeg selv i besiddelse af flere papirer vedr. min fleksjobsag end kommunen - og har faktisk selv forsynet kommunen med dem (hvoraf kun en del er med i aktindsigten)


Faktisk er det sådan at resource profilen er forkert - den er uden mine kommentarer og underskrift (jeg har selv en kopi hvor mine kommentarer er på), lægeattester mangler, ingen oplysninger om hvor mange timer jeg er visiteret, hvilke ansættelser jeg har haft (2 stk.) o.s.v.
En af årsagerne til at jeg søgte aktindsigt, var faktisk at jobcentret sidste år ikke kunne se jeg havde været i arbejde, og at jeg via min læge har forsøgt at få oplyst hvad der stod i lægeattester - lægen oplyste senere at disse papirer ikke mere fandtes i den gamle kommune eller den nye. Han havde prøvet, men ingen kunne finde papirene i den gamle kommune.

Som en lille sidebemærkning kan jeg oplyse at jeg var på kommunen i dec. 2006, og så hvorledes alle var travlt optaget af at fylde brune skraldesække med papirer og mapper fra reolerne. Kommunekontoret var faktisk lukket pga. af travlhed før delingen.

Mit spørgsmål / problem er nu flg.:
  1. Skal jeg acceptere de manglende papirer - de kan nok ikke skaffes uden at hele fleksjob processen skal starte forfra.
  2. Hvad sker der hvis jeg intet gør - kan det senere ramme mig.
  3. Og - kan det evnt. ramme mig hvis jeg sætter hele systemet i gang igen.
  4. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på hvis jeg anker aktindsigten, og kræver f.eks. dokumentation og begrundelse for de manglende akter.

Phyy ... det var langt - håber i orker at se på det, og komme med jeres mening.
__________________
/Botnakken
Botnakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 23:43   #2
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Hej "botnakken"
JEg syntes at du skulle gå vidre med sagen til den sociale ankestyrelse med sagen, det er jo ikke en enkel side, men faktisk en hel sag, det samme er sket i min kommunen, men her kom journalen frem, skriv / mail til nævnet, fortæl at om hvad der er sket og hvad du har gjort, det eneste der kan ske er at de ikke kan tag sagen, men så har du forsøgt, dernæst tag kontakt til folketinges ombudsmand.
pøj pøj
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 00:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke råde dig - men jeg ved at flere herinde sikkert kan. Jeg vil bare sige at HELE min sag fra 1988 - 2003 forsvandt sporløst, og utroligt nok, for den er tyk som en telefonbog! Den er først dukket op her 4 år efter til alles overraskelse....

Men det er fandeme for groft når personfølsomme oplysninger kan forsvinde på dén måde, man aner jo således ikke hvem der kan snage i den. Men der er rigtig mange der har mistet deres sag efter omlægningerne.

Selv magtede jeg ikke at gøre noget (men der kendte jeg jo heller ikke K10), så det var et held den dukkede op....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fået en andens papirer og crp.nr Mella Politik og Samfund 4 25-06-2013 14:19
Udfyldning af papirer til borgerservice LOS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-12-2011 21:10
Papirer på arbejdsprøvning. CHNEVIDE Alt det andet 10 15-08-2009 20:54
Aktindsigt i ældre papirer?? dhansen Alt det andet 10 17-04-2008 12:40
Må sagsbehandlere fjerne papirer? Enhjørning Alt det andet 4 17-03-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension