K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2008, 13:36   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hvad gør man?

Jeg er en pige på 26 år, som har et synshandicap. Jeg har ikke samsyn på mine øjne, og bruger kun mit højre øje.
Mit syn er dårligt, og kan f.eks. ikke se teksten på fjernsynet fra sofaen eller læse uden at teksten er helt tæt på.
Mit venstre øje er hævet, og ser ikke normalt ud, hvilket jeg jo tit får at vide til jobsamtaler osv. Ikke det rareste at få at vide...

Jeg er uddannet kontorassistent, men er nu meget bange for at jeg ikke kan arbejde fuldtid... Jeg har hovedpine og bliver meget hurtigt træt..
Jeg har været arbejdsløs i stort set 4 år, og bliver snart meget arig, når der igen igen kommer et afslag på job, fordi de ser mine øjne..

Jeg har nu et spørgsmål. Kan jeg søge en hjælp så jeg kan komme til at arbejde uden tilskud fra a-kassen, da min dagpengeret udløber om 7 måneder.
Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan få førtidspension, da jeg er for ung. Men kan jo heller ikke bare være arbejdsløs forever..

Hvis andre skulle have nogle gode råd, ville jeg blive meget glad, da dette snart fylder min dag.

Med venlig hilsen

Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 13:47   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden