K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2006, 20:28   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hjælpemidler.

Hvordan er det gået med jer der er i job ? har i hjælpemidler og hvordan gjorde man det ?
Er det mig der har misforstået noget, men er praktik tiden ikke beregnet på at afklare hvad man kan og hvor længe man kan, og få justeret tiden ind sådan at den passer til den enkelte person.

Hvad så med hjælpemidler? jeg har i mine papir allerede fået konstateret hvad det var jeg skulle bruge (faktisk ikke det helt vilde) og jeg utallige gange bedt om mine hjælpemidler, og det samme har min chef, min chef har kunne se at jeg får svære og svære ved at klare mit job pga. smerter og migræner.
Hun har kontaktet kommune og jobkonsulenter (det samme har jeg) for at høre om det ikke var sådan at de kunne sende en ergoterapeut ud (som vi har fået at vide var normalprocedure)

Nu er det sådan at jeg i morgen skal skrive kontrakt og fastansættes fra den 1 sep.…
Det er fedt og det er godt nok noget man ser frem til efter 3 måneder i praktik…
Mine tre måneder i praktik er ikke blevet brugt til noget som helst andet end at blive lært op i jobbet, vi har ikke kunne prøve at se om jeg kunne komme op i tid (som både chefen og jeg håber at jeg kan, i hvert fald op til deadline) vi har ikke kunne prøve at se om jeg måske kunne arbejde 7 timer mod en fridag dagen efter til at komme mig i (som ville gøre min jobfunktion meget mere effektiv )

For 14 dage side skrev vi til min jobkonsulent og skrev at nu måtte det sq være nok., nu skulle der ske noget med de hjælpemidler, hun skrev tilbage til mig at hun havde sendt det videre til min sagsbehandler som så igen skrev til mig om hvad det var jeg skulle bruge (står i ressourceprofil) jeg skulle skaffe hende en oversigt over hvor det kunne købes, hvad det kostede og hvorfor jeg skulle have det og hvilke måde det ville hjælpe mig i min jobfunktion på ….

Selv om jeg var usikker på om det var mit job, så skaffede jeg hende alt hvad hun bad om, men larmende tavshed var hvad vi hørte fra hende af…

Torsdag tabte min chef så tålmodigheden med kommunen, hun ringede til min sagsbehandler som hun ikke kunne få fat i, så hun snakkede med en gruppeleder der beklagede det hele , men han kunne ikke gøre noget det kunne kun min sagsbehandler, min chef oplyste ham om at hvis hun ikke havde hørt om de hjælpemidler i morgen inden kl 10.
Så ville hun øjeblikkeligt aflyse ansættelse samtale da hun på mig kunne både mærke og se at jeg fik svære og svære ved at passe mit arbejde, hun ved hvad jeg fejler og ved at der fra dag et har været den mening og holdning til at jeg kunne klare jobbet hvis jeg fik de få hjælpemidler som jeg havde brug for.

Da hun er rigtig glad for at have mig og jeg er rigtig glad for at være der, så har hun hammer svært ved at se logikken i at jeg skal rende rundt og få det værre og værre ene og alene pga. tre hjælpemidler, jeg selv er ved at være derude at jeg overvejer selv at tage de hjælpemidler med på arbejdet (har dem derhjemme) og kan derfor vide at jeg kan klare jobbet i de 4 timer der er aftalt med hjælpemidler.

Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i andre gjorde da i skulle have fleksjob…
Fik i jeres hjælpemidler da i var i praktik, fik i dem først da i var ansat (som de gerne vil vente med her i kommunen)

Jeg regner stærkt med at jeg får bevilliget min hjælpemidler som er få og ikke specielt dyre, men får jeg dem ikke inden i morgen kl 10, ja så får jeg sq heller ikke min fastansættelse i morgen som aftalt.
¨
Og det værste af det hele er at jeg godt kan forstå min chef, intet af det hun har aftalt med kommunen er blevet overholdt..
Hun har utallige gange bedt om at få papir på hvordan det foregår med refusion af løn, det har hun heller ikke fået, hun bad om at jobkonsulenten tog papir med på det i morgen når der skulle aftales løn og ansættelse, det fik hun at vide at det var der ingen grund til…
Hun kunne bare få dem sendt efterfølgende.. men helt ærligt hvilke arbejdsgiver vil ansætte i blinde hvad hun kender til refusion kender hun til fra mig …
Så klart hun vil se noget på papir inden hun ansætter (jeg er den første flekser hun nogensinde har haft)
Jeg syntes at det er utroligt fra kommunens side… de burde tage mod en arbejdsgiver som hende med kyshånd, hun fik mig i fleks og har derefter taget to flekser mere ind, hun overvejer pt en til… så helt ærligt…

Hvordan med jer… gik det uden problemer med jeres hjælpemidler????
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2006, 22:25   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Hjælpemidler.

Hej Hejdien

For at starte med det sidste ang. lønrefusion, ja så foregik det sådan i min sag at ved den endelige ans.samtale, hvor der blev skrevet kontrakt, deltog jobkonsulent, fagf.rep. og mig selv.
Arbejdsgiver blev forklaret hvor stort tilskud han kunne få, og hvad tilskud han kunne få til pension o.s.v,

han blev ligeledes fortalt at han kunne selv vælge om han ville havde det pr. måned eller andet.

Med hensyn til hjælpemidler har jeg ikke selv, men den anden fleksjobber fik sit hjælpemiddel straks hun var ansat, altså efter arbejdsprøvningen.

Håber du kan bruge dette til noget.

Hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2006, 09:41   #3
Luther
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Luther er ny på vejen
RE: Hjælpemidler.

Nu er det 6 år siden jeg blev ansat i mit flexjob, så mine erfaringer er nok forældet.

Angående lønrefusion, så tog det et år før der blev eninghed mellem fagforenning, komune og arbejdsgiver. Jeg endte dog, efter et år uden løn, med fuld 37 timers løn for nedsat tid på 32 timer og nedsat funktion. Jeg kom efter 2 år ned på 22 timer på samme vilkår.

Hvad angår hjælpemidler, har det været en lang proces. Jeg er kørestolsbruger, og f.eks. tog det 6 måneder at få en P plads, 1 år at få sat ramper op, 2 år at få en automatisk dør åbner og 3 år at få en ergoteapeut ud.

I de perioder hvor jeg ikke selv har været opsøgende i.f.t. hjælpemidler er der intet sket. Tilgengæld betyder det, at de løsninger der er lavet virker, og ikke bærer præg af, at være lavet af en ergoteapeut, der for 5 år siden sad 2 minutter i en kørestol

Jeg har ikke noget negativt indtryk af de sagsbehandlere, jeg har mødt i.f.t min erhvervssag. Tværtimod har min kontakt med dem været positiv, men præget af at de er ekstremt overbebyrdet og hårdt presset
Luther er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælpemidler Ole-Oliver Dit og Dat 14 29-11-2011 16:34
Link til Hjælpemidler buster Et godt link! 2 30-12-2010 10:54
hjælpemidler under uredning pinballs Alt det andet 1 15-06-2010 05:29
? om hjælpemidler odiedog Alt det andet 14 29-09-2009 22:23
Hjælpemidler Stoktoft Hjælpemidler til handicappede 11 18-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension