K10 - Flexjob & Førtidspension

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2020, 00:24   #41
phhmw
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Styrke: 26
phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10
Vi mangler politisk lederskab

https://issuu.com/socialrdg/docs/202...ialraadgiveren

""Når Ankestyrelsen kan konstatere, at der ikke bliver foretaget en lovpligtig børnesamtale i 44 procent af de undersøgte sager, så handler det i høj grad om, at vores medlemmer ikke kan overholde tidsfristerne""

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2020, 07:24   #42
phhmw
Jeg bor her på K10

phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10
Mette Frederiksen. Pernille Rosenkrantz Th. Astrid Krag's udtalelser om anbringelser

LYT:

https://www.youtube.com/watch?v=-jn2...-5aKMg1CQXrdao

Kommentarer:

11648 anbragt uden for hjemmed om året.

det skal ganges med 4 ér det 46592 børn der skal anbringes uden for hjemmet om året.

61167 børn bliver født om året i kongeriget danmark
mener social demokratiet seriøst at 3/4 af alle børn i danmark burde opdrages af staten????

Trusler om fjernelser af børn vs hvis ikke du kan yde flere timer på arbejdsmarkedet.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=35307

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-06-2020 kl. 07:45.
Gammel 24-06-2020, 06:28   #43
jjsonn
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Styrke: 13
jjsonn er ny på vejen
Må indrømme at jeg syntes,at familier der har børn i pleje i flere år og får flere børn til plejesystemet,
Der er børnene bedre stillet som adoptere.
Der findes desværre familier der har børn de aldrig får hjem igen, som får flere børn, som også bliver pleje børn, i de tilfælde er det de voksnes tag der tages hensyn til, de børn vil opvokse i plejesystemet med alle de problemer og frustration der følger med, blev de tvangs adoptere, ville de få chande for 3t bedere liv.

Eks.
Mødte en pige på mit arbejde, hun var i praktik, boede på et bosted med sin mand, de var ikke i stand til at klarer sig selv, de havde en datter på 2, som var i pleje, hun besøgte hcer 14 dag 2 timer.
Blev gravid igen, spurte hende om det var en god ide?
Ja sagde hun jeg har ike noget i od at få et plejebarn.

Nej men hvad med barnet? Havde hun været fri til adoption, havde hun gaft en mor og en far, havde hun haft en større chance for et alm liv.

Nu ligger det 15 år tilbage og dengang var det ikke en mulighed,at gøre det mod moderens vilje, det er det så heldigvis nu.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2020, 18:24   #44
phhmw
Jeg bor her på K10

Når staten bliver far og mor

https://www.sdu.dk/da/nyheder/forskn...toHD2-pIDWKV9o

Problemer med retssikkerhed for familierne og manglende dokumentation præger anbringelsernes historie i Danmark. Det påviser Cecilie Bjerres ph.d.-afhandling. Historikeren har et råd til politikerne: Fordyb jer i den historiske viden om anbringelser af børn, før der igen reformeres.
Af Susan Grønbech Kongpetsak, suko@sdu.dk, 02-06-2020

Hvordan skal staten forvalte sin magt til at fjerne børn fra deres familie? Det evigt aktuelle spørgsmål kom igen til at præge samfundsdebatten, da børnenes statsminister Mette Frederiksen i sin første nytårstale talte for at anbringe og tvangsbortadoptere flere børn.

Men måske er det også værd at spørge, hvordan staten igennem historien har forvaltet sin magt til at fjerne børn, før man igen reformerer på anbringelsesområdet?

Og netop det spørgsmål har SDU-historiker Cecilie Bjerre kortlagt i sin ph.d.-afhandling “Når staten er far og mor”.

phhmw

https://www.k10.dk/showthread.php?t=35307

Trusler om fjernelse af børn vs Arbejdsmarkedområdet
Denne tråd er en af de alvorlige, som jeg har oprettet i forsøget på, at få skjulte trusler om fjernelse af børn, frem i åbenhed.

Trusler om fjernelse af børn, nogle gange som slet skjulte trusler, rettet imod især kvinder, som har en social sag kørende. Bemærkninger til kvinden om, at hvis ikke man kan komme op i timer, under en arbejdsprøvning eller andre situationer.

Hvor ofte sker det?

Findes der dokumentation for disse trusler, som oftes fremkommer verbalt, under samtaler i en arbejdsmæssig relateret samtale.

Det kan være en administrativ kommunal ansat lægekonsulent, som i dette tilfælde:

Hilsen Peter
Gammel 26-07-2020, 22:30   #45
phhmw
Jeg bor her på K10

Private foreninger blander sig i tvangsfjernelser af børn

http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsa...Blff0ITJI0Iy9o

KL: Godt at tvangsfjernelser bliver billigere for kommunerne

Regeringen foreslår, at kommunerne fremover får en højere refusion i sager med tvangsanbringelser og frivillige anbringelser. KL bakker op og glæder sig over, at det vil få en positiv virkning hos de kommuner, der er hårdt økonomisk pressede.

Efter Statsministerens nytårstale har udsatte børn været et af de helt store emner.

Nu kommer regeringen med et udspil, der blandt andet foreslår, at kommunerne fremover får 75 procent refusion for beløb over 2.050.000 kroner. Refusionen gælder ikke kun for tvangsanbringelser, men også for de frivillige anbringelser.

– Jeg hører bekymringer fra forskellige organisationer om, at økonomien nogle gange kommer til at veje for tungt, og at vi dermed ikke får gjort det rigtige for de mest udsatte børn, siger social- og indenrigsminister Astrid Krag (S) til DR.

I dag får kommunerne 25-50 procent refusion fra staten i sager med udgifter på 830.000 kroner og mere.

phhmw

Hvad mon Mette Frederiksen har gang i, af politiske fremtids mareridt?

Hilsen Peter
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension