K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2008, 00:00   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Man må IKKE frakende pension uden ændringer

Sociallovgivningen er underlagt Menneskerettighedsdomstolen, hvoraf fremgår, at man IKKE kan frakende pension og invaliditetsydelser, hvis der IKKE er sket ændringer i personens forhold.

Hvordan det harmonerer med "en midlertidig pension" er mig en gåde.

Jeg kan ikke se, at man kan ændre lovgivningen, som strider imod denne DOM.

I regeringens kommende forhandlinger her i foråret 2008 i forbindelse med Jobplanen omtales muligheden for "gamle" førtidspensionister, der skal ud på arbejdsmarkedet.

De behøver altså IKKE at frygte, at pensionen tages fra dem, hvis der IKKE er sket ændringer i deres helbred eller andet, som var årsag til pensiontilkendelsen.

Andre, der skal have deres sager taget op, fordi de har fået pension med kontrol, bør i følge omtalte dom, heller ikke kunne fratages pensionen, dog kun, hvis helbredet er forbedret.
En pension gives på grund af en VARIG og BETYDELIGT NEDSAT ARBEJDSEVNE uden udsigt til forbedring.

Læs her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=19322#post19322
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 12:49   #2
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej , jeg er fuldstændig enig, men desværre bliver loven "bøjet" som det passer af nogle politikere og andre, er det de siger inddirekte at vi har "lusket" os til en pension, og en indtægtsnedgang, som kan være stor, eller er de ikke inde i loven? vi må håbe de ikke bliver ansat som socialarbejdere. :-)
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 00:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- og så glemmer de også at skrive, at det er korrekt at de IKKE røre ved pensionen, MEN, at de istedet hapser boligydelsen/boligsikringen og at pensionisterne nærmest skal arbejde fuldtid for at tjene de ekstra penge til sig selv - og de tabte penge fra boligydelsen/boligsikringen!!!!
Der bliver stadig givet med den ene hånd, og hapset med den anden......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 12:22   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zuza.

Derfor denne midlertidige pension, eller mest korrekte, pension med genoptagelse af vudering, på et senere tidspunkt.
DVS at man jo netop der vudere om helbredet stadig er det samme, netop fordi der var usikkerhed om varighed. Såfremt tilstanden IKKE er forbedret kan de IKKE frakende pensionen, idet den netop tilkendes pga tilstanden på afgørelselstidspunktet.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 14:04   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia....

Det er et led i, at mange politikere taler om, at man vil gøre førtidspensioner midlertidige - især til unge, psykisk syge.

Det kan man IKKE bare lige gøre i bunkevis.

Pensioner tilkendes på baggrund af varig lidelse, uden udsigt til bedring osv.

Og der skal MEGET til, før man kan frakende en pension, ifølge statistikkerne er der meget, meget få, der har fået den frakendt.

Derimod har nogle fået gjort pensionen hvilende, hvis de ville forsøge sig på arbejdsmarkedet.

Det står i alle pensionstilkendelser, at de skal kontrolleres, så det er der INTET nyt i.

Men lad os se, om der sker noget nyt i nærmeste fremtid. Forligspartierne bag førtidspensionsreformen er ved at se på det.

Vi hører nok snart noget... måske inden for nogle måneder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
Skånejob uden pension Tassi Alt det andet 7 18-12-2011 00:25
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
Udsigt til at der ikke sker ændringer i førtidspensionsregler FlemmingLeer Midlertidig Førtidspension 11 15-04-2009 12:25
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension