K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: Er vi i fagforening
Ja jeg er i fagforening 18 24,32%
Nej jeg er ikke i fagforening 23 31,08%
Jeg er i fagforening men har ikke brugt deres hjælp 7 9,46%
Jeg er i fagforening og har brugt deres hjælp 26 35,14%
Stemmere: 74. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2008, 13:39   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fagforening ??

Hvor mange her på siden er mon i fagforening ?
hvad er det for en fagforening og hvad er kontingentet i din fagforening?

og ikke mindst har du brugt din fagforening ?
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 13:48   #2
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Fagforening

Jeg er i HK, kommunal.
Men nu er det min mands situation, jeg skriver om her på siden. Og han begik den dumhed - for 10 år siden - at høre efter dem, der siger, at når man har et fleksjob så skal man ikke være i fagforening. Det har man ikke noget at bruge til.
Det er meget forkert, og det har vi fundet ud af nu. Han er netop fyret fra sit fleksjob pga af for mange sygedage. Og man har ingen hjælp at hente, når man ikke er i fagforening.
Så dette er en stærk opfordring til alle fleksjobbere, om ikke at melde sig ud - det er rigtigt, at man ikke skal stå i arbejdsløshedskasse, men fagforening kan blive rigtig gavnlig.

Hilsen Lis
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 14:10   #3
Mullejenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 60
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mullejenten er ny på vejen
Jeg står i Frie Funktionære og betaler 606 kr i kvartalet. Og nej jeg har aldrig haft brug for dem..........endnu
Mullejenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 14:12   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lis der er så mange der ryger i den fælde som din mand, uhyggeligt mange og hvorfor er det lige at sagsbehandlerne oplyser at man skal melde sig ud af fagforeningen ?

Det er A-kasse du ikke kan bruge til noget.

Men fagforeningen er meget vigtigt , men bare det at så mange ikke er i fagforening men i arbejde burde vel kunne give os en rettesnor om hvor mange der ikke har de fagforeninger med til deres ansættelse samtale som de burde have i følge loven .. for havde de det så ville de jo ..

Jeg vil prøve at skrive til div fagforeninger , de må være interesseret i at fortælle os ting som ...

Hvad kan de gøre for os ?
Hvad koster det ?
Kan vi melde os ind selv om vi er ledige ?

Osv ...

jeg ved i hvertfald at HK kan man melde sig ind i til hver en tid og der er også de gule fagforeninger (feks det faglige hus) der er billige og jeg har en veninde der er flekser og hun fik fin hjælp fra dem da hun kom i problemer med kommunen...

Så mon ikke bare vi skal sætte os for at finde ud af hvilke fagforeninger der er og hvordan vi bliver medlemmer dem af os der vil det ?

Så til dem der er i fagforening skriv gerne hvilke og hvad i betaler i kontigent
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 14:56   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg blev vejledt til at melde mig ud af fagforeningen da jeg jo ikke kunne få dagpenge derfra mere ...det var JSV der sagde det og det er også dyrt at være medlem , men jeg fortryder jeg gjorde det nu. det var fordi jeg troede at jeg ville få en masse hjælp fra kommunen men det fik jeg ikke.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 15:06   #6
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Jeg er i HK Handel, og betaler 176 kr, jeg har ikke brugt dem endnu...
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 15:06   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er hammer forkert rådgivning fra kommunen og det er også den jeg fik...

Stella du kan evt overveje at så længe du er arbejdsløs at melde dig ind i en gul fagforening . eller HK som har nedsatte priser for flekser.
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 15:20   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det undersøger jeg på Mandag, men er det ikke sådan at man skal være medlem i et år inden man kan få hjælp fra fagforeningen ?

Nå du fik også den vejledning , gud ved hvor mange der har fået det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 16:07   #9
rasmine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
rasmine er ny på vejen
Selvf. er jeg i fagforening

Ja jeg er selvf. i fagforening, HK, og betaler 179 pr. mdr incl. ulykkesforsikring.

Jeg havde dem med hele vejen op til fleksjobbet og til samtaler med arb.giver, da kontrakten og lønnen skulle på plads.

Det er deltidssats man betaler i HK selvom man får for fuld tid, det bør man lige tænke på inden man melder sig ind i de gule fagforeninger!!!

Det ER måske lige så billigt at være medlem af den fagforening, som rent faktisk HAR overenskomst med firmaet og derfor sørger for, at også de gule får del i resultaterne, og så var det måske bedre at man betalte til dem som rent faktisk fik forhandlet en bedre løn o.s.v.

Det skulle være sådan at hvis man ikke ville være medlem af den fagforening som havde overenskomsten, heller IKKE fik del i lønstigningerne, men det er der jo mange meninger om, det er så bare min, og jeg har ikke meget til overs for de gule.

Har INTET til overs for dem som står med håret i postkassen den dag de bliver fyret og føler sig uretfærdigt behandlet og så ikke kan få hjælp i fagforeningen, fordi de ville spare penge og ikke meldte sig ind i tide, da "ligger man som man har redt"
rasmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 16:16   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
når man er blevet fleksjobber kan man ikke få arbejdsløshedsundestøttelse , derfor får man af vide at det ikke er nødvendigt at betale for fagforening fordi kommunen nu går i gang med at hjælpe en med deres jobkonsulenter .

det er urimeligt at folk der ingen rettigheder har I en fagforening som fleksjobber ALLIGEVEL skal være medlem der .

Det burde ikke være sådan i min bog , men SÅDAN ER DET .

Der stod ikke noget om at man bør være medlem af en fagforening når man bliver fleksjobber.

Du siger...
Har INTET til overs for dem som står med håret i postkassen den dag de bliver fyret og føler sig uretfærdigt behandlet og så ikke kan få hjælp i fagforeningen, fordi de ville spare penge og ikke meldte sig ind i tide, da "ligger man som man har redt"


Så at du ikke har noget tilovers for mig er mig egentligt ikke noget nyt...I am alone anyway .

Sidst redigeret af Stella; 19-01-2008 kl. 16:21.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening? kkkk Alt det andet 3 14-02-2011 12:19
fagforening thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 10-02-2011 05:16
Fagforening Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 3 27-01-2011 11:35
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension