K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2008, 15:59   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Unhappy Straf for at blive på arbejdsmarkedet

Se, hvordan man behandler ældre fleksjobbere. Det er uhyrligt.

Ja, det "forbudte" begreb invalid, som betyder ugyldig, gælder vist stadig i praksis.

Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget, Alm. del - Bilag 47


Åbent brev til alle folketingets partier



Der tales meget om hvordan man kan få folk til at blive lidt længere på arbejdsmarkedet, Der tales om førtids og folkepensionister der kan arbejde mere, uden fradrag i pension. Om Studerende der må tjene mere i SU. o.s.v

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på folk der er på fleksjob, og den åbenlyse forskelsbehandling af at gå på efterløn og fleksydelse


Mit navn er Niels Jørgen Kristensen, og jeg er fra august 1948, altså 59 år.

Jeg har arbejdet, og uddannet mig siden jeg gik ud af skolen i 8.klasse i 1963. I 1991, og i 2001 fik jeg en hjertebypass operation. I Februar 2007 fik jeg bevilget fleksjob 50/50 på grund af mit hjerte. Jeg gik fra at være leder af en stor skolefritidsordning, til at være afd.leder med administrative opgaver.

Efter at være kommet på Fleksjob har jeg naturligvis interesseret mig for hvad der sker når jeg bliver 60-62 år. Jeg har altid været medlem af en arb.løshedskasse, og betalt til min efterløn.

Da jeg betaler det samme til fleksydelse, som jeg betalte til efterløn gik jeg ud fra at Fleksydelsen ville være det samme som efterlønnen, nemlig 91 % af dagpengesatsen Og det er den jo også hvis jeg stopper som 60 årig

Hvis jeg venter til jeg bliver 62 år, så er det stadig 91 % af dagpengesatsen, mens en efterlønner som venter til 62 får 100% af dagpengesatsen, plus beskæftigelsespuljer for 12 x 37 t. arbejde, og plus mindre fradrag for pensioner.

Alt dette til trods for at jeg betaler den samme ydelse til fleksydelse, som jeg gjorde til efterløn

Det er da for tarveligt. Jeg ved at min arbejdsgiver sætter stor pris på det arbejde jeg udfører, og vil være glad for at jeg bliver til jeg bliver 62, og det er der sikkert mange andre på fleksjob der ville.

Jeg vil meget gerne have at vide om der er noget jeg har misforstået, og hvis jeg ikke har, så synes jeg der en lov der skal reguleres


Med venlig Hilsen

Niels Jørgen Kristensen
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...U/00000001.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 15:39   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ret og pligt om laaang sagsbehandling, pris for at arbejde på overførselsindkomst

I Ret og Pligt den 14. januar 2008 er der et indslag om en laaaang sagsbehandling, og et indslag om, at man BETALER for at arbejde som pensionist... og på anden overførselsindkomst.

Det er interessant for andre på overførselsindkomst, fordi der omtales, at man beskattes af kørselsbetaling.

Men hør det. Det er lærerigt... og nedslående i en tid med råben og skrigen på arbejskraft.

http://www.dr.dk/P1/retogpligt/20050902132728.htm

Klik ude til højre på Hør seneste Ret og Pligt, hvis man ikke har opdateret med denne udsendelse endnu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptræning til arbejdsmarkedet... Chas Alt det andet 5 17-02-2012 23:39
Opgivet arbejdsmarkedet Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-05-2010 09:17
Sanktioner/straf efter 1 år på ledighedsydelse? Tino Spørgsmål ang fleksjob 1 03-04-2009 07:10
Slip så pisken, Hjort - straf virksomheder, ikke de ledige zuza Politik og Samfund 1 25-11-2007 01:43
Ingen "straf" for ulovlig sagsbehandling zuza Det er da strengt ! 4 28-07-2007 18:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension