K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2008, 14:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen

Jobcenterchef på Bornholm mener, at det er sundhedsvæsnets skyld, at borgerne ikke kommer hurtigere i arbejde.

Jeg faldt ned af stolen af grin OG gråd, da jeg læste det her:

Citat:
Når først borgerens sundhedsproblem er afklaret, tager det ikke kommunen mange måneder at lukke en sag, forklarer Allan Westh.
Citat:
Syge bornholmere venter i årevis på, at systemet finder ud af, om de kan klare et arbejde eller, om de skal have tilkendt førtidspension.

Gad vide, hvor meget de doktorshopper på Bornholm for at trække sagerne i langdrag.

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/N...3.htm?rss=true
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 14:40   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

hahaaha...I ÅREVIS...og så taler regeringen og kvalitet og værdier...det er der ikke noget af , når det kommer til at behandle borgere med sygdom på ordentlige vilkår...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 14:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
de har åbentbart ikke hørt om funktionsevne kriteret, derover, ligesom så mange andre steder. derfor er resourseprofil indført, så det er hele billedet der danner grundlag, sygdom er kun en af punkterne. Selvom sygdom er grunden, skal arbejdsprøvning/afklaringen så danne grundlaget.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 15:01   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså jeg kan godt give ham delvis ret, for der er alt for lidt samarbejde, men det er sq hele vejen rundt ...

Jeg blev så syg i sep at jeg måtte sygemelde mig, først brugte jeg et par måneder hos privat læge for at finde ud af hvad det kunne være (det var noget andet end det jeg var visiteret fleks for ) da hun havde fundet en 6-7 ting det kunne være , besluttede hun at jeg skulle videre udredes på hospitalet , først i december fik jeg indkaldelse til hospitalet , men indkaldelsen er til den 7 april ..

samtidig med indkaldelsen fik jeg bedsked på at der inden for det område ikke var mulighed for frit sygehusvalg ....

det vil sige at når jeg skal i gang med videre udredning har jeg ventet i 5 måneder, og det er så kun opstartsfasen på hospitalet , efter hvad jeg har fået oplyst skal jeg påregne et halvt års tid til div undersøgelser inden for det felt da det er problematisk at finde den rette diagnose da det kan være flere ting (hmmm det kan vel også være somatisk ) sådan lidt hysterisk he he he

Men når det er sagt så skal det lige siges at jeg i sep sygemeldte mig, i okt blev jeg så kaldt ind til en opfølgningsamtale med henblik på at skaffe mig tilbage på arbejdsmarkedet i følge aktiv loven, skrev tilbage at jeg vel var under dagpengeloven nu ....

Fik svar tilbage at ups ja det var jeg jo , og så skulle der være møde efter 8 uger ... vi skriver nu januar og jeg har ikke set nogen sagsbehandler , derimod er der aflyst 6 møder ...

ved den sidste aflysning bad jeg om en skriftelig garanti for at kommune smøl ikke kom tilbage og bed mig i en vis legemesdel (jeg formoder at når man falder for sygedagpenge grænsen så ryger man på kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse, som man er på når man er sygemeldt ) det har jeg så nu fået

men jeg kan da med garanti sige at de to systemer ikke har noget som helst at lade hinanden høre for .. der er sq ikke nogen af dem der rider samme dag som de sadler ...

men i min optik kan man spore det hele tilbage til regeringen og de arbejdsvilkår de stiller op for begge systemer ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig indsats af Aarhus kommune eller verdens bedste sagsbehandler. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 22-11-2012 17:27
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension