K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2008, 00:25   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sindslidende skal i skånejob

Det er da altid noget, der ikke står, de skal ud i fleksjob, så de får mere ro til at klare det evt. skånejob. De slipper for bekymring om deres forsørgelsesgrundlag.

Min bekymring er, at der står SKAL!!! Der står ikke skal tilbydes.
Der er stor forskel.


Citat:
Sindslidende skal i skånejob


Århus Stiftstidende, sektion 2, side 2 (447 ord)

Et nyt projekt skal hjælpe sindslidende førtids*pensionister i Hørning og Skanderborg ud på arbejdsmarkedet. Der er gevinster at hente for både arbejdsgivere og arbejdstagere.Hørning: Arbejdsgiverne skriger på arbejdskraft...
Af Thomas Juhl Bruun, [email protected]
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 00:22   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg syntes nu at det er underligt at de kan blive ved med at skrige på arbejdskraft og kan ikke fatte at de kan bruge alle de førtidspensionster når de ikke kan bruge flekser , det syntes jeg er undreligt , det må være en del af en større plan for det lyder for åndsvagt....

Hvorfor skræmme og jage de stakkels førtidspensionter inden der er brug for dem, jeg er sikker på at mange førtidspensionister heller end gerne ville have et lille skånejob hvis de kunne klare det....

Men det skal bestemt ikke være u sagkyndige kommunalt ansatte og arbejdsgivere der beslutter dette..

Det må og skal være læger og førtidspensionist i samarbejde ....

(vi skal heller ikke glemme alle dem herinde der fortæller at deres kommuner siger at de ikke må arbejde og at de ikke kan få hjælp hvis de finder et arbejde )


der er noget der slet ikke hænger sammen her
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 01:11   #3
fehovedet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
fehovedet er ny på vejen
Jeg var lige inde og læse hele artiklen - og det lyder ikke så slemt når man læser hele artiklen ... når det så er sagt - så forstår jeg heller ikke, at man ikke først tager fat på den bunke ledige flexere der går rundt ... det er jo bindegalt.

nåja - link til artiklen:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/arti...1/1022/kommune
fehovedet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 01:52   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du har ret. Det er mere positivt, når man læser det hele.

Jeg er vist blevet "allergisk" over for beskæftigelsespolitikken.

Til gengæld står der så noget meget "mystisk".

Citat:
»Mange virksomheder henvender sig for at folk med nedsat arbejdsevne ud i flexjob.
Øh... gør de det?

Hvordan mon det skal forstås? At mange virksomheder nedslider deres personale, og så "skrotter" de deres personale, som så ender som arbejdsløse fleksere? Er det en "brug-og-smid-væk-kultur", der har bredt sig fra de døde ting til at "skrotte" mennesker?

I praksis fungerer det sådan efterhånden. Kommunen er blevet stedet, hvor det menneskelige "affald" parkeres.
Hvorfor er der så så mange arbejdsløse? Er det for dyrt for kommunerne?
Er det derfor, kommunerne sylter fleksere?

Hvis det var en fordel for kommunerne at fleksere fik job, så var der helt sikkert INGEN arbejdsløse fleksere. Vel?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-01-2008 kl. 01:58. Årsag: tilføjelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sindslidende og formue.... og julegaver. Psychocandy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 24-12-2012 13:55
Sindslidende frygter pensionsreform Thomas1981 Politik og Samfund 5 29-02-2012 19:27
Løn i skånejob??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 15-05-2010 16:56
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension