K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2008, 17:55   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Tab af erhvervsevne forsikring

Jeg er af kommunen tilkendt førtidspension pr 1/11 2007. Derudover har jeg en tab af erhvervsevneforsikring. Denne har i flere år været til halv udbetaling og jeg har søgt fuld udbetaling ved tilkendelsen af pension. Imidlertid har jeg i dag fået brev fra dem, hvor de fastholder udbetalingen af halv pension idet lægekonsulenten "kun" anser at min erhvervsevne i ethvert erhverv er nedsat til mellem halvdelen og 1/3!
Dette ved jeg godt skyldes forskellige kriterier men jeg finder det ikke helt fair. Nu vil jeg gerne om nogle af jer ved hvordan jeg kan forsøge at få forsikringsselskabet til at omstøde deres afgørelse til min fordel?
Hermed mener jeg evt. anke. Jeg gør mig ikke de store forhåbninger om at de vil omstøde deres afgørelse, men jeg vil heller ikke være passiv når jeg nu ikke synes det er helt fair!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 19:17   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er for stor en mundfuld for mig at skulle sætte mig ind i den lovgivning på det område der, men jeg har dog et par stikord, som jeg synes, du skal "google" nærmere på.

De to ord er: Arbejdsevne og erhvervsevne.

De to ord er juridisk MEGET forskellige.

Erhverv handler mig bekendt om, at man har mistet evnen til at arbejde inden for sit gamle fag. Jeg mener, at man fik forsikringspenge for tab af erhvervsevne... og pension.

Nu er loven ændret, så det er blevet meget sværere at få førtidspension, fordi man bruger ordet arbejdsevne.

Og for at få pension kan man slet ikke arbejde med noget som helst mere... altså heller ikke i et andet erhverv end det, man kom fra.

Prøv, om du kan finde noget på ankestyrelsen www.ast.dk eller evt. forsikringsoplysningen. Der må findes noget mere om det. Evt. på et af de link om pensioner, der ligger under nyttige links her på k10.

Uanset, hvad din lægekonsulent har skrevet, så kan du jo IKKE arbejde med noget som helst nogensinde, ellers havde du IKKE fået pension, og det må forsikringsselskabet forholde sig til. Ikke, hvad en lægekonsulent har skrevet.

Held og lykke... jeg håber, andre kender denne lovgivning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 08:45   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Den problemstilling undrer også mig. Jeg er selv ramt af den, dog med omvendt fortegn.

Jeg får fuld dækning af forsikring - men kan ikke få pension!

prøv at læse på http://www.ankeforsikring.dk/Typiske...e_syg_nok.aspx
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 17:07   #4
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
Jeg har været igennem sagen om erhvervsevnetabet, da jeg osse har tegnet den forsikring. Forsikrings selskabet var hverken til at hugge eller stikke i da deres lægekonsulent, sagde jeg bare kunne tage et hvilken som helst job som ikke er skulderbelastende .. jeg mente at jeg var berettiget til udbetaling da jeg kom på et flex job. Vi satte en advokat på sagen, som mente forsikringsselskabet havde ret, min fagforening mente heller ikke der var så meget at gøre. Vi var bestemt ikke tilfredse med de udmeldelser, for det første havde vi betalt til den forsikring, og for det andet lever jeg et smerteliv dag og nat. Vi kontaktede den advokat som har sin "reklame" eller hvad det nu hedder her inde på siden- og snip snap blev den sag afsluttet og jeg blev tilkendt halv udbetaling med tilbagevirkende kraft, jeg må nok sige de penge til advokaten var godt givet ud, bare følelsen af at få ret. Man kan kontakte ham og spørge om han tror der er noget at gøre, det koster ikke noget. Giv ikke op - held og lykke
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 18:37   #5
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Bomfru den drejning med at de fratager TAE når man er tilkendt fleksjob kender jeg. Mit forsikringsselskab forsøgte også men jeg fandt selv et hul i deres egen lov og fik tilkendt halv udbetaling uden sværdslag. Denne sidste hvor jeg har søgt fuld erstatning grundet tilkendelse af pension trækker imidlertid ud. De vil nu have flere udtalelser fra psyk. Så jeg afventer bare endnu.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 18:40   #6
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jeg har været gennem samme forløb som dig bomfru, hvor forsikringsselskabet frakendte mig TAE da jeg blev visiteret til fleks. Dengang fandt jeg selv et hul i loven som jeg henholdt mig til. Jeg fik halv udbetaling uden sværdslag. Pt er jeg stadig på halv udbetaling og nu vil forsikringsselskabet have yderligere oplysninger fra psyk. Så jeg må bare vente.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 20:07   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej bomfru

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bomfru Se meddelelser
Jeg har været igennem sagen om erhvervsevnetabet, da jeg osse har tegnet den forsikring. Forsikrings selskabet var hverken til at hugge eller stikke i da deres lægekonsulent, sagde jeg bare kunne tage et hvilken som helst job som ikke er skulderbelastende .. jeg mente at jeg var berettiget til udbetaling da jeg kom på et flex job. Vi satte en advokat på sagen, som mente forsikringsselskabet havde ret, min fagforening mente heller ikke der var så meget at gøre. Vi var bestemt ikke tilfredse med de udmeldelser, for det første havde vi betalt til den forsikring, og for det andet lever jeg et smerteliv dag og nat. Vi kontaktede den advokat som har sin "reklame" eller hvad det nu hedder her inde på siden- og snip snap blev den sag afsluttet og jeg blev tilkendt halv udbetaling med tilbagevirkende kraft, jeg må nok sige de penge til advokaten var godt givet ud, bare følelsen af at få ret. Man kan kontakte ham og spørge om han tror der er noget at gøre, det koster ikke noget. Giv ikke op - held og lykke
Hvor mange timer arbejder du i dit flexjob ?da du er så heldig at få penge fra din tae forsikring.

Hvar det Advokaterne på stoertorv i Århus du brugte.? er lidt nysgerig da jeg sikkert får samme problemstilling på et tidspunkt.

venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2008, 14:07   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Sidste nyt

Nu kommer lige en update: I skal vide at jeg er rødglødende af raseri overfor forsikringsselskabet. De har 4 gange siden jeg blev tilkendt førtidspension november 2007 udbedt sig yderligere oplysninger fra psykiatrisk center og kommunen.
Nu tager jeg fløjlshandskerne af og har nu skrevet til dem endnu en gang. Denne gang har jeg gennemgået mine sagsakter og udbedt mig en forklaring på deres bedømmelseskriterie til grund for en afgørelse (som naturligvis stadig mangler!)
Jeg har skrevet:
I den speciallægeerklæring som praktiserende psykiater X har udstedt 28. februar 2007 fremgår det at Jeg vurderer, at funktionsevnen i forhold til arbejdsmarkedet varigt er bortfaldet, samt at der ikke kan peges på anden eller yderligere behandling, der vil kunne afhjælpe dette. Jeg har været tilknyttet denne privatpraktiserende psykiater i ca. 3 år, men er nu under Psykiatrisk Center Nord.

I den generelle helbredserklæring udstede 16. maj 2007 af min læge, som har kendt mig gennem mange år står der Under belastning kan depressionen udvikle sig til kaotisk angst og insufficiensfølelse. Under roligt regime, skønner jeg at prognosen er stationær. Belastning kan give katastrofale følger. Patientens erhvervsevne er nu bortfaldet i ethvert erhverv. Efter mit bedste skøn kan førtidspension kun komme på tale.

I den ressourceprofil X kommune (sammenlagt med X) har udarbejdet 17.09.2007 fremgår det ifølge punkt 8 at arbejdsevnen anses for ophørt inden for alle erhverv.

Jeg tænker at det nu ville være godt at få udstedt en statusbedømmelse eller lignende fra min behandlende læge X på Psykiatrisk Center Nord.

Jeg trækker vejret dybt og tænker at de jo egentlig ikke har taget en endelig afgørelse, og det taler til min fordel. Det er faktisk også det mest optimistiske jeg kan komme frem til. Jeg vender tilbage når jeg engang får en afgørelse.

Knus og god kamp til jer alle
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 12:52   #9
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Susanne!

Jeg ved ikke om du har en advokat til at hjælpe dig, men hvis ikke, kan du selv bede Arbejdsskadestyrelsen om en vejledene udtalelse om deres vurdering af din sag. Du skal da sende en kopi, af alle relevante papirer i din sag. Bed dem så om at vurdere både dit eventuelle mén og dit tab af erhversevne. Jeg tror, at det vil gavne din sag.

Mange venlige sommerhilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 16:32   #10
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Advokat

Kære den udstødte.

Nej jeg har endnu ikke benyttet mig af en advokat. Men hvis jeg ikke får medhold nu er det mit næste skridt. Men tak for rådet
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
tab af erhvervsevne /forsikring jomfruen Alt det andet 5 21-11-2012 08:47
erhvervsevne/forsikring henuk Alt det andet 3 03-10-2012 19:51
Forsikring tab af erhvervsevne Millou Alt det andet 11 06-06-2010 09:56
Forsikring ved tab af erhvervsevne.. Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 4 28-08-2008 21:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension