K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2007, 14:11   #1
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Så fik jeg førtidspension

Hejsa,

I går skulle pensionsnævnet behandle min sag, og allerede kl. 9.10 samme dag fik jeg en mail fra min sagsbehandler om at jeg er blevet tilkendt førtidspension......

Det er sørme gået hurtigt. Og hvilken god før-julegave

I korte træk fik jeg stillet diagnosen Sjøgrens Syndrom (kronisk bindevævssygdom) i feb.07, blev opsagt 1. juni og med 4 mdr's opsigelse var det først her i oktober at kommunen begyndte sådan rigtigt at gå ind i min sag. Efter flere speciallægers udtalelser, lægekonsultens ord (som ikke betvivlede min situation, men støttede speciallægernes vurderinger) og ikke mindst min mand som nok gav sagsbehandleren er mere realistisk billede af hvordan vores/mit liv er når jeg arbejder, førte til at jeg d. 3. dec.07 blev indstillet til ftp. uden yderligere arbejdsprøvning.

Min sagsbehandler har været meget kompetent og saglig i alle vores møder. Jeg har ikke følt at hun på noget tidspunkt ikke har troet på mig, men snarere hjulpet mig lidt på vej til at prioritere mine ressourcer. Hun åbnede mine øjne så jeg indså at efter opsigelsen skyldte jeg ikke min tidligere arbejdsplads noget, da alle mine arbejdsopgaver var blevet taget fra mig og jeg fungerede blot som en buffer de aldrig helt vidste hvad de skulle bruge til. Min afd.leder var ikke så empatisk som jeg havde regnet med, men hun brugte enhver lejlighed til at stikke til min dårlige samvittighed over de sygedage jeg havde.....
I dag er jeg utrolig taknemmelig for at min sagbehandler hjalp mig til at indse hvor jeg skulle rette mine ressourcer mod; min familie. Og heldigvis har jeg det rigtig godt sammen med mine tidligere kollegaer, som alle syntes at jeg fik en grim behandling af vores nu tidligere arbejdsleder (hun gik efterfølgende ned med stress og fandt et nyt arbejde, så jeg fik aldrig fortalt hende hvordan jeg følte hun behandlede mig grimt)

Og nu står jeg så overfor at skulle finde den "nye mig" som ikke længere er en del af arbejdsmarkedet i en alder af 35 år....... Jeg har det stadig meget ambivalent med pensionstilkendelsen, selvom jeg inderst inde godt er klar over at det ikke er realistisk at tro at jeg kan klare selv et lille fleksjob da min sygdom er så ustabil. Hvad jeg kan klare i dag er det ikke sikkert at jeg kan klare i morgen....
Med fare for at lyde utaknemmelig ville jeg allerhelst kunne klare mit højtelskede job som sygeplejerske, og jeg har nok ikke 100% accepteret min sygdom, da jeg ikke "ser" mig selv som syg, da det for mig er nog synligt og akut som f.eks. influenza, et brækket ben o.lign. Men jeg siger til mig selv hver dag at jeg SKAL SE MULIGHEDERNE FREMFOR BEGRÆNSNINGERNE, og mon ikke det vil lykkes mig hvis jeg kæmper nok for det!!!

Jeg har brugt meget at læse indlæg og også gerne kommenteret hvor jeg har kunnet bidrage med noget her på K10, og jeg vil sige tak for jeres støtte, og jeg ønsker for alle at de må få medvind i hver enkelt sag....

Jeg håber at alle får en rigtig god jul, og husk at passe godt på jer selv.

Mange hilsner,

Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:19   #2
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Hjertelig TILLYKKE og rigtig glædelig jul.
En bedre gave kan man næsten ikke bede om.
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:33   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Tillykke

Tillykke til dig og din familie også, det er da den bedste julegave at få, Mange knus fra mig Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:39   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Siger da også lige tillykke

Hilsen
Hexi
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:41   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære hesvjc
Ja det er en kamel at skulle sluge, når det endelig sker. Men når man ikke kan magte et arbejde, så er det jo KANON, at der findes en løsning, som en førtidspension.
Du skal ikke tænke mere på at sygemelde dig, hvilket har været et stort problem for mig og det tror, jeg er en god ting. Det kan måske give lidt ro, da psyken jo følger med i dette spil. Jeg har selv væreet ansat i plejesektoren og ved hvor stærk mine kollegaer skal løber, når man må melde sig syg....
Jeg vil ønske dig hjertlig tillykke med din pension. Se frem og tag dagene som de kommer, da hver dag er ens når man er syg.
Mange kærlige julehilsner fra thilde
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 14:53   #6
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
TAK for de søde ord

Tak for alle lyklønskningerne. Det varmer meget selvom temperaturen stiger udenfor

Og, ja jeg genkender så udemærket den dårlige samvittighed over at skulle rige og sygemelde sig og vide at ens kollegaer så må løbe endnu hurtigere for at nå ens patienter.... men jeg savner både mine kollegaer og "mine" patienter, så det er squ hårdt, men det bliver sikkert lettere når det hele falder på plads og jeg finder "mit nye jeg"....

Nu kan jeg nyde julen med visheden om at min situation er faldet på plads, nu mangler så bare alt det praktiske med fagforening, A-kasse. pensionskasse og gud ved hvad ellers..... men jeg må tage en ting af gangen....

Hilsen Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 14:28   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Heidi !
Lige et par oplysninger, måske ved du det allerede men jeg vil ikke undlade at fortælle at hvis du er medlem af FOA, kan du søge invalidesum, som er skattefri. Der næst kan du få udbetalt din LD opsparing men den vil staten lige have en bid af...
Jeg ved ikke om du har indbetalt til efterløn, det kan så også komme til udbetaling.
Da jeg blev tilkendt ftp. anede jeg ikke en skid om dette men en var venlig at fortælle mig det, så det vil jeg gerne give vidre.
Jeg vil ønske dig held og lykke.
Sidst men ikke mindst. Pas godt på dig selv! ;-)

Knus fra thilde
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 16:58   #8
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Tak for de gode tips

Hej Thilde,

Og tak for de gode tips Nogle af dem havde jeg læst om, men det er nu rart at få det beskrevet af nogle som har "været der".
I dag har jeg talt både med DSR, DSA (a-kasse for sgpl.) og PKA, så jeg håber det hele kører på skinner nu....

Det er da et betragteligt beløb man kan få fra sin Pensionskasse når må bliver tilkendt ftp...... og det viser sig faktisk også at vores børn får udbetalt et årligt beløb indtil de fylder 21 år, hvilket er en fin kompensation for en del af den løn jeg ellers ville have kunnet tjene som aktiv sgpl.

A-kasse skal jeg jo heller ikke længere betale og kan slippe med kun 25% af kontingentbetaling til DSR, så det bliver spændende at får det hele opgjort sa jeg kan sige summa summarum..... så meget får jeg ialt som ftp.

Men nu vil jeg så også nyde at jeg i dag blev færdig med alle julegaverne og har købt ind til julemaden og juledagene..... men jeg er så også temmelig bombet, og skal vist lige have et lille hvil inden vi (børnene og jeg) skal pynte juletræet....

Rigtig glædelig Jul,

Heidi


"HUSK AT SE MULIGHEDER I STEDET FOR BEGRÆNSNINGER"
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 17:11   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
God Jul til dig og glad på dine vegne.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 14:21   #10
wigger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
wigger er ny på vejen
rigtig god jul og et stort tillykke
wigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension