K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2007, 00:14   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Langtidsledige får sjældent job

En gammel nyhed Igen...arbejdsgiverne vil ikke ansætte langtidsledige det er kendt...hvorfor bliver de ved med at sige det samme ...hvorfor ansætter arbejdsgiverne ikke folk , hvorfor ringer arbejdsgiverne ikke til jobcentrene og siger de mangler et par folk... og hvad med flekserne ...

Langtidsledige får sjældent job

Af HENRIK SKOV

Offentliggjort 16.12.07 kl. 21:35 Jyllandsposten..

Ledighed Langt de fleste ledige i arbejdskraftreserven har ikke haft arbejde i et helt år eller mere. Opkvalificering er nødvendigt for at få dem i job, mener AE Rådet.

Trods erhvervslivets mangel på hænder har de fleste tilbageværende ledige i arbejdskraftreserven været uden for arbejdmarkedet meget længe.

Næsten otte af ti har ikke været i arbejde gennem et halvt år og godt seks ud af ti har været uden for arbejdsmarkedet mindst et år. Mere end hver femte har været ledig i mere end tre år, viser en opgørelse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd.


»Det viser, at en meget stor del af arbejdskraftreserven består af personer, der befinder sig på kanten af arbejdsmarkedet og er marginaliserede,« siger Jes Vilhelmsen, økonom i AE Rådet.

Arbejdskraftreserven udgøres af ledige, som har haft 13 ugers sammenhængende offentlig forsørgelse.

Brug for opkvalificering

Ifølge AE Rådet fortæller opgørelsen også, at man godt kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet og samtidig have mere end svært ved at komme i job. Bl.a. fordi arbejdsgivere er tilbageholdende med at ansætte medarbejdere, der har været ledige i flere år, mener Jes Vilhelmsen, som dermed udfordrer arbejdsgiverforeningernes krav om opstramning i a-kasserne, fordi de mener, at mange reelt ikke er arbejdsmarkedsparate og dermed fejlplacerede.

»Mange har brug for opkvalificering, der er målrettet beskæftigelse, mens andre har brug for en mere omfattende socialfaglig indsats. Det er vigtigt, at den aktive arbejdsmarkeds- og socialpolitik kommer op i gear,« fastslår Jes Vilhelmsen.

Må ikke give op

Dansk Arbejdsgiverforening mener derimod ikke, at opgørelsen er et tegn på, at arbejdsgiverne ikke vil ansætte langtidsledige
. Ifølge DA er antallet af personer, der har været ledige 10-12 måneder reduceret fra 90.000 i 2004 til 50.000.

»Det er et udtryk for, at systemet ikke fungerer godt nok, men at man ikke skal give op. Mange flere kan komme i beskæftigelse, hvis indsatsen bliver målrettet,« mener direktør Henrik Bach Mortensen.

DA ser gerne, at langtidsledige tilbydes korte opkvalificeringstilbud, men det skal være målrettet konkrete, ledige job.

»Beskæftigelsessystemet må kræve af de ledige, at de i højere grad tager de ubesatte stillinger, som de kan bestride, selv om de ligger lidt fra det, man havde tænkt sig,« siger DA-direktøren.

»Hvis de pågældende har behov for vejledning omkring f.eks. personlig fremtræden, så må jobcentrene sørge for den opkvalificering,« påpeger han.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V).
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 00:41   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stella, for f... da.

Du har lige ødelagt julestemningen.


Citat:
vejledning omkring f.eks. personlig fremtræden


Nå, men det kan jo KUN betyde, at jobcentrene nu sørger for, at alle de FATTIGE, arbejdsløse får gavekort til følgende:

- Fittnescenter
- Fysioterapi
- Tøjbutikker
- Skobutikker
- Senge-butikker (med dyner, betræk mv. så god nattesøvn sikres)
- Økologisk kost
- Multivitaminer
- Frisørbesøg
- Wellness-center
- Helårsmedlemsskab af lokal golfklub, inkl. golfudstyr og personlig træner

Hernæst et kroophold med finere madspisning, hvor kursuslederen er grevinde, baron o.lign., så man kan lære at spise pænt med kniv og gaffel.

Ja, listen er sikkert meget længere, hvis man skal opføre sig ligeså "pænt"
som beskæftigelsesministeren.

Listen bør også indeholde kursus i at opføre sig nedladende over for borgere, som ikke har en chance for at forsvare sig. Træde på folk, der ligger ned - vel at mærke uden at skamme sig.

Hvad f... bilder han sig ind?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 00:50   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
LOLOL Du har sq lige reddet min skønhedssøvn Zuza , Takker for det og knus herfra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 01:06   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
HAR JEG Zuza...hahahah he..he..he...jeg fik mig et grin...men det er jo dybt alvorligt det der står i den artikel og ja jeg tænkte det samme som du ...nu skal vi opdrages til at opføre os ordentligt...hvad fanden bilder den mand sig ind for skør er han da...og arrogant...sikke nogle mennesker de DAer. FØJ... afskyelige...og uden for pædagogisk rækkevidde...

De tjener for mange penge...



»Hvis de pågældende har behov for vejledning omkring f.eks. personlig fremtræden, så må jobcentrene sørge for den opkvalificering,« påpeger han.

Ja det bliver jo ren sindelagskontrol og opdragelses anstalter i fremtiden...

Sidst redigeret af Stella; 17-12-2007 kl. 01:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 01:11   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu er min nattesøvn reddet... takket være jeres reaktioner.

Der er sgu liv i den gamle her endnu, når jeg stadig formår at vende mit sorte humør til sort humor.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 01:17   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
sov sødt ...ja der er liv I os endnu...he..he...he...

Nat nat...

Sidst redigeret af Stella; 17-12-2007 kl. 01:22.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 01:27   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak i lige måde.

Snart vil jeg drømme dejligt om et kurophold hos Ole Henriksen i Los Angeles,
gåture langs Stillehavet, mens jeg beundrer rulleskøjteløberne blandt palmerne, så jeg ifølge Hjorten kan opføre mig pænt og se pæn ud, finansieret af jobcentret.

En gåtur på stjernerne i fortovet, et glimt af alle de kendte, mens min krop som forvandlet af kommunens "gavekort" har betydet, at jeg svæver på lyserøde skyer.... aaaahhh.... men så vågnede jeg op til endnu en rudekuvert fra kommunen.

Drømmen sluttede brat... opvågnen med et øredøvende skrig.

Jeg kom i tanke om, at det snart er jul, og jeg er ludfattig, vinterbleg og underernæret... i Farvel-færds-Danmark.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 01:30   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

.... man har da lov at drømme...he.he.he...finansieret af jobcenteret...

Jeg smutter ind i drømmeverdenen nu for at vågne op til realiteterne i morgen...vi snakkes i morgen Zuza...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2007, 18:22   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke et mareridt, jeg havde i nat.

Jeg drømte om julemanden, som kom med gavekort.

Det var Santa CLAUS!!!!

Jeg vågnede, FØR han skulle ned i skorstenen.

Der var INTET gavekort... Måske sad han fast i skorstenen!!!

Santa CLAUS med ild i røven... sikke et billede.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2007, 16:01   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Og her er en ny rapport med en del om ledige fleksjobbere der er i aktivering meget underfundig læsning... ????

http://politiken.dk/erhverv/article448317.ece

Klik på linket til SFI.

Jobcentre nedprioriterer projekt-aktivering

Der er kommet færre ledige, og de resterende er svagere. Samtidig er mange af landets jobcentre begyndt at nedprioritere projektaktivering af de ledige

Af Andreas Lindqvist


Færre ledige sendes i projektaktivering. - Foto: RASMUS BAANER
Omkring 40 procent af landets jobcentre nedprioriterer projektaktivering.

Det fremgår af en ny rapport fra Socialforskningsinstituttet. Ifølge rapporten er det kun 14 procent af jobcentrene, der har opprioriteret projektaktiveringen.

Hos omkring halvdelen er brugen af aktiveringstypen uændret.

Projektaktivering er aktiveringstilbud, hvor den ledige udfører en eller anden form for arbejde, som kommunen eller andre kan drage nytte af.

Et eksempel kunne være et computerværksted, der samler og sender brugte computere til ulande.

Svagere ledige skal have andre tilbud
Ifølge Socialforskningsinstituttets spørgeundersøgelse forklarer jobcentrene tendensen til nedprioritering af projektaktiveringen i tiltagene med, at gruppen af ledige er ved at ændre sig.

Efter år med gode konjukturer er de ledige blevet færre, og de resterende er svagere og har brug for andre tiltag, lyder vurderingen.

Det er omkring seks procent af de ledige, som deltager i projekterne, ifølge en optælling midt i 2007.

Af de 7.700 deltagere var 84 procent på starthjælp eller kontanthjælp, og de deltog i gennemsnit i projekterne i fire måneder.

70 procent af de projektaktiverede ledige var ved optællingen i 2007 i de to svageste matchgrupper, og det tal er steget fra 54 procent.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22
Hvad skal der ske med langtidsledige fleksjob visiterede ? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 24 22-09-2007 15:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension