K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2007, 14:10   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Question Regulering af førtidspension

Hvordan reguleres førtidspensionen? det har jeg tit tænkt på, hvem bestemmer hvor meget den reguleres hvert år, og hvordan kommer man frem til hvor meget den skal reguleres?

Så vidt min hovedregning fungerer nogenlunde, stiger pensionen (for mig der er tilkendt FTP efter 2003 ) cirka 3% i det nye år.

Men hvordan kommer "de" frem til dette tal? Har hørt den reguleres udfra pristalsindekset og inflationen, nogen der ved om dette er korrekt?

VH, Mariepigen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 20:07   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mariepigen

Jeg tror, du kan finde mere her: www.social.dk

Jeg har læst noget om, at kontanthjælp mv. reguleres efter en procentsats, mens førtidspensioner reguleres efter en anden procent.

Det har vist også noget med den såkaldte sats-pulje at gøre, som fordeles mellem "social-klienter", psykiatri osv.

Disse overførselsindkomster reguleres ikke så højt som prisstigninger og lønninger i samfundet, men under.

Hvis eks. dagpengesatsen skulle have fulgt prisudviklingen i samfundet, så skulle dagpengesatsen vist have ligget på omkring 20.000 kr. pr. måned.

Der har kørt en kæmpe sag om, at mange var blevet snydt, men sagen blev tabt - hvis jeg husker korrekt, hed sagen vist Scharla-sagen. Et dejligt menneske brugte sin regnehjerne og sit personlige overskud til at beregne og køre sag. Han er desværre død nu.

Så de fattige bliver fattigere.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 20:46   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Hejsa og tak for dit svar. Kunne ikke finde svaret på social.dk så nu har jeg sendt dem en mail

Sidst redigeret af Webmaster; 10-12-2007 kl. 11:16. Årsag: Ingen grund til quote når du svare et indlæg der er lige oppe over...
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 16:31   #4
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej, jeg ved heller ikke hvordan vi reguleres, men jeg kan da se at vi ligger langt bagefter hvis jeg sammenligner med prisstigninger på stort set alt i samfundet, jeg er f.eks steget 350kr. i husleje pr. 01.01.08 og så meget tror jeg ikke jeg stiger netto, og så kommer alle andre stigninger oven i , ja det er nemt at tage fra de "små" læs lavtlønnede.
hilsner fra Bo
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 19:49   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Umiddelbart syntes jeg min pension er steget mere end jeg havde forventet. Det er mit første år på FTP så jeg har naturligvis ikke noget at sammenligne med. Men håber at finde ud af præcist hvordan den reguleres.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 20:15   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mariepigen...

www.social.dk kan man søge på "satspulje", og så står der en masse, som jeg nævnte i indlægget ovenfor.

Hvis du klikker på linket her, er der en laaang beskrivelse om reguleringer mv.

Der er også link til lovgivning osv., hvis du vil "grave dybere" i det.

http://www.social.dk/projekt_stoette/satspuljen.html

Når du har undersøgt det nærmere, må du da meget gerne fortælle os, hvad du finder ud af.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 03:04   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.facebook.com/profile.php?...6130273&ref=nf

her er et link til facebook, hvor der er en opråben, eller protest imod at det er de fattige på overførselsindkomst som skal betale til de fattige... jeg tænkte at jeg havde læst jer kloge mennesker herinde skrive og sige noget om, at der er mange flere ting som bliver taget af den satspulje, end det som stifter af gruppen på facegruppen lige skriver om.
så jeg tænkte om det var noget at råbe lidt med i det kor der?
jeg har ikke lige hjerne til at få det gjort rigtigt.. så den er hermed givet frit videre. om nogen har lyst..
godt nytår til alle
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling samt regulering af førtidspension kirstineel Alt det andet 2 02-03-2013 16:17
Regulering af praktisk bistand jsn Alt det andet 1 28-09-2010 09:09
Regulering af FP Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 23-06-2009 10:49
Regulering af lønnen Martin-Prolaps Nyt om loven 6 06-02-2009 00:02
Regulering af løntilskud fra kommune Bo Spørgsmål ang fleksjob 2 01-02-2007 16:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension