K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2007, 21:55   #1
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Smile hvor kan der ankes hvis anken tabes i ftp-sag?

Hej til alle Jer derude.
For 2 mdr. og 1 dag siden modtog jeg brev om at sagen var forlænget yderligere 2 mdr. grundet ophobende sager (ikke en morsomhed på trods af indehavende sort humor) - men nu kommer den vel snart afgørelsen.. De har haft den liggende der siden april i år, og I ved jo at ventetiden ikke just er fremmende for hverken kroniske sygdomme eller psyken, ikkesandt?
Hvor kan man anke en anke (hvis det står værst til og jeg ikke får min ftp sag igennem?
Hilsen den meget meget trætte
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 23:34   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ventetiden er forfærdelig og at vente over et halvt år er formentlig ikke i tråd med god sagsbehandling.
Og jeg forstår godt at du nu begynder at opbygge et forsvar.

Hvis du ikke har hørt noget længe, så anmod omgående om agtindsigt!
Heri kan du se hvad alle siger med hensyn til din mulige pension og du kan tillige chekke at din resourceprofil er fulgt helt op, inklusiv at du skal have din sag i høring og du kan chekke tidsfrister/udbede dig skriftlige tidsfrister i forhold til alt der ikke er opfyldt.

Din klage over sagsgangen skal du sende til kommunalbestyrelsen. Selv udbad jeg mig et konkret svar fra KB som gjorde at de var nød til at svare mig.

Får du afslag, er det et konkret afslag og sådanne kan du anke til socialnævnet i din region. Det gøres ved at du skriver et brev, hvori du påpejer hvorfor du er uening i afgørelsen, eventuelle misforståelser/nye oplysninger. Brevet skal stiles til det sociale nævn, men sendes til kommunen. I afgørelsen SKAL der ligge en klagevejledning.

Jeg har også før blot ringet til det sociale nævn i regionen, for at spørge hvad jeg skal gøre og de har været rigtig søde til at hjælpe mig og svare på hvem der er ansvarlig, så man har mulighed for at agerer i sin sag.

Håber det kan hjælpe dig lidt og at du tager hånd i hanke med at din sag ikke syltes pga. sløseri fra systemets side.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 01:51   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
majs... og etta

Det er desværre forkert. Det er IKKE længere det sociale nævn.

Man skal klage til Beskæftigelsesankenævnet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 11:52   #4
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Smile

Kære Majs og kære Zuza.
Mange tak, det er virkeligt dejligt at få hjælp.
Sagen har siden april i år ligget i beskæftigelsesnævnet (sorry - det fik jeg ikke anført) og blev d. 5/10 herfra meddelt at den blev forlænget - behandlingen grundet ophobning af sager yderligere 2 mdr.
Ja, den ventetid - den flår i sund fornuft, helbred og ...
Og hvad kan man gøre for sig selv, skal man forsøge at gøre noget noget i min situation?
Ved nogen mon besked, har nogen kendskab til/om....
Det kan vel ikke tænkes, at arbejdsskadesager der er under fortsat behandling i ASK (i over 5 år, angiveligt grundet anker) - kunne være årsag til at beskæftigelsesnævnet trækker behandling ud, fordi "de" er varslet at få en snarlig afgørelse i en af disse sager fra ASK, og så vil bruge denne som afsæt - i deres beslutning???
Det kan være tilfældigheder-eller???
Med hilsen fra mig
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 17:40   #5
Etta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: falster
Indlæg: 24
Styrke: 17
Etta er ny på vejen
Jeg zappede lidt inde på beskæftigelsesankenævnets side, der er så mange forvirrende ubekendtheder syntes jeg. Men som jeg læser det - skulle der være muligheder for at anke en anke der fortsat siden april ligger hen i det barske uvisse hos ovennævnte nævn, for hvem arbejdet har hobet sig sådan op siden kommunesammenlægningen, at der ikke kan følges med, det er jo en stor trøst for mig at få vished for.
Bare nu ikke også at disse ansatte findes bukket under for arbejdspuklen og ligger underdrejet med stress, - men antageligt er der indbygget såkaldt sundhedspakke med akut førstehjælp til de ansatte, så måske er der hjælp at fattes de forpinte.
Jeg har søgt og fik hjælp fra fagforeningen til at anke, men set i bagspejlet burde jeg meget tidligere i forløbet have søgt hjælp, for jeg ser jo her i disse forum med tydelighed, at sagsbehandling skulle have haft en hjælpende hånd, istedet for min ømme næve. Hvor er systemet dog speget, og hvor er det ærgeligt at jeg så sent blev venligt guidet til disse forum.
Tak til alle Jer derude fra mig
__________________
Citat:
Gode oplevelser og gode mennesker
Etta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse, hvor en processuel beslutning = afgørelse og derfor kan ankes gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 18-10-2012 12:01
Hvis der ankes supersus Alt det andet 5 04-10-2012 19:32
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
Anken er sendt. Hårde tider... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 16 20-03-2009 20:28
Hvis man ikke ved hvor man skal søge? Mariepigen Alt det andet 7 19-12-2008 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension