K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2016, 21:57   #1
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Klager over rehabileteringsteamet

Hej alle. Jeg har været til 2 møde med rehab.teamet idag. Havde ellers regnet med at der kom afgørelse om fleksjob indstilling som de sagde til 1 møde. Men selv mig og min SB blev overrasket over udfaldet. De kunne ikke indstille mig endnu, selvom min arbejdsevne er afklaret og udtømte. Begrundelse var at de mener at jeg skulle have en mentor tilknyttet således at jeg få afklare min hverdag derhjemme bliver bedre socialmæssigt, at jeg få overskud til at lege med min datter og hjælpe til med min kone. Hvad fanden er det for en pis af lort de får lukket ud her? Det har slet ikke noget at gøre med min sygdom og arbejdsevne/fleksjob at gøre. Jeg har gjort dem opmærksomt på at det sidste 4 år har været en helvede for mig og familien efter min arbejdsskade, at hverdagen bliver dårligere økonomisk og social, da intet hænge sammen mere. Jeg vil bare gerne få afsluttet denne så jeg kan komme videre med mit liv/familen og være med til at bedrage til samfundet igen og få livskvalitet, men nej for sådan skulle det ikke gå, for der sidder 6 fandens kællinger derinde som ødelægger ens liv og gør skaden værre end den er i forvejen. Derfor er mit spørgsmål til jer, hvad skal jeg gøre? Hvor kan jeg klage? Jeg håber og det fryder mig hvis samtlige repræsentanter i rehab.teamet kommer ud for en ulykke/arbejdsskade en dag og så prøve selv at gennemleve det helvede som vi syge borger er udsat for.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 23:08   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
Begrundelse var at de mener at jeg skulle have en mentor tilknyttet...
Er det som ressourceforløb dette er er ment ?
For er der tale om et ressourceforløb, skal du være opmærksom på at det er et tilbud som du kan sige nej tak til (at det så kan have konsekvenser at sige nej, er en anden sag) men hvilke konsekvenser det kan have i dit tilfælde er jo svært at sige når man ikke kender sagen mere indgående.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 04:49   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Michael

Kan godt forstå din skuffelse og frustration. Du har været igennem et hårdt og belastende forløb, og det er næsten ikke til at bære, at der endnu ingen afslutning er kommet.

En forklaring på udskydelsen og tildeling af mentor kan være, at de mener, at din hjemlige situation er uafklaret. Og den vil jo påvirke din arbejdsevne. Det antal timer, du evt kan arbejde i flexjob skal være bæredygtigt i det lange løb. Dvs at der også skal være plads til et familieliv.

Så længe de kan finde et 'problem', vil de have et påskud for at trække tiden ud. Her med begrundelsen, at du har en social el. familiemæssig zone, som kan afklares/udvikles. Dette område er også medtaget i den forberedende del af rehabiliteringsplanen (barriere for tilbagevenden til arbejdsmarkedet). Jeg kender jo ikke til din samlede sag og situation. Har du fået indstillingen på skrift?

Du kan kommentere på indstillingen med argumenter om hvorfor, du mener, udfaldet skulle have været et andet. At du er fuldt ud afklaret etc. Det er altid en god ide, at ens synspunkter, argumenter og dokumentation ligger i sagen.

Du kan også i samråd med din sagsbehandler overveje, om denne mentor-ting kunne være sidste sten på vejen før tildeling af flexjob. Og så samarbejde og få det overstået. Hvis det er en fornuftig person, kan det ovenikøbet være, at du og din familie kan få noget ud af det. Hvis I vurderer, at det ikke er et reelt tilbud, men bare et påskud for at trække sagen ud, kan du hyre en advokat / socialjurist til at føre sagen for dig.

Men som sagt forstår jeg godt, at du synes det hele er træls....jeg er selv gået fuldstændig knust hjem fra et sådant møde. Lå i fosterstilling i en uge - og havde også hævnfantasier ;-) Det nytter bare ikke noget at lade følelser og frustrationer styre ens handlinger. Du må se nøgternt på, hvad der fremmer din sag. Held og lykke ❤️
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 11-05-2016 kl. 06:02.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 05:11   #4
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Rehab-teamet

God morgen Michael

Jeg kan desværre genkende dine problemer med mine egne.

Jeg var til første møde i Rehab feb. 2014, og et til i dec. 2014 og igen marts 2015!

Det drejer sig udelukkende om at borgeren skal hænge fast i det kommunale system.

Jeg fik en advokat i efteråret 2013 til at undersøge hele sagsbehandlingen i min sag.

Vi vandt over Ankestyrelsen og Odense Kommune i Byretten. Ankestyrelsen ankede til Landsretten, hvor sagen snart skal afgøres.

Du kan eventuelt læse om min sag i det kommunale system her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33544

Jeg er ligeså træt af det, som du er.


Venlig hilsen

dFyn

Sidst redigeret af dFyn; 11-05-2016 kl. 05:15.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 08:37   #5
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dFyn Se meddelelser
God morgen Michael

Jeg kan desværre genkende dine problemer med mine egne.

Jeg var til første møde i Rehab feb. 2014, og et til i dec. 2014 og igen marts 2015!

Det drejer sig udelukkende om at borgeren skal hænge fast i det kommunale system.

Jeg fik en advokat i efteråret 2013 til at undersøge hele sagsbehandlingen i min sag.

Vi vandt over Ankestyrelsen og Odense Kommune i Byretten. Ankestyrelsen ankede til Landsretten, hvor sagen snart skal afgøres.

Du kan eventuelt læse om min sag i det kommunale system her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33544

Jeg er ligeså træt af det, som du er.


Venlig hilsen

dFyn
Jeg håber at du vinder sagen. At hyre en advokat/socialjurist vil det så ikke belastede økonomien mere end den er i forvejen? Min arbejdsevne er afklaret. Selv'følig påvirker det sociale derhjemme en også da man sidder fast i systemet og i frustation kan have dårlige dage og dermed skændes. Selv uden sygdom findes det også sted. Jeg er bare pis off på disse kvinder som sidder derinde som ødelægger andres liv værre end den er i forvejen.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 10:38   #6
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Rehab

Du har været udsat for en arbejdsskade, og de sidste 4 år har du oplevet som et helvede, ... og kommunen gør stort set intet. Det er vist sådan det er.

Hvis du ønsker at få sat gang i din sag, så er en retshjælpsforsikring nødvendig.

Sådan en har de fleste i indboforsikringen. (min er på 220.000 kr hos ALKA)

Så behøver du ca 10.000 kr, fordi advokaten ikke går i gang med undersøgelsen, før denne har sikkerhed for honoraret.

Herefter gik der i min sag 4 måneder, før advokaten mailede til mig om, at min sag nu var vurderet, og at jeg havde en god sag, og at advokaten var parat til at sende en klage til kommunen. Det var nødvendigt med endnu en klage til kommunen, som kommunen igen afviste, hvorefter sagen fortsatte i Ankestyrelsen.

Når Ankestyrelsen er enig med kommunen, så kan retshjælpsforsikringen tages i brug, og herefter kan advokaten stævne Ankestyrelsen.

Som sagt så vandt vi i Byretten; men Ankestyrelsens advokat, Kammeradvokaten, ankede til Landsretten, og derfor er jeg stævnet; men min advokat har sørget for fri proces i det videre forløb ved domstolene.

Du har noget at tænke på nu.

Hilsen dFyn
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 10:59   #7
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dFyn Se meddelelser
Du har været udsat for en arbejdsskade, og de sidste 4 år har du oplevet som et helvede, ... og kommunen gør stort set intet. Det er vist sådan det er.

Hvis du ønsker at få sat gang i din sag, så er en retshjælpsforsikring nødvendig.

Sådan en har de fleste i indboforsikringen. (min er på 220.000 kr hos ALKA)

Så behøver du ca 10.000 kr, fordi advokaten ikke går i gang med undersøgelsen, før denne har sikkerhed for honoraret.

Herefter gik der i min sag 4 måneder, før advokaten mailede til mig om, at min sag nu var vurderet, og at jeg havde en god sag, og at advokaten var parat til at sende en klage til kommunen. Det var nødvendigt med endnu en klage til kommunen, som kommunen igen afviste, hvorefter sagen fortsatte i Ankestyrelsen.

Når Ankestyrelsen er enig med kommunen, så kan retshjælpsforsikringen tages i brug, og herefter kan advokaten stævne Ankestyrelsen.

Som sagt så vandt vi i Byretten; men Ankestyrelsens advokat, Kammeradvokaten, ankede til Landsretten, og derfor er jeg stævnet; men min advokat har sørget for fri proces i det videre forløb ved domstolene.

Du har noget at tænke på nu.

Hilsen dFyn
Tak for rådet. Jeg har en arbejdsskadesag kørende med min advokat hvor vi stævner ankestyrelsesafgørelse, fik f ri proces. Så det er nok samme person jeg vil have sat på sagen med at stævne kommunen. Har lige talt med SB og afvente de 2 indstillinger fra mødet med rehab.teamet og den endelig afgørelse før jeg går videre. Min SB var også uenig med den indstilling de kom med igår, skal have et faglig møde med teamleder og ordleder fra rehab. igår og så se om de vil følge indstillingen eller fremlægger det til en ny rehab.teammødet.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 14:24   #8
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Avisen.dk - "De mest syge bør sikres førtidspension"

Hej Michael Ng

Jeg har netop læst et blogindlæg af Lisbeth Riisager Henriksen, hvor kvinden kommer ind på den nye reform, førtidspension, ressourceforløb, sygedagpenge, kontanthjælp mm.

Kvinden skriver bl.a.:
"Førtidspension og fleksjob bør, ligesom sygedagpenge og kontanthjælp, blive betragtet som kernevelfærd. Uden et værdigt sikkerhedsnet under de syge er det meningsløst at tale om "velfærd". Det er nu, beskæftigelsesministeren og forligspartierne skal vise, om de vil fortsætte ad kynismens vej, eller om de vil ændre kursen og give de syge respekt og værdige forhold, sådan som de fortjener det."

Hvis du finder indlægget interessant, er linket her:
http://www.avisen.dk/blogger-der-boe...ds_385732.aspx

Hilsen dFyn
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 15:17   #9
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dFyn Se meddelelser
Hej Michael Ng

Jeg har netop læst et blogindlæg af Lisbeth Riisager Henriksen, hvor kvinden kommer ind på den nye reform, førtidspension, ressourceforløb, sygedagpenge, kontanthjælp mm.

Kvinden skriver bl.a.:
"Førtidspension og fleksjob bør, ligesom sygedagpenge og kontanthjælp, blive betragtet som kernevelfærd. Uden et værdigt sikkerhedsnet under de syge er det meningsløst at tale om "velfærd". Det er nu, beskæftigelsesministeren og forligspartierne skal vise, om de vil fortsætte ad kynismens vej, eller om de vil ændre kursen og give de syge respekt og værdige forhold, sådan som de fortjener det."

Hvis du finder indlægget interessant, er linket her:
http://www.avisen.dk/blogger-der-boe...ds_385732.aspx

Hilsen dFyn
Ja artiklen er faktisk god men igen er det vores kære f... politikere som er kernen i denne grusomt behandling overfor syge mennesker. De er jo total ligeglade, for der skal bare ryge penge ind på deres konto hver måned, og os syge, de kan bare lide. Jeg tror ikke en brik på systemet mere. Den danske velfærdsystem som tager af borger er væk for længst. Der er kun grådighed tilbage. Så længe jeg sidder på magten få pengene så er jeg fuldstændig ligeglad med andre, sådan er det nu. Jeg håber at ved mødet imorgen at hun få overbevist hendes teamleder og den sæk af ordleder fra rehab.teamet at få omstødt indstillingen således at jeg få tilkendt fleks og sideløbende en mentor. Vi havde faktisk samme synspunkt selvom hun er ung SB at være.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 15:29   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du er obs på, at mange læser med herinde.

Så længe personalet agerer efter lovgivningen, er det ikke dem, der med rimelighed skal være målet for skyts.

Held og lykke med mødet. Håber I får en konstruktiv "dialog".
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension