K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2007, 23:50   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hvad gør jeg

Ja.... ved ikke hvor jeg skal starte...

Jeg er en pige på 20..

For et år siden gik jeg ned med en depression...

Idag er min depression i bero, får stadig medicin, men sagen er at min depression skyldes at jeg har levet med endometriose i 9 år og har kæmpet for diagnosen i 5 år, og denne diagnose har jeg først fået her i september.

Nu står jeg her og har stor risiko for at have fibromyalgi, det kan ikke være andet, men jeg har endnu ikke været hos reumatolog endnu..

Jeg har sagt til kommunen at jeg gerne vil prøve med et flexjob, men de har afvist tanken hvergang.

Jeg ved at jeg aldrig igen kommer til at tage et fuldtids job, jeg har aldrig kunne klare et job på fuldtid i mere end 3 mdr, og alle unddannelser har jeg haft for meget fravær efter 4 måneder, og har måtte stoppe fordi jeg ikke kunne følge med eller fordi skolen ikke mente jeg kunne gennemfører pga af fravær...

Jeg har været fraværende pga af smerter i underlivet og hvad der ellers følger med endometriose...

Idag var jeg så til samtale med min sagbehandler som hele tiden gik på at jeg jo var pskyisk syg... og ville sende mig på afklaringsforløb hos psykiatri fonden.... med 13 ugers praktik...
Jeg udtrykte KLART at min depression skyldes SMERTER. jeg har det FINT PSYKISK, jeg klarer alt det her hjemme og handler ind og kommer ud og er i godt humør. MEN jeg bliver altid standset af mine smerter, enden er det underlivet eller også er det alle mine led som gør nas.

Jeg har overvejet at raskmelde mig en uge, også sygemelde mig igen pga ledsmerter, også komme til en den reumatolog som jeg bestiller tid til imorgen. UDELUKKENDE for at de så kan fatte at det IKKE er psykisk mit problem ligger... MEN DET ER SMERTER...

Men denne sagbehandler overførte fuldstændig at jeg er totalt ødelagt at smerter, også at jeg har et 5% indvalideret håndled!!!

Jeg fortalte mens jeg sad og græd hvilket jeg gjorde i den halve time jeg var der, at jeg gerne ville prøve et flexjob, på et kontor. Da fysisk arbejde er udelukket, jeg er ekstrem hypermobil, og har mit ødelagte håndled. som OGSÅ kræver at det ikke sidder 8 timer ved en computer...

Men altså det er som om at ALT ANDET EN DET MED HOVEDET er lige gyldigt, de ser kun på at jeg har haft en depression ikke på min endometriose og fibromyalgi og ødelagte håndled... næææh nej....

Hvad dælen bør jeg gøre???
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2007, 00:53   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mumle_mund

Jeg håber, du har en ressourceprofil. Det skal du have med alle de skavanker og fravær, du har og har haft.

Så synes jeg, at du skal sørge for, at din egen læge er med i din sag, så han kan støtte dig.

Det lyder da underligt, hvis din sagsbehandler vil sende dig i psykiatrifonden - og uden at lytte til, hvad du selv har lyst til.
Dine ønsker skal også indgå i din sag, ifølge loven.

Du kan evt. bede om at komme i arbejdsprøvning/praktik på et kontor, så man der kan afprøve, hvor mange timer du kan holde til.

Men det kommer måske også an på, hvilke kvalifikationer du har.

Men udgangspunktet er en ressourceprofil, så der kan lægges en fornuftig plan for, hvordan du kan komme i job.

Det er meget svært at få fleksjobbevilling. Alt andet skal være afprøvet først.

Prøve at se dig lidt omkring på siden her. Du kan bruge søgefunktionen og læse mere om bl.a. ressourceprofiler og arbejdsevnemetode.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2007, 01:59   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Du skriver ikke noget om hvor længe du har været på sygedagpenge?
Det skal du være helt klar over, for der er en frist, som gør at du så igen skal have udført fuldtidsarbejde i mindst 13 uger før du igen kan få tilkendt sygedagpenge.
endometriose og fibromyalgi er to ukonkrete, men meget smertefyldte og opslidende, størrelser og sammenhæftet med en depretion er det nemt for en sagsbehandler at skyde den over i psykriatrien/på det psykiske plan.
Jeg har ofte advaret mod psykologiske tests, da de ofte bliver foretaget af og behandlet af ukyndige, men måske er det alligevel en mulighed for dig.
Du kan da foreslå din sagsbehandler at gå lidt mere lempeligt til værks ved først at få klarlagt om der overhovedet er grundlag for videre hen at lægge din tidligere depretion til grundlag for et så langt psykisk belastende forløb, før der overhovedet er taget stilling til din fibromyalgi.
Jeg har hybermobilitetssyndrom og fibromyalgi og netop en depretion havde nær taget overhånd i mine papierer, men jeg fik lejlighed til en 2. psykologisk test udført af en helt anden psykolog fra kommunen, som i løbet af en pæn lang samtale kunne konstaterer at alle mine smerter var rent somatiske og at der ikke var indikationer til psykisk behandling. Måske kan du få en fornyet test, så der bliver bedre grundlag for at tilrettelægge et formålstjeneligt forløb, der kan oplyse din fysiske/kreative formåen i stedet for at føre dig tilbage/holde dig i tidligere psykosomatiske diagnose.
Du kan ikke bare prøve et fleksjob. Det er noget man endgyldigt bliver visiteret til, men gennem arbejdsprøvning vil (SKAL) det vises hvor meget du reelt kan arbejde i en given arbejdssituation / dine muligheder for revalidering/beskyttet uddannelse.
Et kontorarbejde, omend på nedsat tid, er måske slet ikke sagen for dig, da det faktisk kræver meget af hænder og håndled, ligesom underlivet heller ikke har godt af stillesiddende arbejde og fibromyalgiens udtrættende hærgen ikke befordrer koncentrationen i et kontorjob.
Du vil jo gerne igang med noget som kan give dig lønarbejde/fleksjob muligheder, så prøv at spørge om der ikke er mulighed for at afprøve dine eventuelle interesser (natur, børn, fotografering,observa/tlf.arbejde eller andet) i forhold til et job på nedsat tid?
Alt ideer, som jeg håber du kan bruge.


I øvrigt vil jeg påpeje din koncentration, som jeg selv kender: du starter meget konkret og søger at fastholde temaet, men energien rækker ikke, så du går på kompromis og lader stavefejl få lov at stå. Dette er absolut IKKE nogen kritik, men noget som du skal tage med dig i dine agumentationer, for med fibromyalgi er det ofte svært at preciserer sine problemer og derfor ofte nemmere for andre at skubbe dem over i psykriatiske problemer/problemstillinger.

Har du energi og mulighed for det, kan du også søge tilbage i de sidste dages dagspresse, hvor flere, bl.a. Nordjyske Stifttidende, skriver om at alt for mange uretsmæssig / af sagsbehandlere påduttes et psykisk stempel, og så spørge helt konkret, om det også er det der er ved at ske her?

Og HUSK: En sådan afgørelse som din sagsbehandler lægger op til, SKAL ske skriftligt og den SKAL være vedlagt en klagevejledning, som du bestemt bør gøre brug af og ikke mindst gøre det meget klart, fra starten, at du forventer at disse retslige foreskrifter følges, da du ikke er enig i din hans/hendes hensigter for dig og IKKE ønsker at spilde unødig tid på "petitesser" " "

Nej, det er ved Gud ikke petitesser!!,
men en sådan formulering over for en sagsbehandler, indikerer at du kender din ret fra bunden og at du heller ikke fremover vil lade dig løbe over ende, blot fordi hr/fru sagsbehandler ikke er opdateret omkring diagnoser som endometriose og fibromyalgi.

Mvh
majs

Sidst redigeret af majs; 23-11-2007 kl. 02:12.
majs er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2007, 09:33   #4
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hej med dig

Jeg ved slet ikke,hvad jeg skal skrive andet jeg, jeg kender alt til de smertefulde smerter i underlivet også, da jeg også har endometriose som dig. Kommunen har i mit tilfælde ikke været inde på, at det e rnoget psykisk - (endnu da), men jeg synes, som de andre, at du skal gå med til at blive udredt og så få din egen læge på banen hurtigst mulig.

Har du nogen lægeudtalelser på din endometriose og fibromyalagi? Måske de kunne hjælpe i fht. at få klarlagt, at det er meget normalt at bliver trist, når man har så store smerter hele tiden og så taget vores alder i betragtning....

Jeg håber, du finder en løsning.

Kram til dig, krebs
krebs25 er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2007, 09:41   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære mumle_mund

Jeg lider også af endometriose og depresison og er visiteret til fleksjob. Det lyder som en rigtig ubehagelig situation du er kommet i. Hvor går du til kontrol med din endometriose? Måske gynækologerne kan hjælpe med en udtalelse til kommunen? Din egen læge kan også være en hjælp.

Jeg vil ikke anbefale dig, at du raskmelder dig, hvis du ikke mener at kunne klare et job!
Til gengæld er det nok klogt at tage imod tilbuddet om 13 ugers praktik, idet dette kan være med til at afklare din arbejdsevne. Under praktikken vil jeg anbefale dig at skrive dagbog, bare lidt kort hver dag om, hvordan du har det, og hvordan dagen er gået.
Hvis du skal visiteres til fleksjob, skal du nok igennem en praktik/arbejdsprøvning.

Under alle omstændigheder vil det være godt, hvis gynækologerne og egen læge kan komme med en udtalelse til kommunen.

Håber det bedste for dig!
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2007, 15:28   #6
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej
Jeg har også endometriose, og er i arbejdsprøvning lige nu. Mangler 2 uger, så er jeg også spændt på hvad kommunen finder på.

Venlig hilsen Mysmys
mysmys er ikke logget ind  
Gammel 24-11-2007, 00:50   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Ja.... ved ikke hvor jeg skal starte...

Jeg er en pige på 20..

For et år siden gik jeg ned med en depression...

Idag er min depression i bero, får stadig medicin, men sagen er at min depression skyldes at jeg har levet med endometriose i 9 år og har kæmpet for diagnosen i 5 år, og denne diagnose har jeg først fået her i september.


Nu står jeg her og har stor risiko for at have fibromyalgi, det kan ikke være andet, men jeg har endnu ikke været hos reumatolog endnu..

Jeg har sagt til kommunen at jeg gerne vil prøve med et flexjob, men de har afvist tanken hvergang.
Desværre er det ikke bare lige sådan at få en fleksvisitation , der er mange ting der skal afprøves først , jeg ved ikke hvor langt du er i din sag og hvor meget kommunen har fulgt op som de skulle ( det har de det desværre med at glemme ) men det der skal ske for dig er at du for det første skal have lavet en ressourceplan ( er der lavet det ? ) dernæst skal de gøre alt for at få dig ud på det ordinære jobmarkede igen...

bla skal de se på om du kan klare et fuldtidsjob hvis du feks får en §28 (tror at § har skiftet nummer men det finder jeg ud af ) det er i hvertfald sådan at din arbejdsgiver får dækket fuldt ud fra første sygefraværs dag så håber kommunen at arbejdsgivere er mere villige til at ansætte

kan de se at du ikke kan dette så kigger man på revalidering , og først hvis man kan se at dette ikke er realistisk kigger man på fleksjob.

For at kommunen kan være sikker på at du ikke kan komme tilbage til ordinær job enten ved en 28 eller en revalidering så kræver det mange gange en arbejdsprøvning (kun hvis det er åbenlyst formålsløst kan du slippe og det tror jeg ikke gælder i dit tilfælde som jeg læser det )

Har du været i arbejdsprøvning og er der lavet ressourceprofil på dig ?
ellers skal du se at få sat det i værk kommunerne er desværre ikke så effektive og holder sig inden for lov rammerne det er kun noget de forventer af borgerne

Citat:
Jeg ved at jeg aldrig igen kommer til at tage et fuldtids job, jeg har aldrig kunne klare et job på fuldtid i mere end 3 mdr, og alle unddannelser har jeg haft for meget fravær efter 4 måneder, og har måtte stoppe fordi jeg ikke kunne følge med eller fordi skolen ikke mente jeg kunne gennemfører pga af fravær...
Det er netop det de skal fastslå ved at have dig i en arbejdsprøvning , det er ikke nok at du siger det , de behøver ikke og vil sikkert heller ikke tage dit ord for det


Citat:
Idag var jeg så til samtale med min sagbehandler som hele tiden gik på at jeg jo var pskyisk syg... og ville sende mig på afklaringsforløb hos psykiatri fonden.... med 13 ugers praktik...
Jeg udtrykte KLART at min depression skyldes SMERTER. jeg har det FINT PSYKISK, jeg klarer alt det her hjemme og handler ind og kommer ud og er i godt humør. MEN jeg bliver altid standset af mine smerter, enden er det underlivet eller også er det alle mine led som gør nas.
Hvis jeg var dig så ville jeg tage imod dette tilbud også selv om det er inden for psykiatri fonden på den måde viser du at du er samarbejdsvillig og det kan faktisk ende ud med at netop dette sted kan være dem der kan være med til at dokumentere at du ikke kan arbejde de 37 timer om ugen

Citat:
Jeg har overvejet at raskmelde mig en uge, også sygemelde mig igen pga ledsmerter, også komme til en den reumatolog som jeg bestiller tid til imorgen. UDELUKKENDE for at de så kan fatte at det IKKE er psykisk mit problem ligger... MEN DET ER SMERTER...
Det syntes jeg ville være en dårlig ide, jeg kan ikke se formålet i det du skal selvfølglig ikke sygemelde dig hvis ikke du er rask..
og at komme til en reumatolog syntes jeg da ville være en god ide, uanset hvad , du har jo altid mulighed for at bede kommunen om at indhente papir på dig fra læger af ...

Men jeg vil da ikke mene at du behøver at sygemelde dig for det...

og der er ingen tvivl om at har du ikke nogle klare diagnoser på hvad du fejler ja så er du meget langt fra et fleksjob (også pga din unge alder ) så jo flere læger du kan få til at bakke op om dig og sætte de rigtige diagnoser på jo bedre chancer har du ...
Citat:
Men denne sagbehandler overførte fuldstændig at jeg er totalt ødelagt at smerter, også at jeg har et 5% indvalideret håndled!!!

Jeg fortalte mens jeg sad og græd hvilket jeg gjorde i den halve time jeg var der, at jeg gerne ville prøve et flexjob, på et kontor. Da fysisk arbejde er udelukket, jeg er ekstrem hypermobil, og har mit ødelagte håndled. som OGSÅ kræver at det ikke sidder 8 timer ved en computer...

Men altså det er som om at ALT ANDET EN DET MED HOVEDET er lige gyldigt, de ser kun på at jeg har haft en depression ikke på min endometriose og fibromyalgi og ødelagte håndled... næææh nej....

Hvad dælen bør jeg gøre???
Der er desværre i det kommunale system en tendens til at sagsbehandler mener at de ved alt meget bedre end alle andre ... også end dem der sidder i skidtet og føler smerteren hver dag...

derfor er det jeg ville gøre hvis jeg var dig.

Få aktindsigt så du på forhånd kender til alle detaljer i din sag, hvad er der skrevet og hvornår og hvor tit er der fulgt op på din sag i det år du har været sygemeldt ...

kom til remuatolog og få en klar beskrivelse af dine sygdomme og få lagt disse papir ind i din sag

start i praktik hold dig til det antal timer du magter og ikke mere (her skal du stå fast også selv om det er svært ) og se om ikke du får en kontakt person der er menneskelig og kan bakke dig op , det er mange gange ikke så slemt som det lyder når man står midt i sin sygdom og bare vil have afklaret sin fremtid ...

men frem for alt sikker dig at der ligger diagnoser på de ting du allerede ved at du fejler for uden diagnoser og speciallæge erklæringer når du ingen vegne ...


Nu håber jeg ikke at jeg fik taget modet helt fra dig , det er ikke en ferie at være i systemet selv om mange behandler og ministre åbenbart tror det , men det er benhårdt arbejde ...

jeg håber det bedste for dig og ellers må du råbe op herinde på siden , så er der helt sikkert nogen der kan og vil hjælpe dig

MVH

Hejdien
 
Gammel 24-11-2007, 17:41   #8
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Puha.... tak for alle jers svar...

Da jeg har svært ved at koncentrerer mig så håber jeg ikke at der sidder nogle og tænker
"ARG hun læser jo ikke hvad jeg skriver"
For tingene kan smutte fra mig og jeg glemmer hurtigt....

Jeg ved at jeg ved at gå med til det psykiatrisfond show viser villighed! og er der ingen udvej tager jeg også på det..

Jeg har min endometriose på papir, og de har selv indsamlet oplysninger fra sygehuset om det...

Da jeg spurgte sagbehandlerene om de havde fået papirerne sagde hun

"ja, men det kunne jeg ikke bruge til noget, jeg forstod det ikke"

HVAD FA... SKAL JEG BRUGE DET TIL DIN DUMME DUMME DUMME.... ARG

Jeg leder pt efter en dygtig læge der kan få min diagnose på fibromyalgi på papir. men jeg frygter det vil tage lige så langtid som med endometriosen...
Og det vil være skrækkelig hvisjeg render ind i en læge som siger jeg ikke har det som flere læger gjorde med min endometriose...

Jeg er så gal over de slet ikke tager hensyn til jeg har smerter 24 timer i døgnet, min søvn er afbrudt, sover fra 2-4 timer afgangen vågner fordi jeg har ondt og falder i søvn igen....

De gang jeg endelig sover godt sover jeg 12 timer i træk...

Får jeg ikke sovet får jeg endnu mere ondt og sommetider kan jeg ikke komme ud af sengen af bare smerter. mit immunsystem ryger ned når jeg ikke får sovet samt ved stress.... så det er SÅ vigtig jeg får sovet, hvilket jeg ikke kan med et fuldtidsjob som også vil stresse mig....

Jeg ved at jeg nødtil at skulle det igennem igen, da kommunen jo er iskolde og vil have beviser.... De ender vel med at sætte kamera op i mit hus!!!!!!!

Ville det være muligt for mig at bede om at komme direkte i arbejdsprøvning i stedet for det psykiatri show?

Kan vel lige så godt få arbejdsprøvningen overstået.. og NEJ har ikke brug for at tale med psykologer om hvordan jeg tackler mit "dårlige" humør... for det er vitterlig IKKE dårligt, jeg er MEGET glad og optimisk trods alt det her, hvilket også er noget min psykiater roser mig for...!!!

Jeg er SKI.. træt af de tror jeg er depri når jeg ikke er det....

kan det være rigtigt de har ret til at ignorer mine smerter og KUN se på den depression jeg har været igennem, og dog stadig får medicin for (hvilket jeg nok skal tage resten af mit liv)

Jeg har SÅ ondt.... jeg har #%#)/%#%) lyst til at få amputeret min krop.... selv om det ville være lettere bare at skærer hovedet af....

Det at jeg er startet med at ride igen er det eneste som holder mig rigitig oppe, jeg håber jeg ville kunne ride 3 gange om ugen, selv om 2-3 timer på rideskolen udmatter mig enormt og jeg går lige hjem i seng efter bare en time på hesteryg.... på hovedet i selv kl 9 igår f.eks...

ps... har været på dagpenge i et år til december... så mine tid på sygdagpenge er ved at udløbe...

ps... har en ressuceprofil... men det var som om denne sagbehandler slet ikke havde læst den...

Over At Få Mig En Advokat

Sidst redigeret af Webmaster; 24-11-2007 kl. 22:42. Årsag: Samlet 4 indlæg til 1
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 23:24   #9
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Denne tråd er lukket, så Mumle_mund og brugerne kan bevare overblikket over spørgsmål og svar.
Stezu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension