K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2007, 15:38   #1
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Et hurtigt spørgsmål!!!

Jeg har (d.29.januar) søgt ftp jf. § 17.

Har i fredags modtaget indstillingsskemaet for 2. gang i sagen og ressourceprofilen til gennemsyn. Sagsbehandleren har ikke indskrevet mine nye kommentarer til profilen, men har scannet dem ind og vedhæftet dem. Sagen er blevet udsat én gang fordi jeg havde indhentet nye oplysninger. Den ligger til afgørelse på onsdag d. 14. Nov og mit spørgsmål går nu på - hvad gør jeg?

Skal jeg skrive min utilfredshed under bemærkninger til indstillingsskemaet, skrive under og sende det??

eller skal jeg undlade at skrive under og forlange at bla. mine nye kommentarer til ressourceprofilen skrives ind????

Jeg er mildest talt RØVTRÆT af deres jappen igennem papirerne....!!!
Ja jeg ved de har travlt - men derfor skal tingene sgu da vel være iorden.....

Skemaet kom i fredags og skal være afleveret senest i morgen - så jeg har da også travlt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 15:47   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej cl8

Citat:
Skal jeg skrive min utilfredshed under bemærkninger til indstillingsskemaet, skrive under og sende det??
Ja, og få en kvittering på, at de har modtaget det. Altså aflever det personligt og få et stempel på modtagelsen på din kopi.

Men allervigtigst af alt...

Mød op på mødet, hvor det afgøres.

Det skal kommunen tilbyde dig. Der har du mulighed for at tale din egen sag og dermed sikre dig, at beslutningstagerne har det hele med.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 15:51   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
At de vil have det i morgen er ikke ok ,,, for du skal have 14 dage til at gennemse det ...

at din sagsbehandler bare har scannet det ind og vedhæftet det er heller ikke ok.

men set i lyset af hvor lang tid du har ventet så kan du jo evt skrive til dem (hvis du mener at tingene der står er ok og dækkende ) og vedlægge en skrivelse hvori du når du skriver under også lige tilføjer ...

Citat:
Jeg vil hermed udtrykke min utilfredshed med at kommunen ikke overholder gængse love og retningslinjer , bla står der i loven at opdateringer skal indarbejdes i ressourceprofilen og i dette tilfælde er de blot hæftet på bagsiden, dette mener jeg er med til at ødelægge overblikket og helhedsindtrykket, derud over har jeg modtaget ressourceprofilen fredag og skal aflever den mandag og vil derfor påtale at man i følge loven har lov til at have ressourceprofilen til gennemsyn i 14 dage ..
det tror jeg at jeg ville gøre hvis jeg havde så kort en frist som dig, ved en evt anke fremgår det jo så mere end tydeligt at kommunen ikke har lavet deres arbejde ordentligt og at de er blevet gjort opmærksomme på dette ,

men du skal huske at skrive til sagsbehandleren at du forlanger at din skrivelse er vedhæftet forrest på din ressourceprofil ( jeg ville hæfte den på som forside )

jeg ved ikke om du har mod på at gøre det, men det er en af de måder jeg kan forestille mig at det kunne gøres , den 14 er jo gisp på Onsdag så det kommer jo helt an på dig selv .. skal det snart overståes eller skal det gøres ordentligt ? noget af en beslutning du står over for her
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 16:44   #4
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det skal både gøres ordentligt og overståes hurtigst muligt!!

Hejdien, jeg bruger dit forslag. Er simpelthen så træt af deres kosten rundt med mig... jeg er blevet tilbudt møde med udvalget, men har sagt fra - orker bare ikke mere - også derfor det er så vigtigt for mig, at papirerne er iorden.... men det er sgu sin sag, at rette op på næsten 3 års manglende sagsbehandling...

De indstiller til afslag, så kampen er langt fra ovre. Måske starter den først rigtigt på onsdag.............

Tak for jeres råd, støtte og opbakning. Det er guld værd.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 17:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
vigtigt for mig, at papirerne er iorden
Du kan desværre IKKE være sikker på, at papirerne er i orden, hvis du IKKE møder op.

Nogle kommuner har "2 forskellige journaler" på borgerne. Den ene til at "undgå" pension, den anden til indtilling til pension.

Så et godt råd er at møde op.

Hvis du ikke orker at møde op, så vil jeg kraftigt anbefale, at du beder om aktindsigt i Beskæftigelsesankenævnet, når du når så langt.

Ofte ses det, at kommunen sender nogle papirer dertil, som borgeren aldrig har set før.

Håber du læser det her, for det er meget vigtigt.

Held og lykke. Vil krydse fingre for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 21:14   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er sikker på et afslag, da behandlingsmulighederne ikke er udtømt - og det er de ikke for det er først nu jeg kommer til psykiater og reumatolog...Men jeg anker sagen, det er sikkert. Mest pga. sagsbehandlingen under min sygemelding - for den har IKKE været iorden!

Tak zuza - det overrasker mig sådan set ikke hvis de har to sæt papirer!!!!! Men rart at være forberedt...

cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så hurtigt kan det gå! carolines Din historie 65 13-01-2013 23:30
lige et hurtigt spørgsmål ?? søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 72 01-11-2012 13:32
et hurtigt spg. shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-07-2012 12:15
Lge et hurtigt ? Gunell Alt det andet 2 02-02-2010 00:07
Det gik hurtigt!! Despina Din historie 1 05-06-2008 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension