K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2007, 15:52   #1
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
MB Scheurman + Osteporose= ???

Hej med jer alle.
Jeg har i mange år vidst at jeg havde Scheurman`s syge. Jeg er 55 år gammel, mand. Sidste år gik jeg til min læge da jeg følte at mine rygsmerter var blevet værre og at min krobsholdning havde ændret sig markant til det værre.
Min læge henviste mig til undersøgelse på hospital for røngten undersøgelse da han havde en meget stærk mistanke til at det ikke "kun" var MBS.
Undersøgelsen bekræftede også at jeg havde en svær osteporose med ikke mindre end 4 brud og en T-score på -3,8 i ryg og hofter.
Tjaa så var diagnosen stillet, videre undersøgelse på hospitalet for osteporose, yderligere Dexxa scanninger der bare påviste den allerede stillede dianose.
Hov glemte at fortælle at jeg blev sygemeldt november 2006 og stadig er sygemeldt.
Undersøgelserne på hospitalet medførte at der blev søgt om Forsteo behandling.
Bevilling godkendt i oktober 2007. Behandling påbegyndt for 30 dage siden d.v.s. sidst i oktober måned.
Gener: Lidt kvalme, men ikke noget at regne for. Værre er det at jeg bliver meget træt efter at have påbegyndt denne behandling. Men bar den kan hjælpe liiiidt.
Tager stærke smertestillende tabletter flere gange dagligt for ryggen da den virkelig gør nas.
MEN........HVAD sker der så nu?????
Håber at jeg bliver tilkendt førtidspension da jeg har affundet mig med mine sygdomme MBS+Osteporose.
Min MBS er meget svær og sidder højt oppe og mine brud er konstateret på den nedre del af ryggen mod lænden. Men der er også risiko for at jeg har pådraget mig yderligere et el. to brud hvilket bliver konstateret sidst på måneden ( nov ) hvor jeg er henvist til en ny røngten udersøgelse.
Er blevet omskolet i 1994 under Team43 til ny uddannelse men håber på FP fremfor en arbejdsprøvning.
Er der nogle erfaringer omkring dette????
Mvh
Ole
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 16:06   #2
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej så kan du måske fortælle mig hvad Morbus Scheurmann betyder, det skrev min kiropraktor nemlig i min journal????
VH Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 16:06   #3
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Glemte at fortælle..

At sagen kommer med på Team møde den 29. november da ALLE data er hentet fra hospital, egen læge m.m. samt at resource profil er løbende blevet opdateret hos en virkelig sød medarbejder ved job center i Aalborg.
Hver gang der bare er blevet ændret et komma har jeg modtaget kopi af profilen.
Lægekonsulent har èn gang udtalt sig om mig, men har nu også fået status fra hospitalet samt hele min journal da jeg bad om akt indsigt fra hospitalet som blev afleveret til Job center medarbejderen i denne uge hvor jeg blev fortalt at den kommer på deres team møde den 29.november da mine sygedagpenge ophører den 30. november 2007.
Sååååååå hvad nu lille du???
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 20:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mysmys jeg har selv en søn med Scheurman` og syntes at information om dette er alt for lidt og for ringe , nu er vi så heldige at jeg også har en kærste som har det (ikke heldigt for kærsten ) men han har kunne fortælle min søn hvordan han skulle indrette sig og finde ud af at leve med den, men alligevel vil man jo gerne kunne finde ud af noget mere, men jeg har et par enkelte link ...

det her er det bedste jeg har kunne finde http://www.skoliose.dk/mb_sheuerman.htm

der er også flere debatter om netop sheuerman forskellige steder på nettet hvor du også vil kunne finde mere og andre der lider af det samme , du skal bare skrive Morbus Scheurmann på google ...
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 20:20   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
oldeknold hejsa ..

Jeg er lige nød til at høre dig , du skriver at den kommer på møde den 29 da dine sygedagpenge stopper den 30 ,...

Hvad er det for et møde er det et møde om bevilling af ftp , har du fået et brev med anke vejledning om at de stopper dine sygedagpenge ?, jeg kan se at du nu har fået sygedagpenge et år , og det er sådan at hvis du stadig er under udredning så kan de ikke bare lukke for din sygedagpenge der er regler inden for det område, men hvad har din sagsbehandler sagt ang det møde der er ? er du indstillet til pension eller er det simpelthen bare et opfølgningsmøde ?

det er meget tænkeligt at de hvis det er bare skal behandle dine sygedagpenge og at de vender tilbage med en forlængelse af disse..

hvorvidt du kan slippe for en arbejdsprøvning er det meget svært at sige noget om det, det skal være helt klart at en arbejdsprøvning ikke vil være til nogen nytte og din sag skal være meget godt oplyst for at en kommune ikke vil forlange en arbejdsprøvning og inden der overhovdet kommer en førtidspension på tale , så skal alle muligheder være udtømte også evt fleks og for at vide om alle mulighedere er udtømte må du næsten arbejdsprøve dig , eller du skal have meget præcise og overbevisende lægepapir ...
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 21:49   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan da lige få lidt her mysmys...

SCHEUERMANNS SYGDOM

Definition: Juvenil osteochondrose som resulterer i en patologisk kyphose hvor man finder mindst 3 kileformede hvirvler ved siden af hinanden. Man kan skelne mellem torakal (siddende øverst i ryggen), torakolumbal (siddende i midten af ryggen) og lumbal (siddende i lænden) morbus Scheuermann.

Forekomst: tilstanden ses hos ca. 4% af befolkningen. Den er lige hyppig hos mænd og kvinder. Den begynder ofte omkring 10-års alderen.

Årsag: osteochondrose med vækstforstyrrelse og uregelmæssig ossifikation af hvirvlerne til følge, hvilket medfører at de bliver kileformet.

Symptomer: Man kan skelne mellem 3 stadier. I første stadium findes kun en diskret rundryggethed. I andet stadium tiltager kyphosen, og der kan nu optræde smerter og rygtræthed. I det tredie stadium er kyphosen nu fuldt udviklet, og vil i mange tilfælde, afhængig af sygdommens lokalisation, være ledsaget af smerter.

Diagnose: stilles ved røntgen, hvor man ser kileform af mindst 3 på hinanden følgende hvirvler, og eventuelt "Shmorlske impressioner" som er fordybninger i hvirvlernes flader som udtryk for tryk fra tilstødende disci.

Differentialdiagnose: lumbago, spondylolyse, spondylose.

Behandling: patienterne bør tidligst muligt instrueres i rygøvelser med det formål at optræne ryg- bug- og underextremitetsmuskulaturen, og modvirke kyphosen. Endvidere bør der følge ergonomisk vejledning, og instruktion i rygbeskyttelse med. Tungt rygbelastende arbejde bør undgåes. I enkelte tilfælde kan der være indikation for at supplere med korset, særligt under opvæksten.

Forløb: ved torakal (siddende øverst i ryggen) morbus Scheuermann er der smerter hos 20-60%. Smerten aftager dog i voksen alderen, hvor de sjældent længere udgør noget problem. Ved torakolumbal (siddende i lænden) og lumbal (siddende i lænden) morbus Scheuermann har op til 80% smerter som kan være kroniske, og ledsaget af muskulær insufficiens.

Taget fra http://sundhedsinformation.dk/readar...articleid=1076
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 00:29   #7
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
1000 tak for jeres gode svar.... i er så hjælpsomme herinde
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 18:29   #8
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Takker med suppl. oplysninger...

Først og fremmest tak for de gode svar både hvad angår mig selv og oplysning op MPS.
Lidt rettelse:
Min MPS sidder højt men er dog stadig grund til en del smerter, men om det skyldes min osteporose ved jeg ikke da der også er mistanke om knoglesammenfald deroppe.
Men tilbage til min sag:
Pkt. 1 Sygemeldt November 2006.
Pkt. 2 Masser af undersøgelser hos egen læge samt div. scanninger og røngtenundersøgelser.
Pkt. 3 Diagnosen stilles...Svær osteporose kombineret med MPS.
Pkt. 4 Behandling bevilliget med Forsteo de næste 18 mdr. påbegyndt okt. 2007.
Pkt. 5 Resourceprofil løbende opdateret kombineret med lægejournaler og udtalelser.
Pkt. 6 Foreløbig konklusion svær osteporose som er en statisk lidelse uden form for helbredelse. Særlige skånehensyn ved evt. skånejob såfremt FTP ikke bevilliges.
Pkt. 7 Sygedagpenge ophører 30. november 2007.
Pkt. 8 Teammøde den 29. november mellem socialforvaltningens medarbejdere med lægekonsulent til en drøftelse ang. min situation og hvad de evt. vil indstille til. Her tænkes på flexjob, Skånejob el. FTP. Altså IKKE en pensionssag. Og jeg går ud fra at mine sygedagpenge forlænges med yderligere 26 uger som jeg kender loven????? da jeg stadig er under behandling og IKKE raskmeldt.
Pkt. 9 NEJ det er ikke den egentlige pensions sag der skal tages op men en drøftelse af det videre forløb hvor jeg ikke er indbudt, ej heller min sagsbehandler fra jobcenteret, kun en drøftelse udfra de foreliggende oplysninger der dog set udfra mine øjne kun kan læses som jeg ALDRIG vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på alm. vilkår da sygdommen kun forværres og er kronisk med stærke smerter.
Håber disse oplysninger foreløbig er nok, ellers bare spørg løs, intet er helligt for mit vedkommende.
Mange hilsener til jer alle, og husk nu at sætte krydset det rigtige sted på tirsdag
Ole
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 14:52   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Ole

Nu var det ikke fordi jeg ville antyde at du ikke havde ondt...med det jeg satte ind...
Der står jo sådan her:

Citat:
Forløb: ved torakal (siddende øverst i ryggen) morbus Scheuermann er der smerter hos 20-60%.
Så du skal ikke tro at vi er som kommuner er flest....jeg tror gerne på at du har ondt...jeg kender flere som har den siddende højt oppe og som har mange smerter...og det vel at mærke uden at de har de andre sygdomme som du har..

Jeg vil da tror at det er en oplagt sag til en fleksvisitation...

Om det kan være en pensionssag....tja det er ikke til at sige....
Som jeg ser det....så kommer det nok mest an på hvilken kommune man kommer fra end hvilke sygdomme man har...

Jeg forstod ikke helt det du skrev under pkt 8.

Citat:
Pkt. 8 Teammøde den 29. november mellem socialforvaltningens medarbejdere med lægekonsulent til en drøftelse ang. min situation og hvad de evt. vil indstille til. Her tænkes på flexjob, Skånejob el. FTP. Altså IKKE en pensionssag.
Du skriver altså IKKE en pensionssag.....
Du skriver samtidig at der tænkes på fleksjob, skånejob eller FTP

FTP er mig bekendt en førtidspension
Skånejob gives kun til førtidspensionister
Så er der kun fleksjob tilbage...

Har du fået at vide hvad de vil drøfte den 29 nov ?
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 15:17   #10
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Møde den 29. november..

Hejsa med jer igen..
Mødet den 29. november skal afklare ( som jeg har forstået det ) hvad teamet vil indstille mig til i forbindelse med min langvarige sygdom som IKKE kan helbredes.
Som skrevet ophører mine sygedagpenge den 30. november efter at have fået udbetalt dem i 52 uger.
Så enten er det en forlængelse af sygedagpengene eller:
En egentlig indstilling til min fremtid da jeg aldrig mere vil komme på arbejdsmarket på alm. vilkår.
Så enten en indstillining til Flexjob, eller arbejdsprøvning eller direkte indstilling til FTP ( førtidspension )
Men der må da være nogen herinde der har været igennem den samme tur:
Sygemelding ( langvarig og aldrig mere tilbage tilbage til arbejdsmarkdet efter lægekonsulentens første udtalelse )..
Og et såkaldt "Teamøde" men her er det jeg ikke rigtig er med mere, så derfor dette indlæg.
Mvh
Ole
Husk krydset det rigtige sted imorgen....XXXXXXX
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension