K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2015, 09:39   #1
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Melde sig ud af systemet - selvforsøgelse

Min situation er den at jeg har 2 kroniske smertesygdomme der kommer i anfald, jeg kan derfor have ok dage og dage hvor jeg kun kan ligge i sengen.Jeg får har desuden haft en depression. Min arbejdsevne er af flere læge vurderet til under 50 procent. Jeg har været på revalidering, hvor jeg 2 gange har været sygemeldt. Jeg blev raskmeldt for 3 måneder siden, og det er så meningen at jeg skal skrive speciale nu. Problemet er at jeg er igennem de sidste 2 måneder er blevet tiltagende stresset, med hjertebanken, store problemer med kort og langtidshukommelse, forvirring og mine fysiske symtomer er blusset op. Jeg har følt mig presset af at være i det sociale system og kan slet ikke klare tanken om afklaring af arbejdsevne mm. Jeg har talt længe med min mand og vi er blevet enige om at jeg må stoppe specialet og melde mig helt ud af det sociale system og få ro på. Vi kan nok godt klare os et par år, men hvad sker der så. Kan jeg komme ind i systemet igen. Hjælp mig meget gerne med hvad det vil have af konsekvenser. På forhånd tak
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2015, 10:20   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
øv hvor er det træls og synd for dig at du bliver så stresset...

Du kan vælge at tage orlov fra studiet når du ikke er i "systemet".. det synes jeg måske er ret vigtigt? for måske får du det bedre i løbet af de par år og vil så have mulighed for at skrive dit speciale og dermed blive færdig?

Resten må andre svare på. God bedring og håber du finder en god løsning for dig og din familie
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 17:35   #3
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
er der ikke flere med gode råd
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 17:46   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens "melde" dig ud af hele systemet...hvis du/i kan klare jer uden hjælp fra systemet...

Når og hvis du skal ind i systemet igen....ja så skal du starte forfra med...ja mere eller mindre det hele...lægelige papirer, arbejdsprøvning osv osv...

Ud over det med at skulle starte forfra med alt...ja så kan jeg ikke se at der skulle være noget dårligt i at "melde" sig ud af systemet...

Man bør dog altid have med at lovgivningen vil kunne ændre sig....og de fleste gange...ja så er det til den dårlige side den ændre sig...så det måske vil blive sværere fremover...selv om vi ikke håber at det sker..

Så det er lidt op til dig om hvorvidt du virkelig har brug for den frihed...og selvfølgelig om du/i vil kunne klare jer selv helt uden hjælp fra systemet...

Du kan jo også håbe på at den ro vil kunne hjælpe dig så meget at du slet ikke vil have brug for systemet i fremtiden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 20:15   #5
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvad betyder at melde ud af system? Raskmelding eller at stoppe medvirkning af opfølgning?
Det er ekstreme dårlig ide at gøre det. Du har allerede tabt 50% af din arbejdsevne. Du kan ikke klare dig i arbejdsmarked med din rest evne.
Måske har du opsparing som du kan bruge at klare dig i 2 år. Hvad så? Du skal starte med at søge kontanthjælp og starte process forfra.Måske kommer der endnu strammere regler.
Jeg kan ikke se nogen gevinst ved at "melde ud af system" bortset fra skade sigselv
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 23:07   #6
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Jeg vil ikke melde mig ud af systemet for at få en gevinst. Jeg vil melde mig ud nogle år fordi jeg har så meget stress og angst som medfører at mine fysiske sygdomme går helt amok. Jeg har brug for fuldstændig ro og derfor vil jeg meget gerne have nogle år væk. Jeg kan ikke få kontanthjælp når jeg er gift, så det var et ressourceforløb jeg evt kunne få.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension