K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2015, 13:30   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Virksomhheds konsulenter / Praktik

Hejsa - Jeg har nu væreti praktik i ca 10 mdr - jeg var indstillet til 6 mdr's praktik, og 1 års ressource forløb, jeg optrappede timer .. og kom op på ca 20 timer 3 dage ugentligt, men trappede ned igen til ca 12 timer a 2 dage.

Det lå jeg på da ressource forløbet sluttede i april, men de forlængede praktikken da jeg først kunne komme for rehabilitereings team i september ..
Så nu har jeg været i praktik 4 mdr mere og fast haft 10-12 timer ugentligt.

I hele praktik perioden tror jeg der var 2 opfølgninger i starten, jeg har rykket mange gange til den koordinerende sagsbehandler, da jeg jo håber på et fleksjob - og håber på at praktikstedet ( som er glade for mig ) ville ansætte mig i et sådant. Desuden er der blevet afskediget en gammel medarbejder i samme job funktion, så ville jo være super hvis man kunne arrangerer noget.

Men der har ingen kontakt været, Min koordinerende sagsbehandler siger de ikke vil kontakte skolen da de jo ikke ved hvad udfaldet af rehabiliterings team mødet er. - Jeg er klar over der ikke kan laves aftaler, men kunne man ikke følge op, bevarer kontakten - og snakke om hvis og så videre...

Når jeg siger til sagsbehandleren om ikke formålet med praktikken også er at skabe en relation til en virksomhed og dermed potentielle muligheder.. siger han direkte at det er det ikke.

Men der regler for den slags ... Jeg fandt dette med formål bag virksomheds praktik


Hvad er formålet med en virksomhedspraktik?
Formålet med en virksomhedspraktik kan være:

At man vil undersøge om der er et godt match mellem faglige og personlige kompetencer og et konkret type job
At man vil træne sine faglige og personlige kompetencer i virksomhedspraktikken
Man ønsker at arbejde for en virksomhed som ikke har en konkret jobåbning, men ønsker alligevel komme i betragtning når der næste gang er plads
At man ønsker at afprøve nye jobmuligheder uden for sine primære erfaringer
At man brug for at komme i gang HURTIGT
At man hellere vil finde din egen aktivering end at vente på at jobcenteret
At man vil supplere med andre jobsøgningmetoder end blot traditionel jobsøgning


Men ved ikke om det er en officiel tekst ..

Nogen ?
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 13:38   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du fået en dato for mødet med rehabiliteringsteamet?

Er det rigtigt forstået at du fortsat er i praktik?

De formål du har fundet frem omkring virksomhedspraktik lyder mere som formål med virksomhedspraktikker ledige kommer i. Hvor fandt du listen?
Jeg tænker du er i en virksomhedspraktik, hvor formålet er at afklare din arbejdsevne i forhold til tilkendelse af fleksjob. Så derfor er jobkonsulentens indsats mere afventende.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 13:54   #3
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Jep skal til møde den 8/9 dvs på næste tirsdag og er ved at lade op til det :-) .. Ja jeg er fortsat i praktik, da jeg forstod på min sagsbehandler at hvis Jeg takkede nej røg jeg på kontanthjælp ( men tænker nu det er fint nok at jeg nu kan dokumenterer at jeg kan arbejde fast 10-12 timer)

Men er sur over de ikke har fulgt op, og har nu spurgt min sagsbehandler om hvad formålet med praktik forlængelsen egentlig var - hvortil han svarer at "du forlængede jo selv praktikken" WTF

Ja jeg googlede bare på "formål praktik" -

---



Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Har du fået en dato for mødet med rehabiliteringsteamet?

Er det rigtigt forstået at du fortsat er i praktik?

De formål du har fundet frem omkring virksomhedspraktik lyder mere som formål med virksomhedspraktikker ledige kommer i. Hvor fandt du listen?
Jeg tænker du er i en virksomhedspraktik, hvor formålet er at afklare din arbejdsevne i forhold til tilkendelse af fleksjob. Så derfor er jobkonsulentens indsats mere afventende.
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 14:43   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Pøj pøj med mødet den 8. Du får da forhåbentligt bevilliget fleksjob og så kan du straks uopfordret søge stillingen, der hvor du har været i praktik.

Er du så heldig at du har fået sygedagpenge frem til nu? Det er godt såfremt du bliver ledig, for så får du den højeste ledighedsydelse. Og ja som du siger har du da ihvertfald bevist at din arbejdsevne stabilt ligger 10-12 timer. Plus du må kunne få en positiv udtalelse/anbefaling med fra arbejdsstedet til fremtidig jobsøgning, hvis ikke de kan ansætte dig selv.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 16:23   #5
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Ja desværre var stillingen der blev ledig en fuldtids stilling, derfor jeg havde håbet på en dialog med fx virksomheds konsulent om "nu da jeg lå fast på 12 timer og de manglede en mand osv osv"

Ja ber til guderne virkelig om at få Flex og komme ud af systemetså kan jeg langsom måske blive raskere.. -

Desværre nej til sygedagpenge, de røg da jeg gik fra revaliderings forløb til ressource forløb. Desværre .. men jeg vil gøre alt for at finde et flex job hurtigt...det må være muligt !!





Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Pøj pøj med mødet den 8. Du får da forhåbentligt bevilliget fleksjob og så kan du straks uopfordret søge stillingen, der hvor du har været i praktik.

Er du så heldig at du har fået sygedagpenge frem til nu? Det er godt såfremt du bliver ledig, for så får du den højeste ledighedsydelse. Og ja som du siger har du da ihvertfald bevist at din arbejdsevne stabilt ligger 10-12 timer. Plus du må kunne få en positiv udtalelse/anbefaling med fra arbejdsstedet til fremtidig jobsøgning, hvis ikke de kan ansætte dig selv.
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension