K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2007, 10:26   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Spørgeskemaer om sagsbehandling

Skema til Social ordfører og socialminister NR 1

Navn:

Kommune:
Odense

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe
siden august 2003


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpengeStillet diagnose:


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:

OK


Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?___

ja og ja


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:
ja, før

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :
ingen

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation: _
eft.år 2006



Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:
ja

Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?
ja

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):

har ikke bedt om aktindsigt, men har fået udleveret papirerne pr. automatik


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Nyretransplanteret i 1987. Kontaktet fagforening (OLF) i 2003 og fik derefter kontakt med flexafd. I Odense. Alt er forløbet meget fint. Jeg er tjenestemandsansat i Odense Kommune siden 1981

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:

Jeg har det fint og fngerer fint med mit arbejde og min familie.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig):

ja__X__ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:30   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 2


Navn:

Kommune:
Ballerup


Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe:

Sygedagepenge


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge
Stillet diagnose:
Diabetes 1 og forhøjet stofskifte


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt
Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:


Nej der er endnu ingen lægekonsulent som har kigget på min sag. Jeg har nu ventet på lægekonsulenten i 3 uger.


Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Jeg har ingen ressourceplan fået lavet af kommunen, men jeg har en fra en arbejdsprøvning


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:


Ja den er skrevet under før at der er taget stilling til at søge førtidspension.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :

1 gang.


Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation:

9. april 2007.





Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:


Nej det blev ikke respekteret fuldt ud.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Nej

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):


Ja jeg har bedt om aktindsigt. Men jeg har ikke fået alle læge paiprerne. Der var ingen notater overhovedet.


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):


Jeg har været syg siden,sommeren 2005. Jeg har gjort alt hvad kommunen og samtlige læger har bedt mig om at gøre.

Kommunen der imod, har ikke været så flinke til at hjælpe mig i forbindelse med at søge førtidspension. Jeg fik ord ret at vide, jeg det var en principsag for min sagsbehandler, som gjorde at hun ikke kunne søge pensionen for mig.
Så nu søger jeg selv førtidspension. Jeg har været oppe og skriver under på pensions ansøgningen d. 29. januar 2007, men har intet hørt siden. Jeg har henvendt mig op til flere gange om måneden til min sagsbehandler, men lige lidt har det hjulpet.
Uden at få noget af vide om det, har jeg lige pludselig fået en ny sagsbehandler. Hun fortalt mig, at der manglede papirer fra deres lægekonsulent, før at hun kunne sende den videre til pensionsnævnet. Det er disse papirer som jeg nu har ventet på i 3 uger
.


Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:


Det er ekstremt hårdt at være blevet syg, efter så mange år på arbejdsmarkedet.

Man føler det som ekstremt nederlag, at man ikke kan arbejde mere på grund af sygdom.
Nu er vi så 3 syge hjemme hos mig, hvilket ikke har gjort det nemt for mig/os (min mand er førtidspensionist, og min mindste datter er i fleksjob). Det gør det så heller ikke nemmere at kommunen har strukket min sag så meget i langdrag.

jeg har mange nedture, hvor jeg bare sidder og græder hele dagen, fordi at det hele ser så sort ud. Er man købt eller solgt. Går min pension igennem eller ej.

Mit ønsker for fremtiden er derfor nu, at min pensionsag går igennem. Så vi måske her hjemme kan prøve at få en "normal" hverdag til at fungere. For det gør den bestemt ikke nu, tværtimod!!!


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:



Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja_x___ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:33   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Navn NR 3


Kommune
Vordingborg

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på
kontanthjælp (hvor længe)
Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge

Jeg er på ledighedsydelse og har været det i 2 år nu.

Stillet diagnose

Tilbagevendende depressioner og generaliseret angst.

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Kommunen har aldrig stillet andre diagnoser men har handlet i strid med de skånehensyn jeg har. De har faktisk ført mig ud i en mere invaliderende forværring i min sygdom. Jeg er nu indstillet til pension.



Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.

Lægekonsulenten har set på min sag adskillige gange. Hun har sået stor mistro og tvivl om mit helbred. Hun har aldrig oversat mine diagnoser og jeg har kun talt med hende i 2004.



Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt

Ja til begge dele. Men havde jeg ikke forlangt at ressourceprofilen blev opdateret var det ikke sket foreløbig. Der har været mange forhalinger og uklare meldinger undervejs i forløbet.


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob(fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.

Ja det er den.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg

Jeg har kun skiftet sagsbehandler i forbindelse med kommunesammenlægningen.

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation

Jeg er aldrig blevet kontaktet uden jeg selv har rettet henvendelse.


Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger

På ingen måder.

Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

De bliver overhovedet ikke respekteret men negligeret som "normale"!

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten)

Jeg har bedt om aktindsigt og jeg har kun modtaget mine egne. Notatpligten er ikke overholdt og i modstrid med loven.



Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Jeg har været syg siden foråret 2004. Jeg forsøgte tilbagevenden til mit job, men det kunne ikke bestrides.
Arbejdsgiver var meget ufleksibel. Jeg fik 8 måneders opsigelse. Jeg var på et afklaringskursus og efterfølgende arbejdsprøvninger.
I disse arbejdsprøvninger viste det sig at mine reaktioner og min evne til at bestride et job var betydelige.
Jeg blev mistænkeliggjort og blev til sidst testet hos en neuropsykolog. Hun anbefalede mig en plads på det rummelige arbejdsmarked og jeg måtte ikke udsættes for yderligere belastninger.
Derpå blev der af min sagsbehandler søgt om fleksjob, men dette blev ikke bevilget.
Sagen blev anket, og jeg blev henvist til A-kasse, idet jeg blev vurderet rask. A-kassen rådighedsvurderede mig og fandt mig ikke til rådighed for et job.
Jeg var så henvist til kontanthjælp som supplement til min mands indtægt i 4½ måned.
Jeg fik medhold i ankenævnet og blev visiteret til fleksjob med tilbagevirkende kraft.
Jeg fik en for mig meget stor sum og min daværende sagsbehandler sagde at mellemværende med skattevæsnet var ordnet således at jeg intet smæk fik. Jeg fik et smæk på 16.000 kr.
Sagsbehandler foretog sig intet uden jeg selv henvendte mig, og de job hun henviste mig til var helt ved siden af mine skånebehov.
En enkelt arbejdsgiver opdagede det heldigvis og fravalgte mig.
Jeg blev mere og mere syg men var stadig opsat på at få et job.
Jeg blev tilmeldt kursus som et yderligere afklaringsforløb. Dette var totalt uegnet.
Efter en operation blev jeg tilknyttet en ekstern konsulent som var ekspert i at skræddersy job til alle.
Hun foreslog mig et job som jeg var meget usikker på, men jeg indvilgede i at tage en samtale og se stedet.
Der blev jeg røvrendt noget så eftertrykkeligt. Konsulenten havde forinden sagt at jeg kunne sige nej hvis jeg ikke følte jeg kunne magte det, men da vi kom til samtalen havde hun faktisk allerede aftalt med arbejdsgiver at jeg skulle starte.
Jeg følte mig udsat for et stort pres så jeg sagde afmægtigt ja.
Jeg holdt i 6 dage men måtte tilsidst sygemeldes af min læge.
Jeg havde virkelig forsøgt at give udtryk for mine skånebehov, og fik undervejs i de 6 dage fortalt af arbejdsgiveren at jeg ikke egnede mig til at være på arbejdsmarkedet med de store skånebehov jeg havde. Jeg lænede mig tæt op af en førtidspension.
Konsulenten var meget uforstående overfor sygemeldingen og mente at jeg skulle give det mere tid og at min læge beskyttede mig ved sygemelding.
Jeg har nu været sygemeldt på ledighedsydelse i et år.
Jeg er blevet sat i intensiv terapeutisk behandling på psykiatrisk afdeling og har været gennem et indlæggelsesforløb hvor jeg var ved at tage mit eget liv i afmagt og frustration.
Kommunen har været meget nølende i hele sagen, og jeg har selv skullet holde den i gang så der skete noget.
Jeg har fået en bisidder fra mit pensionsselskab, som har været en god støtte og hjælp.
Ligeledes har jeg været ledsaget af min psykiatriske kontaktsygeplejerske til møde med kommunen, idet de ville sende mig i arbejdsprøvning her i begyndelsen af august.
Dette blev heldigvis afværget. Jeg er nu indstillet til førtidspension og min sag skal for den 18. oktober 2007.



Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Det har kostet stort slid på familien.
Vennerne er stået af for længe siden. De der holder ved, er de sejeste. Jeg magter ikke flere nedbrydende nederlag. Jeg er så nedslidt at kun en førtidspension kan komme på tale nu.
Jeg har gennem hele forløbet selv forsøgt at fortælle kommunen hvordan og hvad jeg kunne tænke mig. Men jeg fik nej til en mentor, og det har kun kostet mig yderligere forværring i min tilstand.



Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Jeg er nu indstillet til førtidspension og forløbet frem til at få den forhåbentlig bevilget er beskrevet.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig )

Ja mit skema må gerne lægges ud på K 10!
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 4


Navn:

Kommune:
Århus


Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe: _

Jeg er visiteret til fleksjob og har haft arbejde som sådan, men kunne desværre ikke klare det . Derefter blev jeg henvist til jobcenteret i byen hvor jeg skulle gå fra 9 til 14 hver dag. Det vidste min daværende sagsbehandler godt at jeg ikke kunne – jeg har slidgigt og kan ikke arbejde/gå i skole mere end max. 3 til 4 pr. dag.
Jeg fik af vide at hvis jeg sagde nej stod jeg ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og de ville fjerne min ledighedsydelse. Jeg havde ikke noget valg og jeg har ikke modtaget nogen form for penge siden 1.1.2007.

Hvorfor min sagsbehandler ikke visiterede mig til arbejdsmarkedsnetværket hvor jeg kunne få en jobkonsulent ved jeg ikke, men det gjorde hun ikke. Jeg fik en ny sagsbehandler som henviste mig og jeg har nu været tilknyttet dem i knap 10 mdr. og kun fået ET tilbud om job som slet ikke passede min profil og situation. Så jeg har stået til rådighed for arbejdsmarkedet i 10 mdr. uden at få en krone for det. Jeg har anket sagen men den trækker bare ud. Jeg fik først af vide at jeg ville høre fra dem om 5 måneder, så yderligere 3 måneder og det sidste er yderligere 4 måneder. Jeg har meldt min ind i LASF og får advokat bistand til min anke til Århus Kommune


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge
Stillet diagnose:

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:

Jeg har været igennem alle relevante lægebesøg og operationer og mener stadig at kunne klare et ca. 15 til 18 timers fleksjob – jeg kan bare ikke få et. Kommunen har ikke fjernet noget mig bekendt.



Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?
Ja

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:

Efter

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :_

3 + 4 forskellige jobkonsulenter de sidste 10 mdr.

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation: _

Det bliver jeg aldrig – tværtimod forsøger jeg flere gange ugentligt at komme i kontakt med min jobkonsulent, men hun har enten telefon svarer på eller er til møde eller frokost. Jeg har skrevet til hende på mail og bedt hende kontakte mig men intet hørt. Det er en uge siden nu.




Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:

ja


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

ja det synes jeg de gør de steder jeg har været i arbejdsprøvning og fast ansat. Men ikke hos kommunen.



Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):

Nej det har jeg ikke, men overvejer det kraftigt.

Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Jeg blev syg i 2003 med slidgigt i lænd og skuldere og stoppe som pædagog efter 20 år i faget. Jeg blev fyret. Jeg blev arbejdsprøvet og fik bevilliget fleksjob i 2004. Derefter arbejdede jeg i 1 år og 3 mdr. 20 timer om ugen, men måtte stoppe da jeg ikke kunne klare det og havde for mange sygedage. Jeg blev fyret igen.
Derefter startede mit mareridt som jeg har beskrevet længere oppe. Jeg søger mellem 4 og 6 stillinger i snit om ugen, men har endnu ikke fået et job. Jeg føler mig fuldstændig alene i dette her og det virker som om jeg bare kan klare mig selv uden hjælp. Ingen penge, ingen job og meget svært ved at komme i kontakt med min jobkonsulent. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.



Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:

Jeg fik en depression i efteråret 2006 og startede hos psykolog. Jeg søgte om hjælp da jeg jo ingen penge fik, men fik afslag. Jeg lånte pengene i banken og gik hos psykolog i godt ¾ år ad. 900 kr. i timen.
Jeg fik det bedre og var fuld af gå på mod. Det er kommunen stille og roligt ved at pille af mig igen ved at ignorere mig og aldrig til at komme i kontakt med. Når jeg skriver til min jobkonsulent at jeg er ked af det og føler mig alene og ikke kan træffe hende på telefon, og om hun godt vil skrive til mig og jeg intet hører i over en uge – har stadig intet hørt d.d. så bliver jeg ked af det og føler mig godt og grundigt tilsidesat og ligegyldig.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:

Jeg var ikke syg nok til at få førtidspension da jeg søgte det. Jeg kunne med en førtidspension have beholdt mig daværende arbejde, dog som et skånejob og ikke et fleksjob. Men mit afslag gjorde at jeg så fik fyresedlen i stedet for.


Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja__x__ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 5


Navn.


Kommune.
Vesthimmerland, men under den langvarige sagsbehandling var det Løgstør Kommune.

Situation –

Har været i fleksjob i 1½ år, men er nu langtidssygemeldt og har netop modtaget fyreseddel med 3 mdr. varsel, da firmaet ikke forventer mig tilbage.


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge?

Er ikke på kontanthjælp.


Stillet diagnose.
Ja.

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt.
Nej.


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.

Min diagnose er blevet nedtonet og omgået med dårlige undskyldninger for, hvorfor jeg har mine problemer.

Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag.
Jeg føler mig vildledt og presset ud i videreuddannelse som hurtigt måtte afbrydes. Mislykket langvarigt kursus. En ressourceprofil som blev henlagt i ½ år i smøl oven i de flere år det i forvejen har taget.
Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Jeg er nu i en ny situation pga. min langtidssygeplan, så jeg ved ikke hvad der nu kommer til at ske.

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.

Ved ikke.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?
Ca. 10 gange.

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation –

Ca. 1 måned.


Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger.

Nej.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Ved endnu ikke.


Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten)

Husker ikke.


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Pga. en traumatisk barndom/ungdom har jeg PTSD som er blevet kronisk da jeg i for mange år ubehandlet har haft PTSD. Har desuden fået en række fysiske sygdomme.

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?

Jeg har 2 gange forsøgt selvmord for nogle år siden. Nedture og depression var dagligdag under min sagsbehandling hos kommunen.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig) ja---X-- nej-------
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:54   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 6


Navn:


Kommune:
Odense

Situation:
Jeg er henvist til at bruge af egne opsparede midler på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge.

Stillet diagnose:
077 Forstyrrelse i personlighedsstruktur, anden type, 070 Somatoform tilstand.

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt.

Nej.


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.

(JA) Jeg har skriftlig anmodet om at få en vurdering fra min psykiater om hvorvidt jeg vil blive mere syg ved fortsat arbejdsprøvning samt en vurdering af, om jeg har udsigt til at forbedre min tilstand. Min sagsbehandlers begrundelse for en fortsat virksomhedspraktik var at det ikke var afklaret om jeg havde udsigt til at få det bedre. Der blev svaret også skriftligt, at det var der ingen grund til, fordi læsekonsulenten ville foretage sin egen vurdering des ud agtet.

Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Det har været meget vanskeligt at blive hørt og jeg har måttet bekoste en advokat for at få mulighed for at få mine egne kommentarer til socialrådgiveren vurderinger med i min ressourceprofil.

Er ressourceprofilen underskrevet af dig før der er taget stilling til fleksjob?
Nej
Er ressourceprofilen underskrevet af dig før der er taget stilling til pension?
Ja

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?
10 gange på 2 år.

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation?
Den 2. 10. 07

Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger?

Ja, men det blev betvivlet om de stod i forhold til hinanden.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Nej, jeg måtte have en ekstern socialrådgiver med fra OUH for at komme igennem og efterfølgende blev min arbejdsindsats af min socialrådgiver beskrevet som, at den var udtryk for, at jeg ikke viste vilje til at yde mit bedste. På trods af voldsomme smerter under hele forløbet.


Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med?

(Ja). Jeg har bedt om aktindsigt flere gange og først med bistand fra en ekstern socialrådgiver fik jeg tilsendt alle dokumenter efter et halvt år og 2 forsøg.

Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Jeg har været syg i 6 år udenfor arbejdsmarkedet og før dette nogle år på arbejdsmarkedet.
I sommeren 2006 blev der lavet aftale om en virksomhedspraktik, som jeg selv fandt.
Denne mundede ud i en anbefaling af, at jeg fik undersøgt mulighederne for et fleksjob. Under det pågældende forløb var jeg blevet endog meget mere syg og jeg anmodede om, at der blev indhentet lægelige oplysninger om min tilstand.
Dette ønske blev ikke imødekommet og jeg blev henvist til ordinært job, selvom jeg kun havde klaret 20 timer i gennemsnit om ugen i min praktik.

Herefter var der et meget opslidende sagsforløb, hvor jeg blev mere og mere syg. Jeg var i længere perioder sengeliggende med høj feber og mit sociale liv faldt helt fra hinanden. Jeg var flere gange ved at opgive alt. Det virkede fuldstændig håbløst at komme igennem selv overfor ledelsen på området.

I foråret 2007 blev der igen etableret en virksomhedspraktik, som jeg også selv fandt.
Denne viste, at jeg havde mistet min arbejdsevne helt. Forløbet blev afbrudt den 21. maj 07 med den begrundelse, at jeg ikke viste vilje til at yde mit bedste og fordi jeg var faldet for grænsen for at få sygedagpenge. Belært af erfaringen fra 2006 bad jeg om, at der blev indhentet lægelige oplysninger til at underbygge det opnåede resultat af min praktik. Dette blev ikke imødekommet.

På et møde med forvaltningen den 6. 8. 07 blev det aftalt, at jeg skulle ud i en ny virksomhedspraktik fordi det var den eneste mulighed for at blive endeligt afklaret i forhold til arbejdsmarkedet.
Endnu engang blev min anmodning om at få en lægelig vurdering af det hensigtsmæssige i dette ikke imødekommet.

På et møde den 2. 10. 07 hos min socialrådgiver blev det meddelt, at sociallægen på baggrund af en statusattest fra min psykiater havde vurderet, at min tilstand udgjorde en massiv barriere imod tilbagevenden til arbejdsmarkedet. På det grundlag havde min sagsbehandler besluttet at indstille mig til førtidspension.

Jeg er igennem forløbet blevet stillet i et dårligt lys og mine anmodninger om deltagelse at bisidder, forklaring på de forskellige afgørelser og mine forsøg på at blive inddraget i sagsbehandlingen er blevet betragtet som vægring og mødt med trusler om, at jeg vil miste mine sygedagpenge, hvis jeg ikke gjorde som sagsbehandleren sagde.
Jeg har på ingen måde opfattet forløbet som et samarbejde. Jeg har fra begyndelse haft en forventning om, at jeg ville komme i arbejde igen og at jeg ville få støtte til dette ønske, men jeg desværre måttet sande at dette ikke er lykkes. Den seneste sagsbehandler er forstående for min situation.


Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Forløbet har haft den konsekvens, at jeg er blevet skilt og har været nødt til at sælge mit hus, at jeg er blevet isoleret i forhold til familie og venner.
Jeg vil gerne ud nogle timer for at møde andre og for at yde en indsats i et arbejde. Jeg har behov for forståelse for mine gener, men mener samtidig, at jeg kan bidrage positivt i et samvær med andre. Jeg har ikke talt med min sagsbehandler om det, men afventer afgørelsen om min førtidspension og vil tage det op efterfølgende.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig)? Ja
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:56   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 7


Navn:


Kommune:
Aalborg


Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe:

sygedagpenge fra ca 2002 til 2006 herefter på kontanthjælp


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge

Nej, kom på kontanthjælp efter at have søgt om førtidspension og (selvfølgelig) fået afslag


Stillet diagnose:

Diskusprolaps i lænden efter arbejdsskade, opereret i 2003, og seneste scanning fra 2006 viser blandt andet recidiv prolaps samt en ny prolaps og arvæv efter operationen.



Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Har været sent til psykolog af kommunen (inden seneste scanning), da de ikke troede på at jeg havde smerter og de mente at det måtte være psykisk


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:



Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Ja

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:

Ja


Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :

6


Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation:

???????????



Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:

NEJ

Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Nej

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):

Har bedt om aktindsigt, men ved ikke om alt var med (notatpligten)


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Jeg kom til skade på arbejde d. 30-12-2000, efter 10 års arbejde ved samme arbejdsgiver.

Var sygemeldt ca. 7 måneder, og prøvede herefter at vende tilbage til mit arbejde men måtte opgive.

Jeg blev opereret for en stor diskus prolaps i 2003, og fik det umidelbart meget bedre, men efter ca 2 måneder blev det helt galt, og jeg fik det meget værre.

Jeg har efterfølgende, frem til 2005, været i 4 arbejdsprøvninger uden noget godt resultat (flere smerter og for få timer), jeg har flere gange i denne tid forsøgt at overtale kommunen til at sende mig på revalideringscenter, men uden held, (det var ikke relavant for mig).

Jeg søgte om førtidspension i 2006 og fik afslag, ”alle revalideringsmuligheder var ikke udtømt”, nu mente kommunen at jeg skulle på revalideringscenter ?????????.

Jeg startede på revalideringscenter Aalborg i 2006 i afprøvning, og det gik rigtigt godt, de mener at jeg kan arbejde op til 4 timer dagligt, hvis mine skåne hensyn tilgodeses.

Jeg har herefter søgt om at få bevilliget fleksjob, men fået afslag, da kommunen ikke tror, jeg kan klare så mange timer på det ”rigtige” arbejdsmarked.

Jeg har nu været i endnu en arbejdsprøvning, som VICEVÆRT/GARTNER, på flere forskellige egendomme rundt om i Aalborg med dertil hørene grønne områder. Denne arbejdsprøvning har jeg selvfølgelig ikke kunne klare, og jeg er netop startet på min syvende arbejdsprøvning. (Jeg har selvfølgelig gennem hele mit sygeforløb forsøgt at forbedre min ”tilstand” med fysioterapi, træning, smerteklinik mm.)



Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:

Det har selvfølgeligt påvirket min familie meget at jeg er blevet ”syg”, jeg kan ikke holde til at være med min søn i Tivoli, Fårupsommerland eller lignende, uden det ”koster” en eller flere dages nedtur, med ekstra smerter og flere smertestillende piller.

Fodboldt og andre vilde ”lege” er også udelukket (man skal jo også være klar til næste dags arbejdsprøvning).
Mange daglige gøremål som støvsugning, gulvvask o.s.v må min kone ordne selv, og når de tunge indkøbsposer skal slæbes hjem, står hun igen for skud.
Vi har p.g.a mit helbred, og økonomi været nød til at sælge vores hus, som vi gennem flere år selv havde renoveret. Det har været meget hårdt psykisk ”bare” at skulle indse at jeg ikke kan de ting jeg kunne før, og kommunens mistro og langsomme sagsbehandling har bestemt ikke gjort det hele nemmere. Jeg håber på at få et fleksjob, eller skånejob jeg kan holde til, så vi kan komme videre med vores liv og selv bestemme over det igen.



Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:




Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja_X___ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 11:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 8


Navn:



Kommune:

Helsingør

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe:

Godkendt til flexjob og dermed ledighedsydelse okt. 03


Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge

Stillet diagnose:
Cerebral pares. Som følge deraf dårlig/slidt ryg, arme og til dels ben. Derudover degenerering (prolaps) mellem 2 ryghvivler. Jeg har derudover en prolaktinforstyrrelse hvilket giver mig hovedpine/migræne ca. 10 dage pr. mdn.

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:

Lægekonsulenten har set på min sag 2 gange. Første gang maj –03 hvor hun mente at alle behandlingsmuligheder var udtømt og igen okt. –06 hvor hun mente at alle behandlingsmuligheder IKKE var udtømte. Jeg har nu i 11mdr. forgæves forsøgt at få skiftende sagsbehandlere til at udbede sig en forklaring på dette. Den ene sagsbehandler har endda skrevet til mig, at sagen er sat til fornyet udtalelse, hvilket er løgn. Ud over dette har lægekonsulenten skrevet, at jeg jo har det vældig godt. Baseret på ½ linje fra én spec.læge, der spurgte mig hvordan jeg havde det lige nu. Lægekonsulenten fokuserer udelukkende på, at jeg er spastiker, alt andet er udeladt.



Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Der er lavet rec.profil incl. Partshøring.


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:

Er i orden.



Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?

Er i gang med sagsbehandler nr. 11 siden marts-03


:Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation:

Har ALTID været mig selv der har taget kontakt til kommunen vedrørende opfølgning.

Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:

Delvis, de steder jeg har været i arbejdsprøvning, har der været stor respekt for, at det er mig selv og kun mig der har kunnet vurdere hvad jeg kunne holde til. Jeg er stødt på et par sagsbehandlere der ikke har villet acceptere at min arb.evne er stærkt begrænset. Én har f.eks. sendt mig på kursus 30 timer pr. uge, med besked om, hvis jeg ikke møder op ryger ledighedsydelsen.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Både, og.


Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):



Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Har været syg hele mit liv. Men har klaret mig selv indtil 1994 hvor jeg for anden gang p.g.a. problemer med ryggen må skifte job. Bliver fyret p.g.a. for mange sygedage og bliver herefter revalideret. Bliver færdig med studie januar –99. og arbejder stærkt smerteplaget indtil marts-03. hvor jeg sygemeldes og ikke har været i arbejde siden. Godkendes til fleksjob okt. –03. Og min sag overgik til behandling med henblik på indstilling til pension i okt. –05 og siden er der ikke sket andet end indhentning af nye lægepapirer og et kursus efterfulgt af en arbejdsprøvning, der viste at jeg kan holde til ca. 6 timer pr. uge.


Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:

Det er stressende ikke at vide om man er købt eller solgt i forhold til pension og forsørgelsesgrundlag. Jeg er træt af, konstant at få af vide at det er svært at få pension m.m. og at jeg ryger på kontanthjælp hvis jeg får afslag. Dette står der i øvrigt intet om i lovgivningen at jeg gør.

Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:




Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja_x___ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 11:05   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 9


Navn:

Kommune: København (Ryvang social forvaltning og Nørrebro socialforvaltning Baldersgade)



Situation – fleksjob – ledighedsydelse – førtidspension – sygedagpenge - syg på kontanthjælp (hvor længe: 14 år

Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge
Stillet diagnose:

Modtog ingen sygedagpenge under kontanthjælp perioder hvor jeg var sygemeldt i perioder med psykisk diagnose Depression og angst.


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

Under den første periode 1990 – 1992 da jeg fik sygedagpenge og var til samtale om dagpenge skulle forlænges skrev lægekonsulenten i sagen, at han indstillede til at jeg skulle ophøre med dagpenge da han mente jeg var psykosomatisk og måske blev hængende i systemet hvis ikke jeg blev motiveret til arbejde.

Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:

Jo han oversatte dem. Men han kom også med irrelevante og urigtige kommentarer angående, at min psykiater og jeg var gået i en alliance om opnåelse af pension. Han indstillede mig til ikke at få pension de gange jeg ansøgte igennem årene.


Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Ja da dette krav blev indført og jo blev partshørt i den sammenhæng

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension - fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:

Er underskrevet før stilling tagen til pension m.v.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :

6 - 8 gange


Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation:

Da jeg blev tilkendt pension i 94. Og før da var det sjælden og i en periode på 2 år slet ikke selv om det var et lovkrav.

Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:

Der blev slet ikke snakket om dette under arbejdsprøvnings forløbet.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?
De lyttede men jeg følte ej det blev respekteret.

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):

Ja jeg udbad løbende om aktindsigt og fik også notater. (Men ikke alt der blev drøftet blev noteret under samtalerne )

Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Jeg forsøgte ihærdigt at komme tilbage til arbejdsmarkedet, men ingen job at få i disse år 1992 – 96 – Blev forsøgt revalideret uden held og senere på kraftig anmodning fra psykiater til arbejdsprøvning. – Nogle sags,bhd. fik jeg en fair samtale med og andre mindre fair. – Men den sidste jeg havde var jeg på god bølgelængde med.


Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:

Det er en stor belastning at være psykisk syg. For min familie og jeg. Og slet ikke rart at være underlagt det sociale system. Jo jeg anførte om hvad der var bedst for mig, men det tog man ikke stort hensyn til da psykisk sygdom som depression / angst endnu ikke var anerkendt til at give pension.

Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:

Det var en hård kamp med forståelse for min situation men ej nok til pension før jeg fik blodpropper i 2003 og så gik det stærkt med at få pension tilkendt.

Hvis ikke oven skrevne er fyldestgørende? Så kan der læses i Resume om min sag på http://www.depweb.dk/mine_sagsakter


Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja_X___ nej____
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 11:10   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 10
Navn.


Kommune
odense kommune

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på
kontanthjælp (hvor længe )
siden 2003 kontanthjælp

Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge kontanthjælp
søger førtidspension.

Stillet diagnose

post traumatisk stress syndrom, samt en svær deppresion. Derudover lider jeg af gigt i begge knæ, det være sig slidegigt nok kommet fra min tid i militæret, knap 9 år.


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

jeg har selv søgt psykolog og derigennem fået stillet ovenstående sygdomme. Kommunen har ikke rigtig ville røre på i denne sag ang hjælp.


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.
Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag-

jeg mener at der bare er foregået tilsidesættelser i min sag og udsætning på udsætning kommunen vasker bare sine hænder og er ikke interesseret i og finde ud a hvorfor de er blevet beskidte.




Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

der er lavet profil ja for længe siden endda, men ang partshøring har jeg aldrig været til nej


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob(fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.)

resourceprofil er underskrevet af mig før andet er kommet på tale, da jeg hele tiden har nægtet alt deres pis og papier, og kun har ville snakke førtidspension.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?
det har jeg gjort så mange gange at det har jeg helt mistet tal på

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation

det er vel godt en måned til halvanden siden, da de ringede og sagde at de langt om længe endelig havde sendt en udredning af mig af sted til min psykolog, hvilket var meget positivt.


Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger

jeg har igennem hele forløbet vist ingen interesse i arbejdsprøvning samt alt andet jeg mødte op til noget i odense, da kommunen lovede mig at der skulle vi snakke om min førtidspensionssag, men det viste sig at det skulle vi jo da selvfølgelig ik, så der daffede jeg a igen. Der følte jeg mig for nar igen pga deres løgn og latin.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Ikke indtil nu, men håber da ved gud af den udredning fra psykologen sætter hele det her forløb i et helt andet perspektiv og de kommer på andre tanker nu

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten)

det har jeg ja og mener alt alt var med ja. Det var efter anbefaling fra k10 a, og deres aktindsigt som blev brugt i min søgen----


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Kort fortalt jeg er 37 år gammel har ernæret mig indtil 2002 som soldat i bornholms værn jeg lider dagligt af slidegigt i begge knæ,grunden til mit arbejdsophør i militæret. ptsd og en svær deppresion er kommet med årene efter militæret. gigten blev konstateret i 2001, og de andre ting har jeg levet med i flere år, uden og ane at der var noget galt med mig.jeg har været igennem revalidering tilbage i 2003, men måtte stoppe grundet smerter i knæene. Har derefter siden 2004 søgt om førtidspension.mine forhold til sagsbehandler er som regel aldrig godt da jeg ik altid taler pæn til folk når jeg føler mig uretfærdigt behandlet, og det sker jo tit i kommune regi, så der bliver aldrig bygget noget rigtigt forhold op.

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Alt dette har igennem tiden kostet mig rigtig meget jeg har mistet mange venner samt familie pga, jeg totalt har ændret mig fra og være flink, og besidde masser af levemod, til en isoleret, usocial, meget utolerent person, med mange dybe ar på sjælen, problemer der kommer til udtryk hver dag, uheldigt, da tingene altid kommer til og gå ud over mennesker som vil en godt, og så gør det bare extra ondt, når man gør ting og siger ting som påvirker omgivelserne negativt.
Min manglende sagsbehandling i min sag har ikke hjulpet på humøret, det kan ta flere dage, før jeg ikke ryster af raseri i kroppen, efter at ha haft en eller anden, uvidende sagsbehandler i røret, som behandler sine borgere som var man en ingenting, træt af og blive behandlet nedgørende af mindreårige..
Jeg har som sagt søgt førtidspension siden 2004, og mine eneste ønske er og få svar på den sag, håber at dette svar snart forelægger da min læge samt psykolog nu har sendt udredninger af sted til kommunen, og jeg bare afventer deres næste træk nu, og det burde være sig at pension er tilkendt michael magelund.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig ) ja-ja det ok i lægger det ud på k10.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension