K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2007, 12:34   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
arbejdsprøvning, hvad nu?

Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med arbejdsprøvning og forløb. Jeg har pt været i systemet knap 5 år, kun afbrudt af et kort revalideringsforsøg. Jeg har ledskred i ryggen, slidegigt og begyndende diskusprolapser. På papirerne fra scaning står der " kronisk dårlig ryg" og "et decideret rygvrag." Nu har jeg været i arbejsprøvning 3 mdr hvor jeg kunne klare at være ca 2 timer 3 gange om ugen. De ved ikke hvad de skal gøre ved mig og anbefaler yderligere 3 mdr hos dem med fysioterapi og smertelindringskursus. Er der nogen der har erfaring med det og kan forklare mig grunden til dette. Er det for at jeg skal få det bedre i min hverdag eller er det fordi de mener miraklet sker og jeg bliver klar til evt flex. Eller er det for at tilfredsstille dem selv og statistikkerne?
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 18:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det er svært at sige, men da jeg læste dit indlæg her, tænkte jeg på et andet emne, hvor der blev "snakket" om, hvor længe der måtte gå med arbejdsprøvning osv... Den ses her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3171

Da du skrev smertelindringskursus, tænkte jeg på, om det er det samme som "smerteklinikken"? For hvis det er, så har jeg hørt gode erfaringer med det. Min svoger har gået til det, han har piskesmæld. Min papfar skal også til at gå til det, da han lider af slidgigt. Det siges, at der lærer man at håndtere sin sygdom, det hjalp min svoger meget.

Håber noget af det her kan bruges....

Ellers må de andre også gerne hoppe på "vognen" herinde...

- Curls
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 19:51   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
tak for svaret. Det er ikke smerteklinik. Det er et nyt kursus de laver med en psykolog. Fik af vide idag at jeg ikke kommer videre i systemet før 2 januar 08, fordi pengekassen er lukket frem til det nye år. Det er sgu da at tage pis på folk. Men det er jo velfærds Danmark i en nøddeskal.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 22:39   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tja.. 5 år er lang tid, så jeg kan godt se, at det er møgirriterende for dig, at de så lader dig "vente" til januar med at fortsætte...

Hvad har du skulle "lave" i al den tid for at komme så langt, at de bliver ved med at sige feks., at du skal på smertelindringskursus?

Har man nogensinde lavet en ressourceprofil på dig?

Jeg ser, at du vist bor i Kbh. Det gør jeg også, jeg måtte rykke i dem hele tiden og sige, hvad jeg ville, at jeg simpelthen ikke kunne klare at arbejde 37 timer. Jeg tror, det tog mig 3 år om at få et endeligt resultat......... En fra mit arbejde måtte også i "praktik" flere steder i flere år(ca. 5 år), og her var det vores chef, der bankede i bordet, og hun blev pludselig godkendt som fleksjobber....

Mon det kan være, de ikke rigtig kan finde ud af, om du enten skal på førtidspension eller være fleksjobber?

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 01:28   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej frida

hvis du ikke kan få førtidspension med den scannings vurdering : så syntes jeg dybel mølle maler helveds dårligt ,det er fanme for meget (undskyld sproget )

mvh baldur og lykke til fremover
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 17:38   #6
jpu1238
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Indlæg: 25
Styrke: 18
jpu1238 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
De ved ikke hvad de skal gøre ved mig og anbefaler yderligere 3 mdr hos dem med fysioterapi og smertelindringskursus.
Hej Frida.
Jamen det er da lige godt utroligt hvad kommunerne ikke finder på!-Men,men HVEM er det der anbefaler dig denne behandling?? Er det dine læger eller er det kommunen???For umiddelbart når jeg læser din "helbreds"(eller mangel på samme)beskrivelse så kan jeg ikke forestille mig at nogen læge med respekt for sig selv, vil mene at disse tiltag skulle kunne bedre din situation ERHVERVSMÆSSIGT, det er da muligt at du vil få lettere ved at leve med din smerter,men ikke at kunne udfylde et job.
Mange tanker til dig!
jpu1238 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 18:45   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har en 2-3 år gammel ressourceprofil. Det er det center jeg er arbejdsprøvet på der anbefaler det nye "kursus", der foregår hos dem. Jeg ved ikke hvad de tænker mht fleks eller pension. Det er rimeligt frustrerende ikke at vide hvad fremtiden bringer. Jeg trænger virkelig til ro, for det har taget meget på mig at være underlagt systemet. Stavnsbåndet trives fint i Danmark. Men det kommer jo nok til at tage et års tid mere, kender jeg systemet ret. Har overvejet at tage en advokat. Er der andre her der har prøvet det? Og har det hjulpet jer?
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 19:10   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det synes jeg egentlig, du skal gøre....

Jeg klagede over engang, at det gik for lang tid, og der kunne man henvende sig til et sted. Her fortalte de, hvordan jeg kunne komme videre. Lige pludselig gik det gang i min sagsbehandling... Jeg ledte efter et sted, om det stadig findes. Den her minder meget om det, jeg tænker på - så de kan hjælpe dig på vejen i den sag, du er i:

http://www3.kk.dk/Borgerraadgiver.aspx

De burde vide bedre efter så lang tid, du har været i systemet, hvad de skal gøre med dig - det synes jeg altså! Der skal gang i de her langsomme gående sagsbehandlere....!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 23:15   #9
BHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
BHP er ny på vejen
Hej Frida

Jeg har gået på et smertehåndteringskursus, hvor vi kursister fik individuelle værktøjer/metoder til smertelindring i hverdagen.
Kursuset varede i 12 uger, med efterfølgende 8 ugers arbejdsprøvning. Er det sådanne et kursus du skal begynde på? Hvis det er - deler jeg gerne ud af mine erfaringer.
Kan oplyse at jeg også er bosiddende i Kbh., kender måske stedet....

Mvh
BHP
BHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 23:54   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej frida.
Som nævnt af anden; Vil det overhovedet kunne forbedre din erhvervsevne?
Kunne du få en skriftlig begrundelse for at din sag skal stoppes indtil jan.08.
Jeg har godt hørt at man i kbh stopper alt hjælp frem til det nye år, men det gør det altså ikke lovligt, ej heller rimmeligt overfor borgere, med yderligere vendtetid for afklaring.
Men hvis det omtalts kursus er noget du har lyst til, og din læge anbefaler dette , skal du selvfølgelig sige ja tak.
men hvad er formålet?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning...som hvad? fibro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 08-08-2012 19:46
Arbejdsprøvning som hvad ?? ette74 Alt det andet 18 21-12-2011 16:38
hvad er arbejdsprøvning. jose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-05-2009 22:03
Arbejdsprøvning - hvad sker der så. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 11 19-02-2009 15:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension