K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2015, 22:13   #1
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
jobafklaringsforløb

Hej alle
Er der nogen der kan forklarer mig forskellen på et jobafklaringsforløb og et ressourceforløb?
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 00:24   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan forsøge...

Kære kig

Jobafklaringsforløb:

https://job.jobnet.dk/CV/Info/I_Joba...ngsforl%C3%B8b

En ung scleroseramt mand, som jeg hjælper lidt, er på jobafklaringsforløb, hvor han har gennemgået "fastholdelsesfleksjob" ved oprindelige arbejdsgiver, som han har forhandlet ny løn med.

Arbejdsgiveren modtager så refusion fra kommunen, men hvor den unge mand fortsætter med at få sin oprindelige nyforhandlede løn, trods han arbejder nogle få timer mindre end de oprindelige 37 timer.

En sådan ordning løber 2 år ad gange og kan fortsætte i det uendelige.

Fatstholdelsesfleksjob

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Ressourceforløb.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 09:20   #3
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
jobafklaringsforløb

Kære Peter

Tusinde tak for dit svar

Jeg er på et jobafklaringsforløb og er i gang med et 3 mdr praktik forløb i en virksomhed, hvor jeg er startet op med 2 timer 3 gange om ugen og flere gange forsøgt iflg aftale at gå op til 4 time den ene dag, men det magter jeg ikke.
Jeg har været sygemeldt siden 1 jan 2012 og har ikke været i arbejde siden.

Jeg har tidligere været til møde med rehabiliteringsteamet som den gang forslog at jeg skulle deltage i et forløb på 4 uger hos Marselisborg i Hillerød (det er også Dem der følger op på mig vedr. praktikken) og efterfølgende ud i praktik. Jeg har ikke som de havde forventet kunne komme op på 20 3/4 time (så jeg kunne få understøttelse).

Så derfor hvad kan jeg forvente der nu skal ske?
Kan de sende mig ud i en ny praktik så jeg stadig "kun" er på en kontant ligende ydelse eller skal de sende mig til møde med rehabiliteringsteamet igen og så se hvad de finder ud af?

Man bliver bare mere og mere syg af den lange uvished om sin fremtid.

De bedste hilsner
Kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension