K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2015, 12:35   #1
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hvad sker der når ressourceforløb afbrydes?

Kære alle

Ud fra jeres erfaring og kendskab, har jeg brug for at høre jer om hvilket udfald der kan komme, når jeg om kort tid igen skal for hos Rehabiliteringsteamet.

Dette da jeg er meget nervøs for om jeg kan risikere at ende på kontanthjælp, da det ikke er muligt at arbejdsprøve mig. Jeg ønskede at søge en § 17. stk. 2., men til opfølgningsmøde i feb. med sagsbehandler, sygedagpengechefen og min partsrepræsentant, blev jeg frarådet dette, da sygedagpengechefen fortalte, at jeg står bedst ved at lade den stå åben overfor teamet. Det har jeg valgt at følge, men samtidig øger det mit stressniveau, da jeg ikke har tillid til teamet.

Kort om mig -jeg er 52 år:
  • Kommer fra 13 års fleksjob på 20-timer med tiltagende fravær grundet fysisk og psykisk nedslidning.
  • Sygemeldt i 2 år - april 2013
  • April til august 2013 indhentning af læge- og speciallægeerklæringer og veldokumenteret at jeg er nedslidt både fysisk og psykisk og ingen arbejdsevne har, nul funktionsniveau, ingen udviklingsmuligheder, helbredet stationært og ingen behandlingsmuligheder.
  • August 2013 - opfølgningsmøde med sagsbehandler, hvor hun ikke kan komme med tiltag og næste step møde med Rehabiliteringsteamet.
  • Dec. 2013 - Møde med Rehabiliteringsteamet og indstilles til 2 år i ressourceforløb
  • Januar 2014 - 1 år i ressourceforløb med ro - i løbet af efteråret 3 samtaler med mentor og forværring af helbredet. Især vedvarende problematik med at stabilisere blodtrykket og yderligere udmattelse jf. kronisk belastningssyndrom.
  • Dec. 2014 og til nu - indhentning af ny lægeerklæring 265 attest og Forberedende del til nyt møde med teamet.

Det sidste år af ressourceforløbet som jeg er i gang med nu, var tiltænkt forskellige aktiviteter - arbejdsprøvninger, men dette ikke muligt pga. helbredet. Ved at man som udgangspunkt skal arbejdsprøves og dokumenteres at jeg ingen arbejdsevne har, før jeg kan blive indstillet til en førtidspension.

Tænker at der kan ske 4 ting:

At jeg indstilles til en førtidspension
At jeg fortsætter det sidste halve år af nuværende forløb
At min forløb forlænges yderligere 3 år
At forløbet afsluttes og at jeg kommer på kontanthjælp

Hvad tænker I er mest sandsynlig at jeg indstilles til?

Bedste hilsner
BEH

Sidst redigeret af BEH; 30-05-2015 kl. 13:22.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 19:35   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har svært ved at se hvordan de skulle smide dig over på kontanthjælp....da du jo stadig er syg og ikke bare kan tage en uddannelse eller job...

Så enten indstiller de dig til en førtidspension eller (og jeg ved ikke om dette er mest sandsynligt) vil de lade dit ressourceforløb løbe tiden ud...

Man kommer jo i et ressourceforløb for at se om der kan udvikles en arbejdsevne...enten til det alm arbejdsmarked eller til fleksjob...

Hvis dette ikke kan lade sig gøre...ja så bør de jo tildele dig en førtidspension...

Spørgsmålet er bare om hvor lang tid de vil forsøge at finde den arbejdsevne...

Vi har jo set nogle vanvittige sager hvor de bliver ved og ved...til trods for at der ikke kan findes nogen udvikling...

Måske du skal lade tiden gå i det ressourceforløb du er i nu....og hvis de så vil forlænge eller forny...ja så kan du søge den førtidspension efter §17 stk 2...

Hvem er det der snakker om at dit forløb skal afbrydes....er det dig selv eller har kommunen sagt det...

Selv om de ting som skulle sættes i værk i år ikke kan lykkes...ja så kan sådan en plan jo ændres hvis det ikke kan lykkes...

Det behøver jo ikke betyde at forløbet skal afbrydes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 20:02   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
BEH der er altså ikke den store forskel på ressourceydelse og kontanthjælp.
Eller er du på sygedagpengesatsen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 20:16   #4
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Webmaster

Tak.

Det er mit ønske om at komme for hos Rehabiliteringsteamet grundet at jeg efter første år med ro har fået forværring i helbredet. Uvisheden stresser desværre mit system. På opfølgningsmøde i feb. blev aftalen med sagsbehandler, sygedagpengechefen og min partsrepræsentant, at jeg belastes mindst mulig ved at al kontakt nu kører mellem min sagsbehandler og partsrepræsentant til mødet med teamet medio juli.

Har en god sagsbehandler der bakker mig op og enig med mig i at alt er forsøgt. Dette har hun skrevet i Den Forberedende Del.

God ide at søge en førtidspension efter §17 stk. 2, hvis teamet vælger at indstille til at forløbet kører videre eller forlænger det yderligere 3 år. Håber ikke at det sker.

Min uro er i forhold til evt. at komme på kontanthjælp. Dette da min læge har sagt stop for tiltag pga. helbredet og så får kommunen ikke dokumentation for arbejdsprøvning. Py ha... frem og tilbage og føler at jeg hænger fast.

Hej Akvamarin

Økonomisk får det en betydning, idet jeg i sommeren 2013 fik tilkendt privat invalidepension. Denne kan ikke sættes i bero hos mit pensionsselskab. Der modregnes en del i ressource ydelse, men på kontanthjælp vil det betyde ingen ydelse. Også derfor jeg er nervøs for udfaldet af kommende møde med teamet.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2015, 10:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det hele står og falder på, at kommunen vil have dig arbejdsprøvet, og din læge skriver, at du ikke må, så kunne du måske foreslå, at der blev lavet en funktionsevne-vurdering (mener jeg det hedder) i dit eget hjem.

Jeg kan huske, at helenekr (bruger på K10) fik besøg af en person i hendes eget hjem, og på den måde blev vurderet, og fik sagen afsluttet.

Eller prøve at finde frem til en "mild" arb.prøvning, hvor du så skal være meget obs på, at sige fra lige så snart dine grænser overskrides, om så det betyder, at du møder op og tager hjem igen.
Jeg mener, at jeg for år tilbage har set, at der kan bevilges Taxa-kørsel til arb.prøvning og hjem igen. Måske er dette stadig en mulighed.

Alfa og omega må jo være, at få din sag afsluttet, på en måde som du kan leve med, uden forværring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2015, 11:42   #6
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Vovse

Tusind tak for dit input og konkrete forslag. Dem tager jeg med til mødet :-)

God søndag til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 04:08   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis du er 52 år kan de ikke bare tildele dig nye forløb på evt 3 år.. med mindre du gerne vil-

over 40 år er det mig bekendt kun 1 forløb man kan " tvinges " til . med mindre jeg har misforstået noget .

Bare en tanke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 09:54   #8
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Stribe

Ja. Sådan har jeg også læst lovgivningen. Spørgsmålet er så hvis jeg takker nej, hvad der så sker. Dette da jeg tidligere har fået oplyst at jeg ikke kan raskmelde mig som fleksjobber, da de vurdere mig for syg. Og at jeg derfor risikere at komme på kontanthjælp. Oplever derfor ikke at jeg har noget valg.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension