K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2015, 09:47   #1
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Exclamation Rehab møde nr. 2 idag

Kære alle medmennesker herinde,

Om nogle få timer skal jeg til møde med Rehab.teamet angående Ressourceforløb. Det skal jeg fordi jeg har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag (i sidst år), men har fået en negativ tilkendegivelse, og et forslag fra Københavns Kommune om, at søge om indstilling til netop et ressourceforløb.

Afslag på fp. er der blevet klaget over samt anket, dog uden noget succes. Kommunens afgørelse blev fastholdt.

Min sygedagpenge er blevet forlangt fordi min sag skal forelægges Rehab.teamet.

Når jeg på nuværende tidspunkt læser min sag igennem, altså den forberende del + sagsresume udarbejdet af sb. og LÆ 265 føler jeg, at min sag er meget mere fuldt belyst nu end dengang jeg søgte pension... får bare lyst til at indgive en ny ansøgning... måske gør jeg simpelthen dette.

Er slet ikke interesseret i ressourceforløb og magter ikke at blive kastet rundt. Synes faktisk, at det er i strid med div. lægepapirer.

Jeg skal nok holde jer informeret om det videre forløb!

Mange hilsener

Forhåbentligt
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 11:11   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 11:14   #3
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Held og lykke
Mange tak skal du have!
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 08:35   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen ER Ressourceforløbet ikke blevet lovpligtig, med mindre alt andet er kontraindiceret?

Der kan selvfølgelig ikke ske noget ved at søge igen, men det kan meget hurtigt blive en omvej, hvis du ender med ressourceforløbet igen....

Håber alt falder ud til din fordel.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 13:09   #5
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen ER Ressourceforløbet ikke blevet lovpligtig, med mindre alt andet er kontraindiceret?

Der kan selvfølgelig ikke ske noget ved at søge igen, men det kan meget hurtigt blive en omvej, hvis du ender med ressourceforløbet igen....

Håber alt falder ud til din fordel.

Jamen jeg lod bare være... og mødet foregik okay. Ressourceforløb på 4 år blev det til... i mere eller mindre fred og ro (håber jeg).

Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal tænke over dette, men føler en vis lettelse...
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 13:25   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forhåbentligt Se meddelelser
Jamen jeg lod bare være... og mødet foregik okay. Ressourceforløb på 4 år blev det til... i mere eller mindre fred og ro (håber jeg).

Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal tænke over dette, men føler en vis lettelse...
Har du fået et stykke papir, der beskriver formålet med ressourceforløbet?
Ressourceforløb bruges i stor stil som syltekrukke. Der skal være et konkret mål med et ressourceforløb.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 14:36   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forhåbentligt Se meddelelser
Jamen jeg lod bare være... og mødet foregik okay. Ressourceforløb på 4 år blev det til... i mere eller mindre fred og ro (håber jeg).

Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal tænke over dette, men føler en vis lettelse...
Ja og er du over 40 år, så er det det eneste ressourceforløb du er forpligtet til, og kan derefter søge pensionen igen - sikkert med positivt resultat. Ressourceforløbet for de over 40 årige, burde være den sidste krampetrækning.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 18:59   #8
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Har du fået et stykke papir, der beskriver formålet med ressourceforløbet?
Ressourceforløb bruges i stor stil som syltekrukke. Der skal være et konkret mål med et ressourceforløb.
Nej, ikke endnu. Jeg forventer dog at få snart noget til partshøring. Og du har fuldstændigt ret. Jeg ser selv på det som et opholdsted mellem sygedagpenge og førtidspension...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja og er du over 40 år, så er det det eneste ressourceforløb du er forpligtet til, og kan derefter søge pensionen igen - sikkert med positivt resultat. Ressourceforløbet for de over 40 årige, burde være den sidste krampetrækning.


Præcis! Er selv over 40 år. Rehab.teamet folk gav udtryk for, at de forventer at jeg på sigt kan varetage et fleksjob...
Lige nu er jeg bare glad for at endelig får ro til at blive bedre. Men rask bliver jeg nok ikke!
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension