K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2015, 18:09   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Forlængelse af praktik - udskydelse af rehabteam møde

Hejsa med jer - jeg er så pisse gal idag ...

jeg har nu været sygemelt med stress agtige ting i snart 4 år og det er et helvede at erkende man måske aldrig kommer til at fungere normalt og bare ikke kan de ting man kunne - jeg har speciallæge erklæringer fra 2 forsk psykiater/psykolog osv osv der sagde at situation må betegnes som stationær - det er nu 2-3 år siden, men kommunen sendte mig på et revaliderings forløb, med motion, bostøtte, intern arbejdsprøvning...det gik dårligt,

- istedet fik jeg så tilkendt et ressource forløb...med motion, bostøtte og virksomheds praktik ...(og fik nu ressource forløbs ydelse svarende til KONTANT hjælp ...selv om jeg før fik revalideringsydelse som svarede til sygedagpenge) ..RØVSYGT

Men denne gang gik det bedre ...jeg var glad for praktikken - og de er glade for mig ...jobcenter damen havde planlat en optrapning i tid til 37 timer nu i april...men allerede ved 20 timer ...gik det ned af bakke..så har haft ca 12-15 timer de sidste måneder...

Damen fra Jobcenter ringer og siger hun forlænger praktik...jeg siger nej tak - har snakket med fagforening...og de mener ikke de kan forlænge og forlænge ...ringer til jobcenter - snakker med en anden...og spør til hvorfor de vil forlænge....det er fordi de ikke lige er klar / har fået ordnet papirene...da de jo har haft så travt ...WHAAAAT !!!!! idioterne har sgu da haft 1 år til at gøre klar til det....

Jeg spør såtil om ikk vi skal have et møde med min arbejdsgiver - med henblik på måske at bevarer relationen - da jeg tror de er rigtige glade for mig og omvendt... men nææh jeg skal skam ikke regne med at det er meningen med praktikken at man skal få en relation/job bagefter...

Jeg arbejder 100% når jeg er der der...dvs jeg tager arbejde fra en anden i ca 20 timer hver uge...syntes sgu det er for dårligt hele systemet !!!!!

Anyway ...nogle råd...jeg tænker at takke nej tak til forlængelse af praktik-er det ikk ok ...og såtænker jeg at klage over sagsbehandler ikke har tingene klar ???

Tak
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 23:22   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BKM Se meddelelser
Hejsa med jer - jeg er så pisse gal idag ...

jeg har nu været sygemelt med stress agtige ting i snart 4 år og det er et helvede at erkende man måske aldrig kommer til at fungere normalt og bare ikke kan de ting man kunne - jeg har speciallæge erklæringer fra 2 forsk psykiater/psykolog osv osv der sagde at situation må betegnes som stationær - det er nu 2-3 år siden, men kommunen sendte mig på et revaliderings forløb, med motion, bostøtte, intern arbejdsprøvning...det gik dårligt,

- istedet fik jeg så tilkendt et ressource forløb...med motion, bostøtte og virksomheds praktik ...(og fik nu ressource forløbs ydelse svarende til KONTANT hjælp ...selv om jeg før fik revalideringsydelse som svarede til sygedagpenge) ..RØVSYGT

Men denne gang gik det bedre ...jeg var glad for praktikken - og de er glade for mig ...jobcenter damen havde planlat en optrapning i tid til 37 timer nu i april...men allerede ved 20 timer ...gik det ned af bakke..så har haft ca 12-15 timer de sidste måneder...

Damen fra Jobcenter ringer og siger hun forlænger praktik...jeg siger nej tak - har snakket med fagforening...og de mener ikke de kan forlænge og forlænge ...ringer til jobcenter - snakker med en anden...og spør til hvorfor de vil forlænge....det er fordi de ikke lige er klar / har fået ordnet papirene...da de jo har haft så travt ...WHAAAAT !!!!! idioterne har sgu da haft 1 år til at gøre klar til det....

Jeg spør såtil om ikk vi skal have et møde med min arbejdsgiver - med henblik på måske at bevarer relationen - da jeg tror de er rigtige glade for mig og omvendt... men nææh jeg skal skam ikke regne med at det er meningen med praktikken at man skal få en relation/job bagefter...

Jeg arbejder 100% når jeg er der der...dvs jeg tager arbejde fra en anden i ca 20 timer hver uge...syntes sgu det er for dårligt hele systemet !!!!!

Anyway ...nogle råd...jeg tænker at takke nej tak til forlængelse af praktik-er det ikk ok ...og såtænker jeg at klage over sagsbehandler ikke har tingene klar ???

Tak
Er det papirerne mht at din sag skal for rehabiliteringsteamet igen mhp fleksjob, jobcenteret ikke har fået ordnet?

Hvis du er glad for at være på praktikstedet og selv tænker der er mulighed for ansættelse i et fleksjob, skal du da blive i praktikken, mens jobcenteret gør sagen klar til rehabiliteringsteamet. Jobcenteret kan ikke hindre arbejdsgiveren i at tilbyde dig en stilling når først du er bevilliget fleks.

Også fordi du vel ellers risikerer at kommer over på rigtig kontanthjælp, hvis du ikke vil blive i aktivering, mens jobcenter arbejder på at blive klar til rehab.mødet? Og det er sandsynligvis ikke en fordel for dig økonomisk at komme på kontanthjælp.

Du skal bare holde fast i at nu skal din sag for rehabiliteringsteamet indenfor 2-3 mdr. eller hvad du nu mener er rimeligt. Jeg tænker 1½ måned til at gøre klar og en til halvanden måneds ventetid på at komme for rehab.teamet efter papirerne er indsendt. Det er min erfaring der hele tager 2-3 måneder i København og du ved jo fra sidst, du var for rehab.teamet, hvor lang tid det tager i din kommune, når først papirerne er indsendt. Få gerne din fagforening ind over med, at der ligger en skriftlig aftale om, at NU skal de papirer gøres klar til et snarligt rehab. møde.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 08:14   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få fagforeningen til at be om møde, snarest!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 08:50   #4
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Tak for jeres svar - Jeg havde ikke tænkt over de kunne flytte mig på alm kontant hjælp når ressource forløbet stopper - Jeg har eget hus så det ville jo være noget lo#¤ ....

Så jeg må vel føje systemet og takke ja til forlængelse af både ressource forløb og praktik indtil rehab team er klar ... fu## det er bare så ringe ..

Jeg over vejer at kontakte en advokat med speciale i det her - nogle der kende nogle rigtig gode ??



Mvh

B
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 11:25   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Pas på, du ikke kaster gode penge efter dårlige. Det lyder jo som om dit kører rimeligt efter bogen. Håber du kan give lidt tid. Der er som oftest begrænsede behandlingsressourcer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 12:24   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du vil rejse en sag fordi kommunen trækker din sag i langdrag skal du gøre det gennem fagforeningen. Så betaler de sagsomkostninger.

Et succesfuldt advokatfirma til sager af den natur er Elmer & Partnere

Du har mulighed for at gå til dem i deres gratis retshjælp, som sædvanligvis ligger den anden torsdag i måneden. Tilmeld dig deres nyhedsbrev hvis du vil have besked i din mail.

Men de vil henvise dig til at gå gennem din fagforening hvis de mener du har en sag. Det foreslog de mig, hvis jeg ville rejse sag om langtrukket forløb (jeg giver lige jobcenteret en sidste chance for at bevillige mig fleksjob). Jeg læste i en anden tråd, at det kostede 12000 at få dem til at starte en sag. Så det kan hurtigt løbe op hvis der skal arbejdes mange timer op den og den skal op i flere retsinstanser som byret og landsret.

Det med at flytte dig på almindelig kontanthjælp VED jeg ikke, men det tænker jeg de vil gøre hvis du takker nej. Måske andre VED hvad der sker når man slutter et ressourceforløb.

Sidst redigeret af Akvamarin; 24-04-2015 kl. 12:27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 10:45   #7
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Bare lige en update - mit 1 års ressourceforløb stoppede i april, men pga ferie og sagsbehandler smøl skal sagen nu for rehab team den 10/9..

Men så fik jeg da lige 5 mdr ekstra på kontanthjælps niveau, og lov at arbejde gratis lidt længere ...SUK !!

Kommunen har stadig ikke snakket med virksomheden om det fact at jeg nu arbejder fast 12 timer om ugen, og jeg efter al sandsynlighed ender med et fleksjob - burde de ikke det...

Jeg husker stadig da jeg fik ressource forløbet... var der en der sagde at nu SATTE man alle sejl ind for at hjælpe og støtte... i forhold til det revalideringsforløb jeg før var i.

Men har aldrig set en mentor, nærmest aldrig hørt fra kommunen det sidste år !!
Jeg har haft 100vis af forskellig bostøtter men i år var jeg så OVER heldig at få verdens bedste bostøtte i 2 timer om ugen - og det er nok det der har hjulpet mig til at kunne være stabil i de 12 timer...

Men ja nu håber jeg VIRKELIG bare at de indstiller mig til fleksjob, holder ikke ud at være i systemet mere, holder ikke ud at min økonomi er i minus hver måned.. har brugt hver en krone jeg havde opsparet det sidste år...ØV
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 11:09   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kan se at der snakkes om "hvis nu du kom på kontanthjælp", MEN ved et ressourceforløbs afslutning, SKAL de have fundet ud af hvad der så skal ske.
Formuleringen i loven: (lov om aktiv beskæftigelsesindsats) "§ 68a Stk. 7. Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet. "

En indsats er ikke bare at blive efterladt på kontanthjælp.

HVIS nu det (i værste fald) skulle ske, må de som udgangspunkt ikke tælle helårsbolig med som formue.
Hvis nu boligen er urimeligt stor (f.eks. 5 værelser til en person), kan der laves undtagelser, men som udgangspunkt må de ikke sige at man skal sælge sin helårsbolig.
De kan, hvis det er muligt, kræve at man gør brug af friværdi, men det skal godkendes af bank og realkredit.

Den mere præcise formulering i loven om den del: (lov om aktiv socialpolitik) "§14 Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder. "

Håber at det gav en anelse mere ro på, for jeg ved at man konstant frygter de værst tænkelige senarier i det her system.

Er der forresten undersøgt mulighed for at søge §34 (hjælp til høje boligudgifter)? Ved selvfølgelig ikke om du er berettiget til den, men ud fra at du er faldet i indtægt, er du i målgruppen for dem den er beregnet til

Sidst redigeret af MistyMiss; 21-08-2015 kl. 11:11.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 12:27   #9
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
wow

Tak for det tip om paragraf 34 det vil jeg da klart prøve at søge !!
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 12:41   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er et mindstebeløb af boligudgifter man selv skal betale, og der er et maks på hvor meget man kan få.
Så kan som sagt ikke garantere at du kan få det, men synes du skal prøve at søge med tilbagevirkende kraft, da du i princippet kan have haft ret til det siden du gik fra sygedagpenge til ressourceforløbsydelse (da du jo faldt i indtægt der).
Hvis man har haft ret til det, kan man få tilbagevirkende kraft på op til 3 år.

Ud fra de økonomiske problemer du nævner, håber jeg at du er berettiget til den, så den bekymring og frustration kan blive mindre
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension