K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 14:58   #1
Sonny Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2015
Lokation: Helsingør (Fynbo af fødsel)
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sonny Andersen er ny på vejen
Indstillet af rehabiliteringsteam

Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb.
Det kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om?
Hvordan bliver man det?

Jeg er pt i jobprøvning 2 timer 4 gange i ugen, hvilket ikke går ret godt. mit er grundet en nakke/hoved-skade.
Sonny Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:14   #2
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Jeg søger ikke om FTP nu. Det er ikke mit ønske.
Men om fleks Men jeg tænker, at det ender med FTP en dag ude i fremtiden.
Jeg har været igennem mange forløb, og 2 uddannelser, og er igang med et jobafklaringsforløb lige nu. Og så tænker jeg, at der venter et rehab møde i slutningen af året.
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:33   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonny Andersen Se meddelelser
Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb.
Det kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om?
Hvordan bliver man det?

Jeg er pt i jobprøvning 2 timer 4 gange i ugen, hvilket ikke går ret godt. mit er grundet en nakke/hoved-skade.
Jeg blev det efter mødet med rehabiliterings teamet, de fandt at et ressourceforløb var nytteløst, fordi der var papir fra klinisk funktion på at der ingen udviklingsmuligheder var.

Så det indstillede til pension uden ressourceforløb og kommunen opstarede pensionssag efter paragraf 18
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:35   #4
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Jeg tænkte bagefter, da jeg svarede, at den nok var henvendt til dig, Gisne

God dag til alle
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:37   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonny Andersen Se meddelelser
Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb.
Det kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om?
Hvordan bliver man det?

Jeg er pt i jobprøvning 2 timer 4 gange i ugen, hvilket ikke går ret godt. mit er grundet en nakke/hoved-skade.
Det bliver man, hvis det vurderes, at yderligere indsats i et ressourceforløb ikke vil kunne forbedre arbejdsevnen. Sådan løb begrundelsen da rehabiliteringsteamet indstillede mig til førtidspension uden forudgående ressourceforløb og egentlig arbejdsprøvning.

Jeg skulle måske lave en tråd med rehabiliteringsteamets indstilling. Det kunne måske være interessant for andre at se hvordan sådan en nu ser ud.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 15:43   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Det bliver man, hvis det vurderes, at yderligere indsats i et ressourceforløb ikke vil kunne forbedre arbejdsevnen. Sådan løb begrundelsen da rehabiliteringsteamet indstillede mig til førtidspension uden forudgående ressourceforløb og egentlig arbejdsprøvning.

Jeg skulle måske lave en tråd med rehabiliteringsteamets indstilling. Det kunne måske være interessant for andre at se hvordan sådan en nu ser ud.
Ja det ville da være interessant at læse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 09:59   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hermed uddrag af rehabiliteringsteamets indstilling til FP uden ressourceforløb:

1: "Der foreligger en rehabiliteringsplan som dokumentation for at xx´s uddannelse og beskæftigelsesmæssige forhold er fuld afklaret."

2: "Rehabiliteringsteamet har vurderet , at det vil være formålsløst at tilbyde ressourceforkøb, aktiverings- og/eller behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger, da dette ikke vil kunne udvikle yderligere på xx´s arbejdsevne"

3: "Sundhedskoordinater udtaler at xx´s funktionsnivieau i forhold til arbejdsmarkedet er varigt nedsat til det helt ubetydelig pga (sygdomsbeskrivelse), der er fyldestgørende undersøgt og behandlet"
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 12:08   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Den (næsten) fulde ordlyd af rehabiliteringsteamets indstilling til førtidspension i min sag.

Citat:
På baggrund af forberedelsesskemaet og drøftelsen i rehabiliteringsteamet indstiller Rehabiliteringsteamet, at borgeren tilkendes førtidspension.

Angiv, hvilke beskæftigelsesmæssige, sociale og helbredsmæssige forhold rehabiliteringsteamet har lagt vægt på i sin anbefaling af førtidspension. Det skal begrundes, hvorfor borgerens arbejdsevne anses for varigt nedsat, og hvorfor en eventuel arbejdsevne ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning. Der henvises i øvrigt til § 19 i lov om social pension vedr. de præcise kriterier for førtidspension.

Til stede:
Hr. Sundhed (sundhedskoordinator), frk. Omsorg (Sundhed og omsorg), frk. Social (Socialområdet), frk. Beskæftigelse (repræsentant fra beskæftigelse), frk. Sagsbehandler (koordinerende sagsbehandler), fru. Bisidder (Bisidder fra xxx) og hr. JOB.

På baggrund af oplysningerne i rehabiliteringsplanen indstiller rehabiliteringsteamet, at JOB’s sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension efter lov om social pension.

Rehabiliteringsteamet vurderer, at der ikke er flere behandlingsmuligheder, som kan forbedre JOB’s samlede situation og arbejdsevne varigt. Ligeledes vurderes, at der ikke findes relevante og realistiske beskæftigelsesrettede tilbud, som vil kunne forbedre JOB’s arbejdsevne og muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet.

På baggrund af en samlet faglig vurdering anser Rehabiliteringsteamet det for at være veldokumenteret, at JOB ikke kan blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Det vurderes ikke, at yderligere indsats i et ressourceforløb eller yderligere behandling vil kunne forbedre arbejdsevnen.

Der er lagt vægt på de samlede helbredsoplysninger sammenholdt med de beskæftigelsesrettede tilbud. Det vurderes, at det ikke er muligt at reducere de nævnte barrierer med henblik på at øge arbejdsevnen i en grad, så JOB kan varetage et job på normale vilkår eller et fleksjob.

JOBs tilstand vurderes at være stationær, og det vurderes, at JOBs arbejdsevne ikke kan forbedres via en længerevarende indsats i et ressourceforløb eller via behandlingsmæssige tiltag, yderligere aktivering eller revalidering på grund af ovennævnte forhold. Det vurderes yderligere, at JOB ikke kan blive selvforsørgende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning.

Der henvises til § 19 i lov om social pension vedr. de præcise kriterier for førtidspension.

Rehabiliteringsteamet har lagt vægt på de beskæftigelsesmæssige og helbredsmæssige forhold som beskrevet i rehabiliteringsplanens forberedende del samt tilhørende bilag, herunder

Beskæftigelsesmæssige forhold
Det er rehabiliteringsteamets vurdering, at der har været iværksat alle relevante beskæftigelsesrettede tilbud og at yderligere beskæftigelsesrettede tiltag vil være åbenlyst formålsløst. Der er særligt lagt vægt på funktionsbeskrivelse fra X-sted, som dokumenterer at der ikke kan peges på udviklingsmuligheder i forhold til arbejdsmarkedet. Der er endvidere lagt vægt på den udførlige beskrivelse fra JOB i form af rehabiliteringsplanens forberedende del.

Helbredsmæssige forhold
Det er rehabiliteringsteamets vurdering, at der har været iværksat alle relevante udredninger og at behandlingsmulighederne er udtømte. Det er Sundhedskoordinators vurdering, at den helbredsmæssige tilstand er varig og at funktionsevnen er væsentlig nedsat i forhold til alle erhverv.

X-kommunes redegørelse jf. § 19 i Lov om social pension

1) En rehabiliteringsplan, der indeholder dokumentation for, at personens ressourcer og udfordringer i forhold til uddannelse og beskæftigelse er fuldt afklaret, jf. § 19, stk.1, nr. 1:
Der foreligger en rehabiliteringsplan der dokumenterer, at JOB’s uddannelses- og beskæftigelsesmæssige forhold er fuldt afklaret. JOB har inden sygemeldingen haft en lang og stabil tilknytning til arbejdsmarkedet. Det vurderes ikke, at der kan udvikles yderligere på JOB’s ressourcer i forhold til beskæftigelse da det er grundet helbredsmæssige forhold, at JOB ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet uanset erhverv.

2) dokumentation for, at alle relevante indsatser i den beskæftigelsesrettede indsats, herunder deltagelse i ressourceforløb, er udtømt, jf. § 19, stk. 1, nr. 2:
Set i lyset af de i rehabiliteringsplanen og de tilhørende bilag beskrevne behov for skånehensyn som følge af de helbredsmæssige lidelser, er det X-kommunes vurdering, at det er dokumenteret, at alle relevante indsatser i den beskæftigelsesrettede indsats er udtømt. På baggrund af de lægefaglige vurderinger, tilbagemeldingerne fra de beskæftigelsesrettede tiltag, der har været iværksat, samt det beskrevne behov for skånehensyn og støtte, er det X-kommuness vurdering, at det vil være åbenbart formålsløst at forsøge at iværksætte yderligere arbejdsprøvninger eller andre beskæftigelsesrettede tiltag. Se endvidere rehabiliteringsteamets indstilling.

3) den faglige forklaring på, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat, jf. § 19, stk. 1, nr. 3:
JOB har gennemført relevant behandling og det er vurderes, at JOB’s tilstand er varig og stationær. De forskellige helbredsmæssige behandlingstiltag samt beskæftigelsesrettet tiltag har ikke ført JOB nærmere arbejdsmarkedet hvorfor det vurderes, at JOB arbejdsevne er varigt nedsat til det helt ubetydelig grundet den helbredsmæssige tilstand. På baggrund af de lægefaglige vurderinger sammenholdt med de beskæftigelsesrettede tiltag, er det X-kommunes vurdering, at det ikke er muligt at reducere de helbredsmæssige barrierer og det medfølgende behov for skånehensyn mhp. at øge arbejdsevnen.

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, jf. § 19, stk. 1, nr. 4:
JOB kan, uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, ikke anvende sin arbejdsevne til selvforsørgelse grundet den helbredsmæssige tilstand, heller ikke på helt skånsomme vilkår i et fleksjob. Der henvises til rehabiliteringsplanen, herunder resultatet af de beskæftigelsesrettede tiltag samt de lægelige oplysninger i sagen. På dette grundlag er det ligeledes X-kommunes vurdering, at det er dokumenteret, at JOB’s arbejdsevne anses for varigt nedsat og at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning. Det er på samme grundlag X-kommunes vurdering, at JOB ikke kan varetage et fleksjob.

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre, jf. § 19, stk. 1, nr. 5:
Der kan ikke peges på nogen arbejdsfunktioner, som JOB med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre grundet lidelsernes indvirkning på arbejdsevnen - hverken på ordinære eller særlige vilkår.

Samlet vurdering og indstilling:
På baggrund af de lægelige oplysninger samt rehabiliteringsteamets indstilling, kan der ikke peges på yderligere tiltag der kan forbedre JOB’s arbejdsevne. Arbejdsevnen vurderes varigt nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv.

På baggrund af ovenstående indstilles der til, at der rejses sag om førtidspension, jfr. Pensionslovens § 18, samt at JOB tilkendes førtidspension i henhold til Pensionslovens § 16, jfr. § 20, stk. 1.

X-kommune har truffet afgørelse om at sagen den xx-xx-2015 er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension jf. § 18 i Lov om social pension.

Partshøring
Partshøring er jf. Forvaltningslovens § 19 ikke gennemført, da oplysningerne ikke er til ugunst for borgeren.
Borger er indforstået med, at sagen sendes til behandling ved pensionsteamet.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 16:50   #9
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
I skemaet til Rehab.planens forberedende del

Kan man svare "Fleksjob" i
b. Hvilken type tilbud tror du vil kunne hjælpe dig i retning af job eller uddannelse?

Eller hvad mener de ?
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 16:55   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Er der ikke en rubrik der hedder "ønsker for fremtiden" for det er mere her det hører hjemme.

Den rubrik du henviser til er mere fx. Om der er noget uddannelse, træning, behandling o.s.v som du mener vil hjælpe dig på vej til at kunne varetage et job eller en uddannelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 13-04-2015 kl. 16:58.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension