K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2015, 16:02   #1
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
ressoursforløb

Hej jeg vil høre om her er nogen som kan hjælpe mig angående jeg er sygemeldt og er på jobafklaring jeg har hovedpine jeg vil høre hvad kan en sagsbehandler blendes i jeg har været til samtale med hende i fredags og vi snakkede frem og tilbage da jeg så kommer hjem fik jeg e-boks om plan at hun vil sætte en Mentor på både mig og børnene men der står hun vil drøfte sagen med social afdeling jeg kan ikke se nogen grund og har understeget til hende at jeg og min mand og svigerfar hjælpe hinanden og min mand er førtidspensionist pga angst er der nogen da kan forklare mig hvad er det hun er i gang i for det har vi overhoved ikke snakket om til møde håber jeh får nogen svar mvh Dijana
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 16:48   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Havde du en bisidder med da du var til mødet?

Og må jeg foreslå du bruger punktum mellem dine sætninger. Jeg får helt åndenød af at læse dit indlæg
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 16:58   #3
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Hej det skal jeg nok. Nej det havde jeg ikke med, men vi har overhovedet ikke snakket om det til møde. Mvh Dijana

På vej mod målet skal der arbejdes med: Delmål Begrundelse gennemføre behandling, og forhåbentlig blive i stand til at starte i praktik virksomhedspraktik Det skal drøftes med socialafdelingen om der er behov for etablering af hjælp til børn. Ligesom det skal afklares hvor store forpligtigelser der er i familiemønstret. Når praktikken etableres, er det vigtigt at der er plads til de løbende og evt nyetablerede helbredsmæssige indsatser Mentor skal løbende vurdere og støtte omkring Dijanas psykiske situation forløbet må ikke forceres, så der vil ikke være plads til parelle indsatser Dijana skal følge de iværksatte tiltag via Neurologisk afd OUH samt respirationsafdelingen. Der skal følges op hos egen læge om der er optimal medicinering, herunder om der kan etableres yderligere ifht depressive tendenser I forlængelse af den psykiatriske behandling søges der tilknyttet mentor, som magter at samtale med Dijana hendes hverdag og muligheder for positive tanker i behandlings- og praktikforløb Der skal tilbydes motion i samvær med andre i et tempo, som Dijana finder rimeligt Afhængig af den psykiatriske vurdering kan det overvejes om Dijana kunne profitere af et forløb på CSL

Det er det da stået i brev jeg fik.
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 09:35   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
virker som om de har besluttede at du har psysiske problemer, vil nok have tjek på om du pga. din mands sygedom er for presset i hverdagen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 09:43   #5
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Hej tak for svar hvad tror du de kan gøre jeg har ikke psykiske problemer jeg er kun begynd hos psykiater på grund af jeg havde for mange undersøgelser . Det er på grund min hoved jeg har haft nogen operationer derfor har jeg selv vælgt at går hos ham. Kan de tage mine børn Mvh Dijana
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 10:35   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, de kan ikke tage dine børn fra dig, sålænge de har det godt, men det kan godt se ud som om, at de lige vil sikre sig, at du og din familie kan magte børnene, og sikre sig, at børnene ikke er omsorgssvigtet pga jeres problemstillinger. At få en mentor kan have mange fine fordele, så tag det som en ekstra hjælp!
Mentoren vil kigge på om børnene trives, om de har venner, er sociale, har interesser (alt efter alder), om de får nok oplevelser og ikke lider under jeres problemstillinger. Samtidig kan mentoren bruges, hvis du har spørgsmål eller har begrænsninger i hverdagen. Mentoren kan også sørge for i som familie får ekstra hjælp, det kan være børnene har brug for en ''voksen-ven'' der kan tage dem med i biografen, hvis i ikke selv kan magte den slags, eller sørge for de får hjælp til lektier, hvis i ikke kan hjælpe...og de måske har problemer på det område. Nu kender jeg jo ikke alderen på børnene, så det er svært at gætte på tiltag, hvor en mentor kan gøre en forskel.

Og så er det jo, at børn også kan rammes og fortvivles over forældrenes sygdomme, lidelser eller dårlige trivsel, og måske har brug for nogle ting, som i som forældre ikke kan tilbyde dem. Eller ikke selv kan se, børnene mangler.

Men mentoren er også til dig, så tingene kan foregå i dit tempo. En slags sikkerhedssele fx i forbindelse med arbejdsprøvning, virksomhedspraktik mm, hvor du nemt kan få det værre, eller det går for hurtigt, eller du får for mange timer. Her kan mentoren mægle mellem dig og kommunen, så du kommer helskindet igennem, UDEN du får det dårligere, eller det går ud over dine børn.

Du må bare ikke være bange for de fjerner dine børn, for det er ikke hensigten med en mentor.

Men selvfølgelig, flyder hjemmet, børnene er omsorgssvigtet, er utilpasset, ikke trives socialt eller har alvorlige problemstillinger, så kan mentoren selvfølgelig sige på kommunen, at de skal sætte en børnesag i gang med henblik på, at få udtalelser fra deres insitutioner mm. Men stadig skal det være ekstremt grelt, før de bliver fjernet.
Kommunen vil aldtid forsøge, at hjælpe børnene i deres eget hjem. Det er kun hvis denne ekstra hjælp fejler totalt, at de fjerner børnene.

Håber dette kan gøre dig mere tryg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 11:02   #7
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Hej 1000 tak for din svar. Men problem er hun har sled ikke nævnt det til møde skal jeg ikke også være enig i denne sag. Min børne er altid i første række og har mange venner og er rigtigt gode børn i skole. Min børn er 11,8 og 4 år og er rigtigt opdraget og gode i skolen har aldrig været problemer med dem og har altid været til fødselsdagen hos venner og har aktivitet som vi tage med dem. Har aldrig sagt at jeg er sygforan mine børn. Vi har også min svigerfar som bor hos os og hjælpe til så vi alle 3 hjælper hinanden. Hvis du kan forstå mig så har jeg ikke Lyst til at have sådan en med i min familie da vi klare det rigtigt fint og har aldrig søgt hjælp til noget som helst tror du jeg kam se til hende jeg er ikke enig og vil ikke være med til det. Hun har selvfølgelig fri idag mvh Dijana
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 14:07   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan tro jeg godt kan forstå dig, og din ulyst til en mentor

At få en mentor er jo en del af tilbudet om at hjælpe dig, fordi du for nuværende ikke kan blive selvforsørgende. Og når man er inde under kommunen, så skal de tage alle værktøjer i brug, der kan tænkes at få dig tilbage på arbejdsmarked - en mentor er blot én af dem.

Som de har skrevet i brevet, vil de først drøfte i socialafdelingen, om der skal etableres hjælp til børnene. Den del kan du nok ikke fraskrive dig, da de skal sikre at dine børn trives. Men det kan jo være de kommer frem til, at det ikke er nødvendigt?

Jeg ved ikke hvad der er smartest at gøre hér, hvis du skriver du ikke er interesseret, kan det jo virke som om, du forsøger at skjule noget. Ved at takke ja, kan du omvendt bevise, at der ikke er noget at skjule.

Jeg blev også engang truet på mine børn, for hvis jeg ikke kunne passe et arbejde, kunne jeg vel heller ikke passe mine børn! Jeg blev simpelthen så VRED over det og klagede til Borgmesteren (det gjorde man meget før i tiden), og jeg fik da også en undskyldning. Og min psykiater skrev heldigvis også, at mine lidelser ikke havde noget at gøre, med mine evner som mor.

Men de er enormt hurtige i dag, til at få børnene involveret i de voksnes vanskeligheder, det er derfor man nøje skal vægte sine ord, når man er til samtale, for ALT kan blive brugt mod én.
Måske har de fået et forkert indtryk af jer som familie? Og tror fejlagtigt at børnene lider under jeres sygdomme, eller at det står meget slemt til, siden det ønskes drøftet om børnene har behov for hjælp?

Hvis jeg var dig, så ville jeg IKKE RINGE til sagsbehandleren, men SKRIVE en mail, så du har jeres samtale på SKRIFT.

Du kan jo spørge, hvad de mener det er for hjælp til børnene der skal drøftes. Og spørge, hvorfor i ikke fik vendt det til mødet, og at du nu føler dig usikker, fordi du ikke ved hvad det betyder, og hvilken form for hjælp, der hentydes til.
Måske kan svaret berolige dig, og om ikke andet, kan der måske klages over det.

Føler virkelig med dig, for det er møg ubehageligt, ens verden står næsten stille, når man modtager sådan en skrivelse

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 14:23   #9
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Tak for svar. Tror du det det klog at snakke med min læge for det var mig og hende da har aftalt sammen jeg skal til psykiater og fortælle hende hvor lang det kommer. Hum må meget gerne tjeke men på en møde vil jeg ikke blende mine børn ind i det her og hun kan heller ikke tage hensyn til det når hun ikke har snakket værken med min læge eller psykiater... min weekend har været udlagt og hun kommer først I morgen jeg har skrevet mail til hende..... men Overskriften var Den konkrete plan for det 6 måneder er så det betyder ikke hun har kontaktet socialafdeling eller hvad. Mvh Dijana
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 14:31   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er det bedste du kan gøre Dijana! Tal med din læge om det, tal med din psykiater om det, det er de bedste kort du har på hånden. De skal nok hjælpe dig.

Tror ikke hun har kontaktet socialafdelingen. Og jeg har lidt på fornemmelsen, at det er en stille trussel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension