K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2007, 17:45   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Hvad er der så sket på de 4 måneder?

Fredag d. 22. juni modtog Odense kommune et brev fra beskæftigelseankenævnet.
I brevet stod der: ”Beskæftigelseankenævnet har ændret Odense Kommunes afgørelse om ophør af sygedagpenge”

Nu er der gået 4 måneder siden Odense kommune fik brevet fra beskæftigelseankenævnet. Hvad er der så sket på de 4 måneder?

1. Min sag er overdraget til REVA huset i Odense.
2. Jeg er startet på ryghold en gang om ugen.
3. Jeg har besøgt 2 mulige praktiksteder.
4. Mange udannelser er blevet udelukket på grund af min ordblindhed.

På begge praktiksteder skulle jeg udføre arbejdsopgaver som indeholdt Rotation med overkroppen med belastning eller tilsvarende.
Denne arbejdsmetode er helt udelukket, på grund af discussprolaps på niveau L5/S1 gennem næsten 2 år.

Jeg har et ønske om at komme tilbage på arbejdsmarkedet, men jeg har indset at jeg aldrig kommer tilbage på fuld tid.

Blandt andet fordi Speciallæge, Frants Ole Petersen har skrevet: Det er en god ide med et flex-job”
Fysioterapeut, Elin Mentzoni Eilertsen har skrevet: ”ud fra hvad jeg kender til af jimmis situation vil jeg vurdere at det var relevant at vurdere ham i forhold til flexjob” og gennem de mange andre samtaler med læger, kiropraktorer, fysioterapeuter, Ringe rygcenter og massører.

Jeg føler at Odense kommune og REVA-huset, ikke tag mit afklaringsforløb alvorlig. Det hele virke lidt langsomt og useriøst, når man kan bruge 4 måneder på næsten ingen ting.

Sidst redigeret af andi1975; 21-10-2007 kl. 17:48.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2007, 18:09   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
hey Jimmi

Jamen du er da meeeeeeeeeeget heldigere end mig!!!

Jeg har INGENTING hørt siden 12. juli (hvilket jo er klart i strid med reglerne om opfølgning).

Hvad blev der af vores ombudsmand i odense?????

God søndag

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 16:35   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Beskæftigelsesankenævn

Lena...

Odense kommunen har åbenbart ikke tid til at forklare og lave opfølgning i din sag.

Jeg synes, du skulle klage direkte til Beskæftigelsesankenævnet over både afslag på pension OG manglende opfølgning.

Beskæftigelsesankenævnet FRA 1. januar 2007. (ved ikke, om det var dem, der gav dig afslag på pension eller andre.)

Læs her:
Citat:
Arbejdet i beskæftigelsesankenævnet
Beskæftigelsesankenævnet skal
Citat:
behandle klager over afgørelser truffet i jobcentrene, og desuden tage sig af klager over andre kommunale afgørelser om beskæftigelsesrettede ydelser. Herunder behandles pensions- og invaliditetsydelsessager i forhold til afgørelser, tilkendelser og frakendelser - fordi det her drejer sig om en vurdering af arbejdsevnen. Det kan f.eks. være en klage over et aktiveringstilbud eller en klage over en afgørelse om kontanthjælp. Beskæftigelsesankenævnet behandler endvidere klager over afgørelser om kompensation til handicappede i erhverv.
En sagsgang i klagesystemet er ens for alle borgere i jobcentrene, uanset om der er tale om en statslig eller kommunal indsats. DSI sidder med til behandling af alle klagesager i beskæftigelsesankenævnet. Beskæftigelsesankenævnet har pligt til at koordinere praksis i kommunerne i regionen. Beskæftigelsesankenævnets afgørelser kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.
Se her, HVEM der sidder i ankenævnet (både DSI og fagforening:

Citat:
Nævnets sammensætning
Direktøren for statsforvaltningen er formand, og regionsdirektøren eller dennes stedfortræder er fast medlem af nævnet. Beskæftigelsesankenævnet består i øvrigt af seks medlemmer, der udpeges af beskæftigelsesministeren:

Et medlem fra regionens kommuner
Et medlem fra DSI
To medlemmer fra Dansk Arbejdsgiverforening (DA)
Et medlem fra Landsorganisationen Danmark (LO)
Et medlem fra Funktionærernes og Tjenestemændenes Fællesråd (FTF).
Læs den fulde beskrivelse her:

http://www.handicap.dk/publikationer...elsesankenaevn


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:19   #4
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Så fik jeg svar fra REVA-huset !

Så fik jeg svar fra REVA-huset !

Ingen Udsigt til et møde med et praktiksted
Så nu går der en hel uge eller to IGEN med ingen ting

Hej Jimmi.

Jeg har igen i dag snakket med personalechefen ved Odense Vandforsyning.
Han havde også modtaget din mail.
Han tager vores henvendelse vedr. praktik med på chef-møde på mandag og jeg får besked hurtigst muligt efter.
Han forstillede sig at der kunne være en mulighed ved Renseanlæggene.
Du hører fra mig så snart jeg ved noget.

Jeg har også snakket med Vattenfall og Albani, men har ikke konkret tilbagemelding fra dem endnu.

Jeg er på kursus torsdag og fredag, så du kan ikke træffe mig før mandag igen.

vedr. din mail om henvendelsen til Henning Aaberg:
Det han tilbyder er et afklarende / forberedende kursus.
Hvis du med din mail ønsker at søge om at deltage i det, skal du forespørge din sagsbehandler om hun vil bevillige det i stedet for den iværksatte afklaring via RevaHuset.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 14:27   #5
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Jeg har set mig nødsaget til at inddrage min fagforening i afklaringsforløbet.

Dette brev bliver sendt til odense kommune i dag.

----------------------------------------------------

Jeg har set mig nødsaget til at inddrage min fagforening i afklaringsforløbet.

I den anledning skal jeg til møde på min fagforening på torsdag 8. november kl. 13:30.
I mødet vil deltage en sagsbehandler fra Dansk Funktionærforbund i København og Ejendomsfunktionærernes Fagforenings formand på Fyn.

På mødet skal forløbet omkring arbejdsskadesagen og afklaringsforløb på Reva-huset diskuteres. Formålet med mødet er at finde ud hvordan og med hvad min fagforening evt kan hjælpe mig igennem dette afklaringsforløb på Reva-huset.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister: Der er sket et skred i unges normer Webmaster K10 Nyheder 0 03-12-2011 10:10
Så er der da sket lidt så Dejligt. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 3 24-02-2011 10:17
Hvad mon der er sket. KatrineB Dit og Dat 9 03-11-2009 20:47
Det utrolige er sket! Fleksjob! mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 18 12-10-2009 12:52
Hvad er der sket siden ???? Syge kørt ud på et sidespor Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 02-03-2008 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension