K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2014, 09:10   #1
Mia1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mia1979 er ny på vejen
Hvad gør man så?

Har siden dec 2011 gået sygemeldt efter jeg måtte stoppe uddannelse pga, en påkørsel, i 2010.
Jeg startede i lære i juni 2010 og lige inden jeg startede blev jeg påkørt bagfra i vores bil, og gik sygemeldt i 8 uger, så startede jeg da jeg ikke mente jeg kunne være andet bekendt, dog havde jeg i den tid en del sygeperioder pga smerter i ryg og hovedpine, blev tilkendt 15% mén i ryggen og døjer Idag med hovedpine 24/7 smerter i lænden som ved veer, nedsat føling i højre side samt kræft, nakke smerter og glemmer utrolig meget.
Jeg stoppede i dec 2011 uddannelse efter en arbejdsskade i lænden som gjorde jeg ikke kunne fortsætte som gulvlægger lærling, og har siden gået sygemeldt, er ved Give smerteklinik for at då medicin justering der kan hjælpe, er blevet "stemplet" kronisk smerter og medicin vil ikke forbedre min arbejdsevne, keg skal hvis medicin snart virker igang med arbejdsprøvning for st se om jeg kan omskoles til kontor, dog har jeg mine tvivl om jeg kan komme højt nok op i timer, da jeg ikke engang kan klare og gå 1 time uden jeg er fuldstændig smadret i ryggen😱, og ved slet ik hvirdan jeg skal forholde mig til n prøvning jeg nok kan få i januar/feb.2015
Mia1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 09:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvom det kan være svært så skal du forsøge at se den afprøvning som noget godt....i forhold til at komme videre i din sag...

Diagnoser er ikke nok...

Her i systemet er det ens arbejdsevne der tæller og den kan de kun måle ved at afprøve en....

Der findes nogle derude som ikke engang kan få lov til at blive afprøvet....og de kan sidde uhjælpelig fast i lang tid i systemet...

Man bør skrive dagbog når man bliver afprøvet...så man har det hele dokumenteret....hvordan man har haft det undervejs i forløbet....hvad man kan og hvad man ikke kan....hvor lang tid man kan det....også gerne for hele døgnet osv osv

Man bør lægge de pæne manere fra sig når man skal afprøves....ment på den måde at man ikke skal yde mere end man kan....

Hvis du yder lidt mere end du egentlig kan....måske fordi du ikke synes du kan være andet bekendt...eller fordi du måske er flov over at du ikke kan så meget.....ja så vil du få en forkert måling ud af det....

Resultatet kan være at du senere skal kunne klare et job i de timer man kommer frem til....og her skal man lige huske at man også gerne skulle have et liv....ud over at sove....efter arbejdstid...

Man bør ikke "dope" sig med ekstra medicin....hvilket der er nogle der gør....for at klare en arbejdsprøvning...

Det som det drejer sig om i det her system...ja det er at dokumentere alt...

Man bør så vidt det overhovedet er muligt....møde hver evig eneste dag.....også selv om man er syg....

Det er meget bedre at møde op og fortælle dem at man bliver nødt til at gå hjem end det er at ringe og sige man er syg...

Man kan risikere at kommunen siger at man skal i en ny arbejdsprøvning fordi de ikke har kunne måle den i den man var i....fordi man ikke mødte tit nok op...

Det var vist lige hvad jeg havde til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 10:04   #3
Mia1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mia1979 er ny på vejen
Mange tak altid rart med gode forslag, ser også frem til prøvningen, er bare mere bange for jeg ik kommer højt nok op i timer til omskoling, og derfor måske presser citronen mere end jeg kan.
Mia1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 17:41   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mia1979 Se meddelelser
Mange tak altid rart med gode forslag, ser også frem til prøvningen, er bare mere bange for jeg ik kommer højt nok op i timer til omskoling, og derfor måske presser citronen mere end jeg kan.
du skal gøre alt hvad du kan, men nej du skal ikke ligge ned
så pas på dig selv
lade være med at tænke i timer, men gør det du kan
det er netop hvad sådan en afprøvning skal vise
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension