K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2007, 16:40   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ansvar: Socialminister eller Beskæftigelsesminister?

Man kan sandelig komme i tvivl om, HVEM der har ansvaret for HVAD - både lokalt i kommunerne, men så sandelig da OGSÅ på Christiansborg.

Men nu har Socialministeren skåret ud i pap, HVEM der har ansvar for HVAD.

Se her:

Citat:
Opmærksomheden henledes på, at Socialministeriet alene har ressortansvar for beskyttet beskæftigelse jf. servicelovens § 103, der en social foranstaltning. Øvrige tilbud for handicappede, der retter sig mod at integrere handicappede på det ordinære arbejdsmarked, er reguleret i Beskæftigelsesministeriets lovgivning.
Så skulle den ged vist være barberet.

Og næ... alligevel ikke, for hun skriver jo:

"...integrere handicappede på det ordinære arbejdsmarked..."

Øh... nu fatter jeg ikke en meter mere.

Ledige fleksjobbere registreres IKKE i forhold til det ORDINÆRE arbejdsmarked.

Sikke noget rod... jo mere, man ser sig omkring, desto værre bliver det.

De aner måske ikke selv, hvad de laver... eller...?


http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...1018/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 17:30   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Ja nu fatter jeg aller en ski

Kære Lena Bæk Michelsen
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen har bedt mig takke for din mail af 9. juli 2007. Men da din mail hører under socialministeren har jeg dags dato videresendt denne til bevarelse i Socialministeriet.
Med venlig Hilsen
Bodil Ottesen
Kontorfuldmægtig




--------------------------------------------------------------------------------
Fra: Claus Hjort Frederiksen
Sendt: 10. juli 2007 09:41
Til: Lis Taklo Andersen
Emne: VS: Tør du tage et ansvar???





--------------------------------------------------------------------------------
Fra: Lena Bæk Michelsen [mailto:[email protected]]
Sendt: ma 09-07-2007 09:29
Til: Claus Hjort Frederiksen; [email protected]; [email protected]
Emne: Tør du tage et ansvar???


Jeg har i medierne konstateret, at Lars Barfoed nu gør klar til at komme syge til hjælp. Det lyder rigtig dejligt omend jeg ikke tror jeg får glæde af det, da mine syge-dagpenge er taget.

Jeg vil opfordre dig til at læse Fyens Stiftstidende (http://www.fyens.dk/article/824623), da jeg har valgt at stå frem der. Desuden er min sag også omtalt i Radio3 Nyhederne dags dato, disse kan høres på hjemmesiden http://www.radio3.dk/nyhederne bla. kl. 6.30 og 8.30

Jeg har anket afgørelsen til såvel Beskæftigelsesnævnet som til Ankestyrelsen. Problemerne er bare, at de fortsat forholder sig til papirer, som ikke vedrører mig, og derfor enten giver kommunen medhold, eller alternativt ikke har til hensigt at behandle klagen. I Beskæftigelsesnævnet afgørelse står sågar "Det sociale Nævn finder ikke, at kommunens anvendelse af lægekonsulent er i strid med gældende regler, idet det er op til kommunen at fastsætte rammerne for lægekonsulentens kompetance."

Jeg håber meget du vil bruge 5 min til at læse mine klager, og vedhæfter dem derfor. Desudene står jeg naturligvis til rådighed med yderligere oplysninger.

Det er min påstand, at følgende regler/love er overtrådt i min sag;
Straffelovens §175 stk 1+2
Kodeks for God forvaltningsskik
Retssikkerhedsloven.
Orientering om lægers rolle i sager om førtidspension (socialminiseriet 21. marts 2003)
SKR nr. 13 af 28.01..98 (socialministeriet)
Kommunens psykolog har desuden lavet en psykologvurdering, som jeg finder himmelråbende (og som efterfølgende bliver tilbagevist at Psykolog hos Smertecentret på OUH - en psykolog der har erfaring/speciale i kronisk smertepatienter). Da jeg efterfølgende prøver at klage over kommunens psykolog finder jeg ud af;
Hun er ikke autoriseret
- derfor er hun ikke omfattet af psykologloven
- derfor kan psykolognævnet ikke behandle min klage
- min klage er derfor - måske - henvist til Dansk Psykolog Forening (som jeg vurderer er en branceorganisation som måske endda har psykologen som medlem, hvorfor jeg er i tvivl om jeg får en uvildig vurdering)
Jeg har flere gange i sagens forløb fået at vide, at det er kommunen alene der har kompetance i sagen. Men kan DU som politiker stå inde for, at love ikke bliver overholdt, og at udstukne klageinstanser ikke forholder sig til dette???

Jeg kan kun opfordre til, at der i systemet findes en politiker der TØR tage ansvar, på tværs af de instanser - som så åbentlyst svigter. Er det dig?


Med venlig hilsen


Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 17:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu skal du da bare se, Lena... Det bliver værre og værre.

"Politik er kunsten at hindre mennesker i at blande sig i, hvad der angår dem." Paul Valéry


"Bureaukratiet er et gigantisk maskineri skabt af små mennesker." Honoré de Balzac

Først står der i Pensionsloven, at det er Socialministeren, der fastsætter regler og krav til undersøgelse om arbejdsevne, men nedenfor er det Beskæftigelsesministeriet, der udgiver Bekendtgørelse om samme.

Det der jo DERFOR, jeg FASTHOLDER, at ALLE ting skal sendes til BÅDE Socialudvalg og Arbejdsmarkedsudvalg, så må de sgu slås derinde om, hvad f.... der foregår, og HVEM der har ansvaret for HVAD!!!!!

Se her:

Citat:
Stk. 2. Socialministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3


Citat:
Arbejdsevnebekendtgørelse fra Beskæftigelsesministeriet



"Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne

I medfør af § 4a, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 685 af 29. juni 2005 som ændret ved § 1 i lov nr. 523 af 24. juni 2005, fastsættes... osv."

"Ikrafttræden

§ 11. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2007.

Stk. 2. Bekendtgørelsen anvendes ved kommunens behandling af sager om revalidering og fleksjob, der påbegyndes den 1. januar 2007 eller senere samt ved kommunens tilbud om ny foranstaltning i en verserende sag.

Stk. 3. Bekendtgørelse nr. 552 af 19. juni 2003 om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne bortfalder den 1. januar 2007.

Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 13. december 2006

Marie Hansen

/Kim Svendsen-Tune"
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 18:02   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Det ender snart med at man begynder at forstå hvorfor sagsbehandleren ikke kan forstå!

Egentlig en skræmmende tanke

Knuz

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 16:08   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Til Lena

Nu har du da en enestående chance for at få andre Venstre-tilhængere til at se din groteske sag, Lena.

Hvis du skriver DIREKTE på Venstres Valg-hjemmeside til Karen Jespersen, og andre med interesse for Karen Jespersen læser med, vil de kunne se det groteske i socialpolitikken.

Sikken "flot" sag at slå sig op på... et lille bitte hjørne af det KÆMPE socialpolitiske område. Det er jo peanuts i det store budget og meget FÅ mennesker (fint, at de også får hjælp).

Der er INGEN HJÆLP til de STORE GRUPPER af mennesker, der OGSÅ HAR BRUG FOR HJÆLP!!! (Fordi det koster penge!)

Adressen er her:

http://www.venstre.dk/index.php?id=4761&tx_ttnews[tt_news]=1718&tx_ttnews[backPid]=4606&cHash=2a71e6c7b4
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 16:22   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hjort har også sin egen hjemmeside, dog UDEN blog.

Da interessant at se, hvad han mener om fremtiden for retssikkerhed mv. på beskæftigelsesområdet m.v.

Men han svarer vel ikke på det.

http://claushjort.venstre.dk/index.php?id=7
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 22:03   #7
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Heps Zuza

Tak for linket - er gjort
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 22:56   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var da ellers lidt interessant, hvis nogen gad svare på, hvor langt de er nået med reformen af førtidspensions- og fleksområdet.

Denne reform var jo lige på trapperne, men vi har INTET hørt.

Gad vide, hvad de forskellige ville svare på det -ha-ha.

Det er jo mange 100.000 stemmer, der står på spil ved et svar på det.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 - merudgift - svar fra Socialminister zuza Nyt om loven 0 21-09-2009 17:35
§ 20-spørgsmål til Socialminister Karen Elleman brøkpensionist Politik og Samfund 7 17-09-2009 19:04
R: Lad os få en socialminister igen Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2009 21:40
Ny socialminister! fiemie Politik og Samfund 10 12-09-2007 20:22
Ny socialminister..et godt bud... Stella Politik og Samfund 2 21-08-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension